Gå til innhold

Terror i Brussel

Anbefalte innlegg

Hvor har du det fra at noen her synes det er greit å bruke vold mot noen som ikke har gjort noe galt?

Her bruker du bare stråmenn og det er uærlig og en ufin hersketeknikk.

Å repatriere mennesker er ikke å bruke vold, men terror -det er vold.

Å repatriere mennesker på FRIVILLIG basis er ikke å bruke vold, det er kun de som ikke vil dra man bruker vold (eller trusler derav) mot.

Så lenge endel her faktisk ønsker tvungen repatriering av folk som ikke har gjort en flues fortred, så innebærer dette bruk av vold mot noen som ikke har gjort noe galt.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har du det fra at noen her synes det er greit å bruke vold mot noen som ikke har gjort noe galt?

Å repatriere mennesker på FRIVILLIG basis er ikke å bruke vold, det er kun de som ikke vil dra man bruker vold (eller trusler derav) mot.

Å sende noen tilbake til hjemlandet på et fly, er ikke vold. Det er ingen menneskerett å få bo i Europa.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hva andre valg har vi egentlig? Se på hvordan ting utvilkler seg!

Det er som å se et tog som krasjer i sakte film. Skal vi sitte å gjøre ingenting og la forferdeligheten utvikle seg videre? Hvor langt skal vi la det gå før vi gjør noe med det?

Har du noen andre løsninger? Skal man på magisk vis sortere de onde fra de gode i en gruppe? Det er umulig.

Hvis du følger med på nyheter, ser du at det jobbes med saken på bred front. Så mye annet er det ikke å gjøre, man kan aldri gardere seg helt.

Å kaste ut alt som heter muslimer er fullstendig urealistisk, og borkastet  tid å focusere på. Det skjønner du hvis du vil.

Jo. Jeg luftet det som en teoretisk mulighet først og fremst.

Men frivillig deportasjon hadde vært en god start og kunne faktisk bidratt til å gjøre både Europa og verden til et bedre sted. Disse folkene har langt mer å bidra med i sine hjemland enn de har i Europa, relativt sett til sine egne verdier, kunnskap, skills etc.

Men, jeg er ikke enige om at det jobbes med saken på bred front.

Endret av zeebra
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det realistisk å kaste alle muslimer ut av europa mener du?

De uten noe statsborgerskap, ihvertfall. Foruten det så kan man f.eks. forby islam, så vil resten dra frivillig.

Kaste ut folk som har bodd her i mange tiår? Forby religioner? Høres ut som en kjempeplan.

AtW

Hva andre valg har vi egentlig? Se på hvordan ting utvilkler seg!

Det er som å se et tog som krasjer i sakte film. Skal vi sitte å gjøre ingenting og la forferdeligheten utvikle seg videre? Hvor langt skal vi la det gå før vi gjør noe med det?

Har du noen andre løsninger? Skal man på magisk vis sortere de onde fra de gode i en gruppe? Det er umulig.

Ganske spesielt å høre folk som argumenterer for løsninger på barnehagenivå av kompleksitet snakke om "magi", som om denne sinnsyke deportasjonsplanen på magisk vis løser problemet. Nei, vi skal ikke sitte her å gjøre ingenting. Men vi skal heller ikke sitte her og følge idiot-planer til keyboard-helter uten det fnugg av hverken praktisk gjennomføringsevne bak de eller prinsipiell konsistens. 

AtW

Lenke til kommentar

Å sende noen tilbake til hjemlandet på et fly, er ikke vold. Det er ingen menneskerett å få bo i Europa.

For å få en person som absolutt ikke vil inn i det flyet til å ende opp på det flyet så eksisterer det per idag ikke andre verktøy enn vold.
Lenke til kommentar

Men hvorfor flykte til den delen av verden som angriper ditt hjemland(jepp, vet at det er pengene og levestandarden som lokker, så ingen ekte flyktninger kommer til Vesten - kun de få som kommer direkte fra FNs leire)? Hvorfor flykter ikke alle til afrikanske og asiatiske land? Det ville vært mer naturlig.

For øvrig synes jeg at Vesten ikke burde gå til angrep på land i Midtøsten, og ingen muslimer burde komme hit.

Om du måtte flykte fra hjemmet ditt hvor ville du helst dratt, usa eller kongo?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å få en person som absolutt ikke vil inn i det flyet til å ende opp på det flyet så eksisterer det per idag ikke andre verktøy enn vold.

Det blir bare værre jo lengre man venter med å få igang en slik løsning :) vold eller ei.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ganske spesielt å høre folk som argumenterer for løsninger på barnehagenivå av kompleksitet snakke om "magi", som om denne sinnsyke deportasjonsplanen på magisk vis løser problemet. Nei, vi skal ikke sitte her å gjøre ingenting. Men vi skal heller ikke sitte her og følge idiot-planer til keyboard-helter uten det fnugg av hverken praktisk gjennomføringsevne bak de eller prinsipiell konsistens. 

AtW

Hva er det folk kaller det? Flamebait?

Jeg liker ikke slike utrykk, men jeg får utrykke at det er det du driver med her og at innlegget ditt er totalt utenfor, dårlig debattmetode og rett og slett latterlig dårlig, samtidig som det overhode ikke sier noe som helst om virkeligheten.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvorfor flykte til den delen av verden som angriper ditt hjemland(jepp, vet at det er pengene og levestandarden som lokker, så ingen ekte flyktninger kommer til Vesten - kun de få som kommer direkte fra FNs leire)? Hvorfor flykter ikke alle til afrikanske og asiatiske land? Det ville vært mer naturlig.

For øvrig synes jeg at Vesten ikke burde gå til angrep på land i Midtøsten, og ingen muslimer burde komme hit.

Kortest mulig vei der hvor det var rolig og likt hjemme. Libanon er likt hjemme og rolig for syrerne. 

Endret av hfthomas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ville vært mest naturlig å flykte til nærmeste trygge havn - og det ville da mest sannsynlig ha vært et land med nogenlunde lik kultur (Sverige, Danmark eller Finland f.eks.). Europa er ikke nærmeste trygge havn for muslimske flyktninger. Og, en ekte flyktning har ikke den luksusen det er å kunne velge mellom ulike land  å flykte til - men den luksusen har økonomiske migranter, de som strømmer inn i Europa.

Endret av Hekate81
Lenke til kommentar

Haha, ja, om du mener det er grov vold å ta på noen håndjern og lede dem inn på et fly, så deg om det. Foretrekker det heller enn at Europas urbefolkninger igjen og igjen slaktes og voldtas i gatene i sine egne land.

Lenke til kommentar

Da ville jeg dratt til et fredelig land der man ikke blir straffet, og laget så mye faenskap som mulig som takk for gjestfriheten. Gjerne vert med på gjengvoldtekter og narkosalg.

Ikke glem bombevesten slik at du kan takke de som er rundt deg når du eksploderer. :tease:

Mvh,

Sark

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, ja, om du mener det er grov vold å ta på noen håndjern og lede dem inn på et fly, så deg om det. Foretrekker det heller enn at Europas urbefolkninger igjen og igjen slaktes og voldtas i gatene i sine egne land.

Jeg har sagt vold, ikke grov vold.

Så du er enig med terroristene at det er greit å bruke vold mot uskyldige.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke enig med terroristene i det. Spar deg stråmennene og de søkte "parallelleksemplene."

Endret av Hekate81
Lenke til kommentar

Et viktig poeng i debatten er jo egentlig om det finnes noen her som nekter for at årsaken til terrorisme (og mye kriminalitet) i Europa er resultat av innvandring fra midtøsten. Er det noen som benekter at det er slik?

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

AtW

Hva er det folk kaller det? Flamebait?

Jeg liker ikke slike utrykk, men jeg får utrykke at det er det du driver med her og at innlegget ditt er totalt utenfor, dårlig debattmetode og rett og slett latterlig dårlig, samtidig som det overhode ikke sier noe som helst om virkeligheten.

Ja, fordi "alle politikere er psykopater" og "europa er snart i en krig som dreper halve befolkningen" er så veldig nærme virkeligheten. Det er det som er et av problemene med deportasjonsplanen, ekstremt lite realistisk, prinsipielt total latterlig og totalitært, og antakelig ikke særlig effektivt.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt håpløs situasjon...

Masse media styr nå en ukes tid, om en måned er hele angrepet på vei til å bli glemt og historie, etter ett par måneder til skjer det igjen ett annet sted. Islam får fortsette å drepe mennesker her i Europa. 

Frp går frem på første meningsmåling, før de så går tilbake igjen når ting roer seg. Og sånn vil det fortsette.

Helt vanvittig. Om islam ikke fantes i Europa, hadde ikke terror vært noe tema her engang. Overfallsvoldtekter ville vært så og si ukjente etc. Er det verdt det? Kebab og diverse mat kan man lage selv, trenger ikke millioner av muslimer i Europa for å få "eksotisk" mat, var ikke noen masseinnvandring av amerikanere og italienere men hamburgere, pizza og pasta kom jo på menyen likevel.

Det er ingen argumenter som er sterke nok til å forsvare muslimsk innvandring til Europa, når vi ser den massive lidelsen det påfører urbefolkningen. Den må stoppes, og reverseres.

Enig. Jeg tar alltid det poenget med fredagstacoen. Vi har jo ikke akkurat en masseinnvandring av mexicanere her (selv om det hadde vært helt ok, i motsetning til sunnimuslimer) og taco er nesten en nasjonalrett på fredagene. Man trenger ikke å importere folkene til kulturen for å få en smakebit av kulturen. Den får man av å reise rundt og ta med seg kultur tilbake, slik som det ble gjort før i tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke enig med terroristene i det. Du er særdeles ufin og usaklig. Spar deg stråmennene og de søkte "parallelleksemplene."

Ok, jeg blir forsøkt sendt ut av norge, men nekter. Hva skal du gjøre med det?

AtW

Lenke til kommentar

Et viktig poeng i debatten er jo egentlig om det finnes noen her som nekter for at årsaken til terrorisme (og mye kriminalitet) i Europa er resultat av innvandring fra midtøsten. Er det noen som benekter at det er slik?

Jepp, har sett noen her i tråden som mener at terroren skyldes at Vesten bomber i Syria bl.a. Naiviteten lenge leve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...