Fredde89 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Jeg skal gå til innkjøp av ny maskin til gaming, jeg lurer på hvordan samensetningen av deler jeg har valgt er? dere som har litt greie på dette, jeg har bygd en del maskiner oppgjennom åra, men det er lenge siden nå. det er spesielt minnet vs hovdekortet jeg lurer på her. Takker for seriøse svar. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Kommentarer: - Overkill PSU. Skal du bare ha ett skjermkort holder 750W lenge. Ta f.eks Corsair RM750x - denne er et veldig godt alternativ til HXi serie. Den er kanskje "bare" gullsertifisert men innmaten i enheten er like god. Dermed vil spenningsregulering være vel så god i RMx som i HXi - Sikker på du vil ha referansekjøler på skjermkortet? Har man litt god kjøling i kassa så lønner det seg som regel med aksialvifte - Hvis du skal ha en s1151 oppsett så ville jeg tatt 2 minnebrikker, ikke 4. Så skal du ha 16 GB ta 2*8. Dette er fordi det egentlig ikke er spesielt lurt å fylle opp alle slots'a. - CPU kjøleren du har satt opp syntes jeg ikke noe om. Er det noe spesiell grunn til at du vil bruke 400 kroner på den lille fjerten der? Sjekk ut Cooler Master 212 Evo heller, eller Be-Quiet Pure Rock - SSD'n har jeg ingen forhold til. Var mye spenn det der syntes jeg. Trenger du 1 TB right off the bat? Hva med å kjøpe to 250 GB 850 Evo og kjøre dem i Raid0? Endret 22. mars 2016 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Fredde89 Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 Kommentarer: - Overkill PSU. Skal du bare ha ett skjermkort holder 750W lenge. Ta f.eks Corsair RM750x - denne er et veldig godt alternativ til HXi serie. Den er kanskje "bare" gullsertifisert men innmaten i enheten er like god. Dermed vil spenningsregulering være vel så god i RMx som i HXi - Sikker på du vil ha referansekjøler på skjermkortet? Har man litt god kjøling i kassa så lønner det seg som regel med aksialvifte - Hvis du skal ha en s1151 oppsett så ville jeg tatt 2 minnebrikker, ikke 4. Så skal du ha 16 GB ta 2*8. Dette er fordi det egentlig ikke er spesielt lurt å fylle opp alle slots'a. - CPU kjøleren du har satt opp syntes jeg ikke noe om. Er det noe spesiell grunn til at du vil bruke 400 kroner på den lille fjerten der? Sjekk ut Cooler Master 212 Evo heller, eller Be-Quiet Pure Rock - SSD'n har jeg ingen forhold til. Var mye spenn det der syntes jeg. Trenger du 1 TB right off the bat? Hva med å kjøpe to 250 GB 850 Evo og kjøre dem i Raid0? cpu kjøleren skal jeg bestille til en kamerat, samme med kabinettet, jeg har vannkjøling til cpu pr.idag som jeg skal bruke på ny cpu. jeg tenker litt overkill fordi jeg vil sleppe og oppgradere på en stund, målet er og kjøre Star Citizen på ultra når det blir ferdig men vil det være merbar forskjell på 4 rambrikker kontra 2? holder det med 16gb til dagens spill etc? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Samsung 850 evo eller Samsung 950 Pro 512GB M.2 begge er bedre kjøp for privat brukt. Skjermkort bør du vente med til sommeren f.eks Nvidia 1080. Det bør du helst vente med cpu også hvis du ikke klarer deg med i3 6300 eller i5 6500. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Kommentarer: - Overkill PSU. Skal du bare ha ett skjermkort holder 750W lenge. Ta f.eks Corsair RM750x - denne er et veldig godt alternativ til HXi serie. Den er kanskje "bare" gullsertifisert men innmaten i enheten er like god. Dermed vil spenningsregulering være vel så god i RMx som i HXi - Sikker på du vil ha referansekjøler på skjermkortet? Har man litt god kjøling i kassa så lønner det seg som regel med aksialvifte - Hvis du skal ha en s1151 oppsett så ville jeg tatt 2 minnebrikker, ikke 4. Så skal du ha 16 GB ta 2*8. Dette er fordi det egentlig ikke er spesielt lurt å fylle opp alle slots'a. - CPU kjøleren du har satt opp syntes jeg ikke noe om. Er det noe spesiell grunn til at du vil bruke 400 kroner på den lille fjerten der? Sjekk ut Cooler Master 212 Evo heller, eller Be-Quiet Pure Rock - SSD'n har jeg ingen forhold til. Var mye spenn det der syntes jeg. Trenger du 1 TB right off the bat? Hva med å kjøpe to 250 GB 850 Evo og kjøre dem i Raid0? cpu kjøleren skal jeg bestille til en kamerat, samme med kabinettet, jeg har vannkjøling til cpu pr.idag som jeg skal bruke på ny cpu. jeg tenker litt overkill fordi jeg vil sleppe og oppgradere på en stund, målet er og kjøre Star Citizen på ultra når det blir ferdig men vil det være merbar forskjell på 4 rambrikker kontra 2? holder det med 16gb til dagens spill etc? Jeg mente bare overkill mhp strømforsyning da. Spillene går jo ikke smoothere selv om du har flere watt Men jeg har HX1200i selv, det er ingen dårlig enhet. Jeg tenkte mer sånn at du kunne spare noen penger hvis du ikke har behov for effekten. Ikke sikkert det er noe forskjell på 4 eller 2 brikker nei. Men som regel, ved overklokking, så er det mer stabilt hvis man ikke fyller alle slotsa. Så 2 brikker på s115x og 4 brikker på s 2011(-3) er å foretrekke. 16 GB holder lenge. 8 GB er egentlig nok. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) men vil det være merbar forskjell på 4 rambrikker kontra 2? holder det med 16gb til dagens spill etc? 16 GB ram holder lenge ja, en del spill trenger knapt 12 GB. Så med mindre du skal ha ramdisk\drive med 4k videoredigering bør det holde eller multitasking generielt. Er mest CPU\Skjermkort som er flaskehalsen i de fleste spill. Du ville klart deg med ddr3 ram også. Enig du bør droppe kjøleren, skaff deg noctua hvis du skal kjøpe den til en venn. Eller sjekk finn.no om Noctua NH-D14 eller Noctua NH-L12 begge er langt bedre kjøler en det du foreslår, eneste viftene er kanskje ikke de beste, så sjekk cpu om det er 35-45 watt eller 65 watt (D14) så kan du droppe viftene. Endret 22. mars 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Fredde89 Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 Takker for mangen gode svar her, cpu kjøleren var det han selv som valgte, samme med kabinettet, jeg har et corsairD700 jeg skal bygge den nye pc en inni. Men det vil ikke være noe komplikasjoner med ram/hk her, altså at jeg har valgt feil mhz på rammen etc? planen med psu`en er at jeg senere kan kjøpe et likt kort for SLI, derfor jeg tenkte og ha litt power, dessute har jo strømmen i Norge aldrig vert billigere. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Ikke noe feil med minnet nei. Men du må jo klokke det for å kjøre det i 2800mhz. Default er 2133 Sjekk denne PSU også http://www.prisjakt.no/product.php?p=2274352 Det eneste jeg har å utsette på RXi serien til Corsair er kablene. Liker ikke disse stive flatkablene i plast. Eller RM1000x http://www.prisjakt.no/product.php?p=3330354 http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6&reid=449 Hva planer har kompisen din for dette kjøler og kabinett? Ikke meninga å blande seg men ser ikke logikken i den kjøleren altså. Endret 22. mars 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Fredde89 Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 Ikke noe feil med minnet nei. Men du må jo klokke det for å kjøre det i 2800mhz. Default er 2133 Sjekk denne PSU også http://www.prisjakt.no/product.php?p=2274352 Det eneste jeg har å utsette på RXi serien til Corsair er kablene. Liker ikke disse stive flatkablene i plast. Eller RM1000x http://www.prisjakt.no/product.php?p=3330354 http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6&reid=449 Hva planer har kompisen din for dette kjøler og kabinett? Ikke meninga å blande seg men ser ikke logikken i den kjøleren altså. takker for konstruktive tips her jeg vet ikke helt hva planen hans er, men han spiller vertfall ikke, han driver mer med programering etc. han ba meg bare legge med en slik siden jeg alikevel skulle bestille meg ny pc Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Men som Kyrre sier, velg noe annet enn stockkjøler på GPUen. Lenke til kommentar
/-eple-\ Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 er quad channel minne kun for 2011-3 platform? trodde det var 1 hakk over, veldig lite men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå