Gå til innhold

Terror i Brussel

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk enig med deg her misanthrope, men aner ikke hvordan vi skal løse den utfordringen.. 

Inntil vi har en løsning så må vi nesten bare gå etter de som bedriver ugang, og ikke alle andre som oppfører seg men presenterer seg som muslim.

Det er bare èn ting som nytter og det er å sette hardt mot hardt. Ikke bry seg om hva folk tenker individuelt. Vil man følge Islam kan man gjøre det i sitt eget hode uten at det går utover andre. Men vi bør legge ned alle moskèene. Nye moskèer må være statsautoriserte og ha kvinnelige og homofile imamer f.eks. Også ser jeg ingen annen løsning enn å stenge grensene for flyktninger og asylsøkere med enkeltvise unntak, sende ut de som har kommet og ikke har statsborgerskap og ikke har integrert seg, og generelt gjøre det så vanskelig som mulig å tilhøre denne organiserte politiske ideologiske organisasjonen. Knus den slik man gjorde Nynazistmiljøet. La PST forfølge dem, kalle dem inn til stadige intervjuer, overvåke dem osv.

Endret av misanthrope
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hærlig å lese alle komentarene som skal unnskylde muslimer.

Samme lekse gang på gang.

Bedre å forsvare de uskyldige enn å angripe dem. Å angripe uskyldige er jo... terror? :o

Men serr, Islam har problemer, men ingen grunn til å gå etter alt å alle som har noe med det å gjøre.

Der tar du feil.

Dette er et problem i samfunnet som må dras opp med rota og kastes ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Går vel an å ha mer enn en tanke i hodet samtidig.

Ja, men det går an å vise en dose anstendighet også.

Og det sier du. din retorikk går ABB en høy gang etter det jeg ser.

Vi får ikke løst problemet med slike holdninger.

Jeg kan være med på en vurdering om å stoppe muslimsk innvandring.mer eller mindre. Men de som er her bør vi forholde oss til på en, ja nettopp: anstendig måte.Så lenge det ikke er grunn til annet.

hvor mange grunner trenger du?

Lenke til kommentar

Du har nå gått over en grense. Kommer å rapportere den avskyelige hetsen du driver med. Om dette var et forum hvor vi skrev under fullt navn, ville jeg ha anmeldt deg uten å nøle.

Jeg bare håper du var ironisk nå. Her har vi en med hjertet på rett plass som ser deg for hva du er og stiller deg til ansvar for den hetsen du bedriver mot uskyldige, også skal du anmelde ham? Selvinnsikt er noe dritt..

Se her ja, er nok du og dine meningsfeller som bedriver hets mot uskyldige her. Det jeg vil er at uskyldige europeere ikke lenger skal bli voldtatt og drept på gatene i sine hjemland, at du reagerer på dette er mildt sagt ganske støtende.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Sitter bare å venter på at statsledere går ut i media med det obligatoriske "dette har ingenting med islam å gjøre".

Man skulle tro skylappene ramler av når man sitter så nær trykkbølgen.

Selv ABB sitt angrep hadde med Islam å gjøre.

Jeg sier, send dem alle hjem. De har lært en del her i Europa, men de er en fare for oss, selv om det kun gjelder en liten del av dem. Sender vi dem hjem kan de gjøre fantastiske bidrag til sine egne land.

Endret av zeebra
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sitter bare å venter på at statsledere går ut i media med det obligatoriske "dette har ingenting med islam å gjøre".

Man skulle tro skylappene ramler av når man sitter så nær trykkbølgen.

Ja, sier jeg meg enig i dette, viktig at man retter skytset mot dem det gjelder og det er jo Islamister hvorav handlinger er forankret i radikal Islam. Mulig svina bak dette også hadde andre problemer, men neppe noe som hadde gjort at de hadde gått til slike skritt uten at de hadde hatt noe forhold til disse famøse religiøse tekster.

Lenke til kommentar

Det meste med Europeiske sosiale og sikkerhetsproblemer kan spores til innvandringen av ikke-vestlige. Ta Sveriges voldtektsepedemi f.eks.

Nei.. "Ikke-vestlig" er jo ikke riktig. Jeg vil si problemet eksklusivt ligger med folk som har kommet her fra midt østen.

F.eks har jeg ikke hørt om mange asiatere i Europa som har skapt problemer eller sør Amerikanere. Afrikanske kristne er noe av de triveligste innvandrerne jeg har møtt i Europa og har generelt fantastiske holdninger til integrasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det meste med Europeiske sosiale og sikkerhetsproblemer kan spores til innvandringen av ikke-vestlige. Ta Sveriges voldtektsepedemi f.eks.

Nei.. "Ikke-vestlig" er jo ikke riktig. Jeg vil si problemet eksklusivt ligger med folk som har kommet her fra midt østen.

F.eks har jeg ikke hørt om mange asiatere i Europa som har skapt problemer eller sør Amerikanere. Afrikanske kristne er noe av de triveligste innvandrerne jeg har møtt i Europa og har generelt fantastiske holdninger til integrasjon.

Han som utførte drapene på Valdressekspressen var en kristen fra Sør Sudan som ikke fikk asylsøknaden sin godkjent. Innvandrere fra Midtøsten og Afrika har vist seg å være vanskeligst å integrere.

Lenke til kommentar

Nettopp derfor burde man repatriere samtlige. Hensynet til Europas urbefolkninger må komme først. Det er ingen menneskerett å kunne komme og bosette seg i Europa.

Da må vi også trolig repatrieres til et annet sted. Det finnes pr definisjon kun to urbefolkninger i Europa, samer og kasjubere. Befolkningen i resten av Europa er et resultat av den ene folkevandringen og okkupasjonen etter den andre og er i den sammenheng et salig sammensurium - og er ingen urbefolkning.

Vi kan dog si at vi har folkegrupper i Europa, men i realiteten har vi et sterkt slektskap med folkegrupper i Midt-Østen, Slaviske land (Russland) og Nord-Afrika. Vi tilhører den samme hovedgruppen.

Flertallet av innvandrerbefolkningen i Europa har vi faktisk bedt om å komme. De er faktisk arbeidsinnvandrere i en periode da Europa ønsket mer arbeidskraft enn vi hadde tilgjengelig. De har ydet en ikke ubetydelig innsats i å skape den velstanden Europa har i dag. Mange kommer også fra tidligere kolonier, særlig Frankrike og Storbritannia har en betydelig del som kommer fra koloniene. De er ikke flyktninger, ikke asylsøker osv, - de fikk komme inn med arbeidstillatelse og er senere til nesten 100 % blitt statsborgere i Europa.

En konsekvens av det du sier er også at indianeren må få igjen det amerikanske kontinent - og resten av befolkningen må repatrieres til Europa, Afrika og deler av Asia.

Ellers så fremmer du det settet av holdninger som gjør at jeg er pessimist. Dette er den type holdninger som fremmer ekstremisme på begge sider. Desto mer ekstremisme, desto mer terror og flere ofre. Så kanskje du skal begynne å tenke over dine utsagn, prøve å forstå litt sammenheng og historie. 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Nettopp derfor burde man repatriere samtlige. Hensynet til Europas urbefolkninger må komme først. Det er ingen menneskerett å kunne komme og bosette seg i Europa.

Da må vi også trolig repatrieres til et annet sted. Det finnes pr definisjon kun to urbefolkninger i Europa, samer og kasjubere. Befolkningen i resten av Europa er et resultat av den ene folkevandringen og okkupasjonen etter den andre og er i den sammenheng et salig sammensurium - og er ingen urbefolkning.

Vi kan dog si at vi har folkegrupper i Europa, men i realiteten har vi et sterkt slektskap med folkegrupper i Midt-Østen, Slaviske land (Russland) og Nord-Afrika. Vi tilhører den samme hovedgruppen.

Flertallet av innvandrerbefolkningen i Europa har vi faktisk bedt om å komme. De er faktisk arbeidsinnvandrere i en periode da Europa ønsket mer arbeidskraft enn vi hadde tilgjengelig. De har ydet en ikke ubetydelig innsats i å skape den velstanden Europa har i dag. Mange kommer også fra tidligere kolonier, særlig Frankrike og Storbritannia har en betydelig del som kommer fra koloniene. De er ikke flyktninger, ikke asylsøker osv, - de fikk komme inn med arbeidstillatelse og er senere til nesten 100 % blitt statsborgere i Europa.

En konsekvens av det du sier er også at indianeren må få igjen det amerikanske kontinent - og resten av befolkningen må repatrieres til Europa, Afrika og deler av Asia.

Ellers så fremmer du det settet av holdninger som gjør at jeg er pessimist. Dette er den type holdninger som fremmer ekstremisme på begge sider. Desto mer ekstremisme, desto mer terror og flere ofre. Så kanskje du skal begynne å tenke over dine utsagn, prøve å forstå litt sammenheng og historie. 

For noe vas, mesteparten av Europas innvandring har vært et venstreliberalt prosjekt der de har blitt hentet inn av myndighetene. Ta norskpakistanere til Norge som et eksempel. De ble fraktet her selv om det ikke var bruk for dem. Og de fleste endte opp på trygd. Det er enkelte politikeres ønske om å tvangsinnføre et multikulturistisk samfunn som har vært hovedpådriveren for det samfunnet vi har i dag med massiv innvandring av mennesker fra helt andre områder enn Europa.

• Liker 5
Lenke til kommentar

A-gjengen og b-gjengen er også en konsekvens av tidligere Norsk innvandring. Jeg lurer på hva konsekvensen av dagens innvandring blir..

Glem ikke at det var flere fullt "integrerte" mennesker som deltok i Paris terroren, og sikkert i Brussels også. Da kan du tenke deg hva vi kan forvente av alle de som nå kommer fra IS-terrorkalifat sitt område inn i Europa på endeløse invitasjoner fra land fullt av hippier, som Sverige, Norge og Tyskland.

"We love the shooting of our foot, it feels so good"

Endret av zeebra
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nettopp. Islam er en farlig ideologi og må stoppes. Trump sa at han var villig å stoppe alle muslimser fra å komme til USA. Det kan være noe Europa kan tenke på også.

Ja, hvorfor ikke stoppe jøder i samme slengen?

AtW

Fordi de ikke er involvert i terror i Europa?

• Liker 3
Lenke til kommentar

@FrihetensRegn: Kan du gi meg noen kilder på dette, her skal du faktisk få to kilder på at jeg har rett når det gjelder Norge. http://www.kildenett.no/artikler/2009/1236597403.29, http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Dobbelt-sa-mange-innvandrere-pa-ti-ar-6625385.html.

For f.eks Tyskland var den store innvandringen av tyrkere på 60 og 70-tallet rein arbeidsinnvandring.

Innvandringen var ikke ønsket av venstreliberale politikere, men i stor grad presset fram av næringsliv og næringslivsorganisasjoner.

Konspirasjonsteorier fungere dårlig i en debatt og det du presenterer er.

Når det gjelder drapsmannen på Valdres-ekspressen så glemmer du det mest vesentlige. Personen var sterkt traumatisert og psykisk syk. 

@misantrophe: Den undersøkelsen du viser til er "slaktet" av omtrent alle seriøse forskningsinstitusjoner i verden. Spørsmålene er stilt på en slik måte at når de ble stilt til troende kristne, så ble andelen ekstremister nesten like så høy. Da skal jeg heller henvise til den nyeste forskningen utført av amerikanske Pew Research Center. Den viser faktisk at støtten for ekstremisme er fallende, kilde http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=9720, http://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/02/05/extremism-in-muslim-nations/

Men diskusjonen er fåfengt når folk faktisk ikke ønsker å se dypere ned i problemet. Fjern muslimer, stopp all innvandring osv - og så er problemet løst - ser ut til å være de enkle svar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...