elverumsuport Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Vel, en liten utfordring til den som ønsker. Det har gått noen kondensatorer i en PC jeg reparerer. Problemet er at ting sitter så forbanna tett nedi der at jeg ikke ser hvilken kode som står på dem. Det jeg ser er at de står på plass L7 og L8. Det hele startet med at jeg fikk inn en PC som aldri har hvert avskrudd, den har ikke hvert i hvilemodus så vidt brukeren visste heller. Når jeg åpnet den for å se på innmaten så slo den velkjente svidde lukten meg midt i trynet, men ingen synlige skader så vidt jeg kan se. Jeg sjekket om ting satt i godt nok, skrudde igjen og koblet den i for å se om det skjedde noe som helst. Når jeg setter i strøm så lyser hovedkortet som det skal og det finnes ikke en eneste ulyd eller merkelig lukt mer, MEN det kommer fortsatt IKKE noe bilde på skjermen.... Kan det da lønne seg å bytte hovedkortet og strømforsyningen, eller kan det være at VGA-tilkoblingen er der problemet ligger? Alle råd tas imot med stort takk! Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) L- betegnelsen på printkort står normalt for spole. 1 - Er du sikker på at det er kondensatorer ? 2 - Hvordan vet du at de er ødlagt ? 3- Navn og modellnummer på hovekortet kan være til hjelp... 4- Kanskje passer denne tråden bedre i "Data - Maskinvare" delen av forumet ? PS. 5 - Dersom stasjonær, prøv med et PSU som du vet er OK. Endret 22. mars 2016 av BearCat Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Ta noen bilder og vis oss , da kan vi trolig hjelpe på en bedre måte. Navn, modell og annen info om strømforsyningen kan også være greit, spesielt alder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå