OHJohansen Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Slik er den nye Night Shift-funksjonen.Nå skal iPhonen din hjelpe deg med å sove bedre Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Etter lang tids bruk av f.lux på Macbooken var det veldig behagelig å få samme muligheten integrert i iOS. Har faktisk fulgt 9.3 ut hele beta perioden utelukkende for Night Shift funksjonen, kjempefornøyd Lenke til kommentar
Tallang Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Nå skal ikke jeg komme her som en Android-elsker/iPhone-hater, for jeg respekterer begge platformer, men denne funksjonen har vel vært til stede i Android ganske så lenge ^^, 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Dette er en total blåkopi av funksjonaliteten i F.lux som har vært tilgjengelig på osx i årevis. Elendig av Apple å ikke iallfall anerkjenne kilden. Endret 22. mars 2016 av Audun_K 3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Ble ikke f.lux tilgjengelig for en kort periode på iOS, men ble raskt fjernet? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Jo, men det var fordi den ble releaset på en veldig ulovlig måte. Var aldri på App Store. Endret 22. mars 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Dette er en total blåkopi av funksjonaliteten i F.lux som har vært tilgjengelig på osx i årevis. Elendig av Apple å ikke iallfall anerkjenne kilden. Har f.lux patent på å dempe blålys i skjermen ved nattestider? Og var de aller først i verden med denne ideen? 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Aner ikke om de var først, men det var de som gjorde det populært. Tviler ikke på at Apple har alt på det rene juridisk, men det er fortsatt ufint å late som dette er deres eget konsept. Ikke er det første gangen heller - de pleier å gjøre sånt som dette mot små programvareselskaper. Endret 22. mars 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 YEY! Dette har jeg sett frem til. Trodde ikke det skulle komme i 9.3. Nå ble jeg veldig positivt overrasket Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Det neste er vel at Apple kommer til å oppdatere Night Shift til å endre farge til gradvis basert på tid og plassering, og så presentere det også det som sin egen idé. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Det neste er vel at Apple kommer til å oppdatere Night Shift til å endre farge til gradvis basert på tid og plassering, og så presentere det også det som sin egen idé. Det er det denne gjør. Det som _er_ ganske så nytt og kult er fargesystemet på den nye iPaden, det tror jeg faktisk de er først med. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Nå har jeg såvidt prøvd Night Shift, som de fleste andre, men hos meg er det ingen merkbar forskjell med en gang den kicker inn og utover kvelden. På meg virker "rødheten" til å være konstant. Lenke til kommentar
DrPaulus Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Hadde håpet dette var en funksjon hvor du kunne bytte om på fargene slik at du fikk hvit tekst på sort bakgrunn. Det hadde vært digg, både på mobil, nettbrett og laptop. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Hadde håpet dette var en funksjon hvor du kunne bytte om på fargene slik at du fikk hvit tekst på sort bakgrunn. Det hadde vært digg, både på mobil, nettbrett og laptop. På osX kan det gjøres. Keyboard, Shortcuts, Accessibility, Invert Colors. Så kan du velge snarvei der (jeg har det på cmd + q). Då tar det 1 klikk å bytte mellom fargene Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Hadde håpet dette var en funksjon hvor du kunne bytte om på fargene slik at du fikk hvit tekst på sort bakgrunn. Det hadde vært digg, både på mobil, nettbrett og laptop. Finnes og extensions til Chrome blant annet, de er litt mer intelligente enn ren invertering. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Invertering har funka på iOS i årevis. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Det var ikke det om invertering fungerer eller ikke jeg tenkte på. Det jeg tenkte på er at det ikke alltid er optimalt å bare invertere. Ofte er det slik at det er fordelaktig å endre litt på fargene slik at det blir et skikkelig dark theme. Invertering kan skape uheldige fargekombinasjonen som gjør det litt vanskelig å bruke. Det blir alltid mørk og behagelig for øynene, men ikke alltid optimalt for bruk. Nettsider og programmer som er laget for å ha en mørk modus er ofte bedre enn inverterte lyse sider. Lenke til kommentar
KalleKlovn34567 Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Aner ikke om de var først, men det var de som gjorde det populært. Tviler ikke på at Apple har alt på det rene juridisk, men det er fortsatt ufint å late som dette er deres eget konsept. Ikke er det første gangen heller - de pleier å gjøre sånt som dette mot små programvareselskaper. Apple på sine nettsider referer til forskningen bak det. Ikke f.lux direkte. Fordi f.lux ikke var først ute med dette. Når det er sagt, til de som snakker om at det var på Android fra før.. prøv de appene og sammenlign, fordi de appene der er grusomt dårlige dessverre. Synd f.lux ikke har sett nytten og sluppet sin app på Android.. tror de kunne laget en som virkelig fungerer, og som ikke bare legger et kraftig rødlig lys fremfor den svake oransje fargen som kommer frem på enheter med f.lux eller Apple sin Night Shift funksjon. Mye mer behagelig. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Må spise mine ord fra tidligere. Slår man på Night Shift manuelt går den til maksinnstillingen med en gang, men dersom den slår inn basert på tid går det gradvis. Jeg pleier alltid å slå den på før fastsatt tidspunkt, så har ikke opplevd skiftingen før nå. Forøvrig veldig fan av funksjonen, som har vært sårt ønsket. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg