nomore Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Hei! Har akkurat kjøpt meg en ny bruktbil - en VW Passat 2.0 TDI Highline fra 2010. I denne står det originalt en 2 DIN spiller som heter RCD310. Standard AM/FM radio med CD-spiller og AUX-inn. Eg vil bytte denne ut til noe bedre. Det viktigste for meg er trådløs blåtann håndfri og A2DP musikk via blåtann, samt DAB+ og styring via rattkontrollerene. Eg vet at det er enormt mange muligheter på markedet, men - i bilen min har eg parkeringssensorer fremme og bak. Disse kommer opp i displayet når eg parkerer og viser avstand til hindringer i tillegg til at det er lydsignaler i høytalerene. Spørsmålet blir - kan eg kjøpe en hvilkensomhelst 2 DIN spiller som passer mitt behov, har CAN bus støtte og rett ramme, og samtidig beholde lydsignalene når eg parkerer(evnt en overgang som viser dette i displayet)? Eller MÅ spilleren støtte dette for å få enten eller både og? Har funnet spillere som støtter dette, både originale fra VM og tredjepartsprodusenter. Utfordringen er at disse har en startpris på ca 10.000,-. Hadde helst sett å få tak i noe til rundt halvparten. Endret 22. mars 2016 av nomore Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Har aldri lagt en hånd på en slik Passat, men har montert endel Pioneer 2-Din enheter med Connects2 convertere. Kan denne passe mon tro? Pioneer sine 2-Din enheter har jeg generelt god erfaring med. Nyeste jeg har nå er en AVH-X5700DAB, som funker gull på alle måter. DAB-radioen er betydelig bedre enn mye annet som er å finne på markedet (jeg har dekning med denne som er bedre enn noen (original) DAB-radio jeg har prøvd), betjeningen er grei, skjermen er vippbar som er praktisk om enheten står feilvinklet i.f.t førerposisjon, det er automatisk ryggekamera-løsning om du vil ha det, og den har inn og utgang for diverse kamera. Blåtann er sømløs og velfungerende, både på handsfree og med musikk. Jeg vil bli overrasket om ikke dette fungerer i din bil. Rimeligere enn 10.000,- men noe mer enn 5. Endret 22. mars 2016 av fikse Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 Det er en av de eg har kikket på ja. Spørsmålet blir om eg kan koble til ryggesensorene til denne og få dette opp i displayet, eller vil eg i det minste kunne beholde lydsignalene når eg parkerer? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Nå står det i omtalen til adapteret: Alt-i-ett adapter som lar deg beholde følgende funksjoner, ved utskiftning av bilens originale spiller:Multifunksjonsratt (CAN-BUS)Automatisk visning av originalt ryggesensorsystemAutomatisk visning av klimainnstillinger Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Har kikket litt på Pioneer modellene og andre. Klarer ikke å se noe sted i dokumentasjonen at de "rimelige" støtter visning av ryggesensorer, selv om adaptere har støtte for det. Skal eg opp i en modell som støtter det så snakker vi 10k+. Men eg er egentlig godt fornøyd bare eg har lyden fra sensorene. Trenger ikke bilde. Noen som vet om det er mulig eller må eg velge mellom en fornuftig priset modell og da droppe ryggesensorene helt, eller kjøpe en dyr modell for å få de til å fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå