Thitorkin2 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Pro tip, om du ønsker å vite hva noen mener om noe annet enn det de har skrevet om, så spør, ikke fabriker egne fantasier. AtW Pro tip, om du ikke ønsker å bli slengt skjellsord etter så ikke kritiser uten å ha en egen løsning. En slik holdning taler for seg selv, du er ikke mannen jeg kommer til å spørre om råd for hvordan man diskuterer ihvertfall. AtW Da kan jeg garantere skjellsord til deg fra mange mennesker i overskuelig fremtid. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor belgiske myndigheter ikke gjør noe med disse terrorist-yngleplass-forstedene sine. Det er jo helt latterlig at hovedmistenkte etter Paris-terroren kunne oppholde seg i sitt eget nabolag i over fire måneder uten å bli tatt. De burde sende inn spesialstyrker og endevende hvert eneste hus, for å røyke ut jævelskapen. Når myndighetene godtar at slike parallellsamfunn får utvikle seg, og nekter å ta inn over seg at det foregår indoktrinering i moskeene, og ikke minst i hjemmene, og ikke gjør noe med probemet, ja da er det slettes ikke synd på nasjonen Belgia. Endret 23. mars 2016 av Karl Skapeland 1 Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Har libertinius bestemt seg for å kaste liberlismen sin på dynga? AtW Selvsagt har dem det, DLF er cirka like mye for fred og frihet som hvilket som helst annet politisk parti som de konstant fyrer løs mot. Jeg synes misanthrope sier det godt på forrige side. Det er vi som, indirekte eller direkte, har skapt dette problemet. Folk rømmer fra destabiliserte regioner som er destabilisert nettopp pga vesten. At noen av dem sprenger seg selv til helvete er ikke overraskende. Dette er et problem som ikke kan løses sånn som det er i dag. Media gjør det verre, statsmaktene gjør det verre, og disse folka som tror de er helter som går rundt og "beskytter gata for voldtekt" gjør det verre. ALLE gjør det verre. Alt er bare dritt, og jeg tror det vil bli fælere så lenge det fortsetter som nå. Skal man høre på libertinius, så vil det hagle bomber over Midtøsten, og enda flere terrororganisasjoner får et grunnlag å bygge hat på. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg skjønner ikke hvorfor belgiske myndigheter ikke gjør noe med disse terrorist-yngleplass-forstedene sine. Det er jo helt latterlig at hovedmistenkte etter Paris-terroren kunne oppholde seg i sitt eget nabolag i over fire måneder uten å bli tatt. De burde sende inn spesialstyrker og endevende hvert eneste hus, for å røyke ut jævelskapen. Når myndighetene godtar at slike parallellsamfunn får utvikle seg, og nekter å ta inn over seg at det foregår indoktrinering i moskeene, og ikke minst i hjemmene, og ikke gjør noe med probemet, ja da er det slettes ikke synd på nasjonen Belgia. Tror vi for en gangsskyld er enige, de har nok latt det gå over stokk og stein og det hele blir for lite transparent til å klare og holde kontroll på. At ikke politiet nå "tør" å gå inn i disse områdene i for eks Frenkrike og Belgia tror jeg nesten ikke på engang, blir jo helt absurd. Det siste der at det ikke er synd på Belgia av den grunn, er jeg derimot ikke med på. Det tross alt ingen andre enn Islafascistene sjøl som er skyld i dette når alt kommer til alt. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Bombing hjelper desverre ikke mot disse gutta nei.. I tilfelle så måtte vi tsar bombet hele midtøsten og mest sannsynligvis hadde det ikke fungert uansett for dette er litt som uhelbredelig kreft, man knerter en celle også popper det opp to nye. Mer krigføring der nede er ikke veien å gå , det har vært gjort siden 70-tallet og hver gang man har fjernet en diktator eller "frigjort" et land så har det bare blitt værre. Skulle bare latt dem styre seg selv , men team america må selvfølgelig blande seg borti alt. Og nå har vi et seriøst problem , det kommer til å smelle jevnt og trutt fremover og de har så og si uendelig med nye folk som er klare for jihad.. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Og da var det igang ja.. håper folk er litt obs på at dette fort blir en naturlig føljetong når anti-muslim retorikken når nye høyder som i tråden her. Det kommer fint lite godt ut av å slå ned uskyldige på gata av ren frustrasjon. Slo og ytret seg hatefult til muslim Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Bombing hjelper desverre ikke mot disse gutta nei.. I tilfelle så måtte vi tsar bombet hele midtøsten og mest sannsynligvis hadde det ikke fungert uansett for dette er litt som uhelbredelig kreft, man knerter en celle også popper det opp to nye. He then reminded his interrogators of IS's justification for their attacks on Europe. "They just want the [coalition] airstrikes to stop." http://www.bbc.com/news/magazine-35872562 Begge sider syns visst det er greit å bruke bomber, så lenge man kaller det "krig", og om uskyldige blir skadet kan man jo kalle det "collateral damage" selv om bombingen er overlagt. Endret 23. mars 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Harryen Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor belgiske myndigheter ikke gjør noe med disse terrorist-yngleplass-forstedene sine. Det er jo helt latterlig at hovedmistenkte etter Paris-terroren kunne oppholde seg i sitt eget nabolag i over fire måneder uten å bli tatt. De burde sende inn spesialstyrker og endevende hvert eneste hus, for å røyke ut jævelskapen. Når myndighetene godtar at slike parallellsamfunn får utvikle seg, og nekter å ta inn over seg at det foregår indoktrinering i moskeene, og ikke minst i hjemmene, og ikke gjør noe med probemet, ja da er det slettes ikke synd på nasjonen Belgia. De gjør ikke noe fordi eksistensen av slike områder er blitt fornektet til det idiotiske. Skal ikke gå lenger tilbake enn til Charlie Hebdo der en terrorekspert fortalte om "no-go-zones" i Frankrike til Fox News, for å så risikere å bli saksøkt av borgermesteren av Paris, kombinert med en kjempeomfattende fordømmelse. Til og med her på forumet så fornektelsen ut til å være stor, der noen til og med linket til noen regressive venstrejournalister som hadde tatt seg en spasertur i et av områdene. Med et slikt klima/fornektelse, så er det ikke så vanskelig å forstå at parallellsamfunn med voldelig islamisme har fritt fått vokse. Om omskriving av historien, eller videre fornektelse er det man vil få av den regressive venstresiden vet jeg ikke. Endret 23. mars 2016 av Harryen Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Altså poenget mitt var at få frem at det ikke går ann å bombe som galninger å forvente at det fikser problemet, slik som enkelte mener vi bør gjøre. Mener selvfølgelig ikke at alle muslimer er tikkende terrorister, det blir for dumt. Men radikalisering er et stort problem og USA har mye av skylden for alt dette pga sin oppførsel i midt østen de siste 40 årene Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Bombing hjelper desverre ikke mot disse gutta nei.. I tilfelle så måtte vi tsar bombet hele midtøsten og mest sannsynligvis hadde det ikke fungert uansett for dette er litt som uhelbredelig kreft, man knerter en celle også popper det opp to nye. He then reminded his interrogators of IS's justification for their attacks on Europe. "They just want the [coalition] airstrikes to stop." http://www.bbc.com/news/magazine-35872562 Begge sider syns visst det er greit å bruke bomber, så lenge man kaller det "krig", og om uskyldige blir skadet kan man jo kalle det "collateral damage" selv om bombingen er overlagt. "They just want the airstrikes to stop" Så søtt.... Så var det dette med høna eller egget... hadde ikke religionsfascistene begynt å slakte sivile og bedrive ren sadisme mot befolkningen, nei så hadde det heller ikke blitt investert i dyre bomberaid ifra vestens side. Dette er ting man ikke kan stå å se på og samtidig sitte igjen med moral i behold. Svina kan bare skylde seg sjøl, det siste vi trenger nå er å gi etter og stoppe angrepene i Syria som jo er der for å nettopp skjerme sivilbefolkningen og da ikke minst så folk kan begynne å returnere ifra midlertidige opphold på overfulle greske øyer, Tyrkia og andre belastede land som Libya.. Gir vi oss nå har vi tapt, og kanskje enda verre, de får inntrykk av å ha vunnet som vil gjøre underverker for videre rekruttering. Angrepene må selvfølgelig intensiveres og alle rester av sadistiske kalifat må bort før vi stopper noe som helst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg skjønner ikke hvorfor belgiske myndigheter ikke gjør noe med disse terrorist-yngleplass-forstedene sine. Det er jo helt latterlig at hovedmistenkte etter Paris-terroren kunne oppholde seg i sitt eget nabolag i over fire måneder uten å bli tatt. De burde sende inn spesialstyrker og endevende hvert eneste hus, for å røyke ut jævelskapen. Når myndighetene godtar at slike parallellsamfunn får utvikle seg, og nekter å ta inn over seg at det foregår indoktrinering i moskeene, og ikke minst i hjemmene, og ikke gjør noe med probemet, ja da er det slettes ikke synd på nasjonen Belgia. Jeg må se om jeg forstår deg riktig her: mener du at politiet uten grunn skal kunne ta seg inn i husene til fredelige mennesker? Dersom man skal bruke staten sin makt på denne måten, da har jo terroristene allerede vunnet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg synes misanthrope sier det godt på forrige side. Det er vi som, indirekte eller direkte, har skapt dette problemet. Folk rømmer fra destabiliserte regioner som er destabilisert nettopp pga vesten. At noen av dem sprenger seg selv til helvete er ikke overraskende. ^^ Dette ^^ Man kan ikke bare dra til andre land og slippe bomber i hodet på de som bor der uten å forvente en eller annen slags form for motreaksjon. Det får konsekvenser når man blander seg inn i andre land sine indre anliggenheter. Lenke til kommentar
PowerPawn Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Da er de fleste land, ifølge deg, 'neofascistiske'. Det er kun her i hvite Europa at det skal blandes og stå på. Latin-Amerika, Afrika og Asia er fritatte for multikulturalismen. Men det går greit sålenge de ikke er stygge hvitinger, eller? Det er bare ikke-hvite som trenger vern fra rase-miksing? Vet du hva neofascisme betyr? Hvis, si, et land i Asia hadde vært neofascistisk så måtte det systematisk fjernet kulturer/raser/folkeslag. Å være fritatt for situasjonen i utgangspunktet påpeker ikke slike handlinger. De jobber systematisk for å holde andre folkeslag ut av landet sitt - da må de jo være såkalt neofacisistiske ifølge deg. Eller er det kun når du først har dritet på draget og tillatt hauger av fremmede inn for så og ville ha de ut igjen at du fortjener den merkelappen? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Bombing hjelper desverre ikke mot disse gutta nei.. I tilfelle så måtte vi tsar bombet hele midtøsten og mest sannsynligvis hadde det ikke fungert uansett for dette er litt som uhelbredelig kreft, man knerter en celle også popper det opp to nye. He then reminded his interrogators of IS's justification for their attacks on Europe. "They just want the [coalition] airstrikes to stop." http://www.bbc.com/news/magazine-35872562 Begge sider syns visst det er greit å bruke bomber, så lenge man kaller det "krig", og om uskyldige blir skadet kan man jo kalle det "collateral damage" selv om bombingen er overlagt. "They just want the airstrikes to stop" Så søtt.... Så var det dette med høna eller egget... hadde ikke religionsfascistene begynt å slakte sivile og bedrive ren sadisme mot befolkningen, nei så hadde det heller ikke blitt investert i dyre bomberaid ifra vestens side. Dette er ting man ikke kan stå å se på og samtidig sitte igjen med moral i behold. Svina kan bare skylde seg sjøl, det siste vi trenger nå er å gi etter og stoppe angrepene i Syria som jo er der for å nettopp skjerme sivilbefolkningen og da ikke minst så folk kan begynne å returnere ifra midlertidige opphold på overfulle greske øyer, Tyrkia og andre belastede land som Libya.. Gir vi oss nå har vi tapt, og kanskje enda verre, de får inntrykk av å ha vunnet som vil gjøre underverker for videre rekruttering. Angrepene må selvfølgelig intensiveres og alle rester av sadistiske kalifat må bort før vi stopper noe som helst. Jeg frykter at de blir som en ond sirkel mtp hvir lett de hjernevasker og rekrutterer nye terrorister. Det kommer jo bare til bli at vi bomber dem , de gjør flere angrep på oss og vi bomber dem igjen. Rinse and repeat.. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg synes misanthrope sier det godt på forrige side. Det er vi som, indirekte eller direkte, har skapt dette problemet. Folk rømmer fra destabiliserte regioner som er destabilisert nettopp pga vesten. At noen av dem sprenger seg selv til helvete er ikke overraskende. ^^ Dette ^^ Man kan ikke bare dra til andre land og slippe bomber i hodet på de som bor der uten å forvente en eller annen slags form for motreaksjon. Det får konsekvenser når man blander seg inn i andre land sine indre anliggenheter. Akkurat som dette var noe vi fant på og begynte med på måfå, dette var en helt nødvendig motreaksjon mot religiøse overgrep som fant sted. På grunn av denne vegringen av bruk av militær makt og ikke minst verdens og USA`s vegring for bruk av ressurser på det hele, så har denne operasjonen utviklet seg til tidenes mest halvhjerta impotente inngripen hvorav "smarte" bomber treffer alt annet enn det de skal og hatet vokser for hver sivile som blir drept. Vi skulle umiddelbart gått inn full frontal med bakkestyrker og kun brukt bomber mot bekreftede fiendlige styrker uten risiko for "collateral damage" som alle forstår bare gjør vondt verre. Hadde vi bare sett alvoret med å la ett slikt kalifat få spire og gro, så hadde vi stoppet dette i god tid før FRP fikk sagt "send dem tilbake dit de kom ifra". Vi har gjort det ulidelig vanskelig for oss selv og alle de uskyldige i regionen, og nå er ihvertfall ikke tiden kommet for å stoppe opp. Det er nå vi må innse at dette må fjernes, koste hva det koste vil. Så fort det ikke er noe kalifat å klamre seg til for disse hjernedøde hjernevaskede, så vil interessen for å kjempe deres sak også falle som en stein. Så lenge de har dette fiktive kalifatet deres i ryggen vil det blomstre å gro videre med de følgene vi nå ser over hele verden. Nok får være nok og i denne situasjonen er det nå en skam å snu. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Altså poenget mitt var at få frem at det ikke går ann å bombe som galninger å forvente at det fikser problemet, slik som enkelte mener vi bør gjøre. Mener selvfølgelig ikke at alle muslimer er tikkende terrorister, det blir for dumt. Men radikalisering er et stort problem og USA har mye av skylden for alt dette pga sin oppførsel i midt østen de siste 40 årene Burde være åpenbart for de fleste at man ikke bombe seg unna problemene vesten har med IS. Jeg tror ikke de som holder det standpunktet har tenkt særlig gjennom hverken effekten bomber har på opinionen i de landene de treffer eller hvor kompleks situasjonen faktisk er. Og for å være ærlig så tror jeg ikke at de ikke er særlig interessert i slike ting heller. Så lenge de får komme med sine "ekspertinnspill" fra sidelinjen, og kanskje krangle litt med de som har tatt seg bryet med å sette seg inn i situasjonen, er de fornøyde. Jeg skal ikke si at det eneste de vil er å krangle. Men de løfter ikke en finger for å finne ut mer. Løsningen på problemet er kompleks. Og selv om bomber av og til er nødvendig, så er det helt andre ting som vil gjøre slutt på situasjonen vi har nå. Bomber gjør ofte ting bare verre. Tingen er at kampen mot terror, religiøs fundamentalisme og andre ting som holder landene deres nede, er noe folka fra disse landene er nødt til å vinne selv. Det beste vesten kan gjøre er å assistere dem i prosessen, men holde seg på god avstand. De er nødt til å føler eierskap til prosessen. Hvis ikke faller alt bare fra hverandre. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Bombing hjelper desverre ikke mot disse gutta nei.. I tilfelle så måtte vi tsar bombet hele midtøsten og mest sannsynligvis hadde det ikke fungert uansett for dette er litt som uhelbredelig kreft, man knerter en celle også popper det opp to nye. He then reminded his interrogators of IS's justification for their attacks on Europe. "They just want the [coalition] airstrikes to stop." http://www.bbc.com/news/magazine-35872562 Begge sider syns visst det er greit å bruke bomber, så lenge man kaller det "krig", og om uskyldige blir skadet kan man jo kalle det "collateral damage" selv om bombingen er overlagt. "They just want the airstrikes to stop" Så søtt.... Så var det dette med høna eller egget... hadde ikke religionsfascistene begynt å slakte sivile og bedrive ren sadisme mot befolkningen, nei så hadde det heller ikke blitt investert i dyre bomberaid ifra vestens side. Dette er ting man ikke kan stå å se på og samtidig sitte igjen med moral i behold. Svina kan bare skylde seg sjøl, det siste vi trenger nå er å gi etter og stoppe angrepene i Syria som jo er der for å nettopp skjerme sivilbefolkningen og da ikke minst så folk kan begynne å returnere ifra midlertidige opphold på overfulle greske øyer, Tyrkia og andre belastede land som Libya.. Gir vi oss nå har vi tapt, og kanskje enda verre, de får inntrykk av å ha vunnet som vil gjøre underverker for videre rekruttering. Angrepene må selvfølgelig intensiveres og alle rester av sadistiske kalifat må bort før vi stopper noe som helst. Jeg frykter at de blir som en ond sirkel mtp hvir lett de hjernevasker og rekrutterer nye terrorister. Det kommer jo bare til bli at vi bomber dem , de gjør flere angrep på oss og vi bomber dem igjen. Rinse and repeat.. Ja det er viktig at vi stopper dette nå og legger om taktikken ifra å halvhjerta sitte og "avstandsbombe" som blir litt for lettvint og kontra-produktivt, til å faktisk gripe inn, gå ifra landsby til landsby og ifra hus til hus for og få luket ut svineriet en gang for alle. Først da vil vi få stoppet denne onde sirkelen som jeg er enig i bare gjør vondt verre. Dette ble også uttalt av en forsvarstopp i Norge, at ved å ikke vise tilstedeværelse så tør heller ikke store deler av befolkninge og komme fram og kjempe sin sak. Det er for farlig uten alliertes militære støtte i ryggen. Mange av disse kjemper nå også motvillig med IS nettopp på grunn av dette. Det aller verste vi kan gjøre tror jeg er å kapitulere og gi tapt for ekstremistene, ihvertfall nå, det måtte vel kunne sies å ha vært tidenes dårligste timing. Om vi trodde vi hadde sett omfattende islamifisering, så må vi nok forberede oss på at dette vil kunne nå helt nye høyder om vi lar det få fritt spillerom kun for å spare ressurser i denne kampen. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Selvsagt har dem det, DLF er cirka like mye for fred og frihet som hvilket som helst annet politisk parti som de konstant fyrer løs mot. Jeg synes misanthrope sier det godt på forrige side. Det er vi som, indirekte eller direkte, har skapt dette problemet. Folk rømmer fra destabiliserte regioner som er destabilisert nettopp pga vesten. At noen av dem sprenger seg selv til helvete er ikke overraskende. Dette er et problem som ikke kan løses sånn som det er i dag. Media gjør det verre, statsmaktene gjør det verre, og disse folka som tror de er helter som går rundt og "beskytter gata for voldtekt" gjør det verre. ALLE gjør det verre. Alt er bare dritt, og jeg tror det vil bli fælere så lenge det fortsetter som nå. Skal man høre på libertinius, så vil det hagle bomber over Midtøsten, og enda flere terrororganisasjoner får et grunnlag å bygge hat på. Det er islam som er årsaken, ikke vesten. Jeg støtter ikke libertinus men jeg er helt klar på årsaken til problemet, det er eldre enn usa og bombefly. 3 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Vi ser allerede hvordan ekstreme høyre partier fosser fram. Høyresiden fosser nok frem fordi venstresiden graver sin egen grav og blir stadig mer radikale og slår ring om sine hippieverdier som blinc viser til med sine bilder på toppen av side 26 her på debatten. Det eneste alternativet til venstreekstremisme virker nå å være høyreekstremisme. Hvis venstre-ekstremismen fortsetter som nå vil de ikke bare grave sin egen grav, men hele samfunnets grav. De er totalt urealistiske og har ofte et helt forvrengt naivt syn på verden. Her kommer folk direkte til Europa fra helvete og skal dra oss med ditt, og venstresiden sier bare at vi skal være snille med disse folkene og ta inn enda flere og omfavne dem og bombevestene deres. Maskingevær skal bekjempes med klem. Jaja, jeg er litt hippie selv på noen måter, men jeg er ikke dum. 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Det er islam som er årsaken, ikke vesten. Jeg støtter ikke libertinus men jeg er helt klar på årsaken til problemet, det er eldre enn usa og bombefly. Ok, så det er ikke USA sin krig i Iraq som førte til Islamic State og Iraq and Levante? USA er så klar over at de førte til ekplosjon av ekstremisme i midtøsten, at de nå må si til folk at de må endre navnet på terrororganisasjonen (først IS, deretter "Daesh"), slik at det ikke er så åpenbart at de er en konsekvens av USA sin politikk i Iraq og Levante (Syria). De vil disassosiere navnet fra virkeligheten. Det burde jo være klart signal på at vesten OGSÅ har skyld i dagens situasjon. Jeg sier ikke at skylden alene er vestens, jeg bare sier vi har stor skyld i økt ekstremisme. Endret 23. mars 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå