Barista Bob Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Var litt sent ute med å betale regning til get så den gikk akkurat ikke igjennom før fristen til Get. Nå har de stengt internettet i leiligheten midlertidig, så jeg kommer ikke online med pc eller mobil utenom 4g. Men... Chromecasten som er koblet til samme wifi router klarer å streame HBO. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Var litt sent ute med å betale regning til get så den gikk akkurat ikke igjennom før fristen til Get. Nå har de stengt internettet i leiligheten midlertidig, så jeg kommer ikke online med pc eller mobil utenom 4g. Men... Chromecasten som er koblet til samme wifi router klarer å streame HBO. Noen som vet hvorfor? Har du fått et brev som faktisk forteller at de har midlertidig stengt av dine internett-tjenester? Pleier da vitterlig å få både en og to og tre advarsler først..? Det er mulig for en internett-leverandør å filtrere mellom ulike internett-tjenester som leveres til deg, men jeg kan ikke forstå hvorfor de skulle ta seg bryet. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2016 Fikk et varsel. Da betalte jeg med en gang, men av en eller annen grunn så har ikke banken behandlet betalingen før i dag. Får opp en beskjed på pcen om at get har stengt tilgangen min inntil regningen er betalt. Men som sagt fungerer chromecast som normalt. Kanskje litt tregere. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2016 (endret) Altså spørsmålet mitt hadde ikke noe med betalingen eller get som operatør å gjøre, men hvordan det faktisk kunne være mulig. Noe jeg syntes var snedig. skjønner ikke helt hvorfor denne måtte skilles ut. Nå får jeg sikkert aldri svar. Endret 21. mars 2016 av Barista Bob Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Du har forsåvidt fått et svar på det. Ulike internett-tjenester kan ha ulike former for oppkobling. Å se en video ved å først åpne en nettleser, for så å se videoen som et streamet eller nedlastet vedlegg, er for eksempel ikke samme type trafikk som å hente innholdet direkte fra en annen type URI, eksempelvis ftp som kjører en helt annen protokoll. Ganske analogt til hvordan du selv kan sortere hvilket type innhold som prioriteres, eller bare slå av ulike type oppkoblinger fra din ruter, kan din nettleverandør prioritere en bestemt type trafikk og innhold eller stenge for en eller flere typer oppkoblinger. Noen andre må gjerne presisere eller rette på feil. Endret 22. mars 2016 av cuadro 1 Lenke til kommentar
fjs Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 De har sikkert sperret port 80/443 (vanlig nettleser trafikk) 1 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 Du har forsåvidt fått et svar på det. Ulike internett-tjenester kan ha ulike former for oppkobling. Å se en video ved å først åpne en nettleser, for så å se videoen som et streamet eller nedlastet vedlegg, er for eksempel ikke samme type trafikk som å hente innholdet direkte fra en annen type URI, eksempelvis ftp som kjører en helt annen protokoll. Ganske analogt til hvordan du selv kan sortere hvilket type innhold som prioriteres, eller bare slå av ulike type oppkoblinger fra din ruter, kan din nettleverandør prioritere en bestemt type trafikk og innhold eller stenge for en eller flere typer oppkoblinger. Noen andre må gjerne presisere eller rette på feil. tja, jeg syns forsåvidt dette var et bedre svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå