Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Olje og Motorhavari


Anbefalte innlegg

Heisann, skrev et innlegg tidligere hvor jeg hadde problemer med radiatoren. Dette kan være ala det samme problemet som forårsaker det, men jeg lager et nytt innlegg for dette problemet.

 

Jeg fylte da olje 26.januar 2016 og nevner ikke verksted men er et autorisert verksted.

Dem fylte opp med MOBIL SUPER 3000 X1 på min opel vectra 01 mod. (xv48417) men når jeg peiler olja så er det 5 hakk nederst på pinnen, og på det femte hakket skal ikke olja overstige. Det som har skjedd er at verkstedet har mest sannsynlig fylt på 5-6 cm mer når jeg peiler olja.

 

Og jeg har så og si null peiling på hvordan jeg finner ut hvor mye olje bilen min krever. Og skal innom der imorgen tidlig, for nå har 1 sylinder røket. Radiatoren blir tappet meget fort og det lekker i toppakningen og ut av mutterne på motoren, har lekt olje ned hele venstre side på motoren og rundt hele motoren.

Det er bare spørsmål om tid før trykket i olje rommet ødelegger motoren min....

 

Det jeg lurer på før jeg drar innom verkstedet er hvor mye dem skal skulle ha fylt på bilen min.

 

 

Mvh Jostein

Endret av Goldwing1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket den etterpå, men har enda ikke kommet radiatorvæske inn til olja siden oljen er svart og fin. Er hverken noe skum eller hvit væske i olja.

 

Og selvsagt skal verkstedet vite hvor mye olje som skal i bilen....

 

Edit: det er en grunn til at de blir kalt autoriserte verksteder og har fagfolk ...

Endret av Goldwing1337
Lenke til kommentar

Bruker å stå i brukerhåndboka bakerst på tekniske spesifikasjoner. 

Dersom det ikke er for stor lekkasje mot sylinder så klarer en motor og forbrenne kjølevæske, er lengfe siden jeg holdt på med dette men tror du vil få en hvit/blåhvit eksos når det forbrennes.

Endret av Lugmeister
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom kjølevæske forsvinner, og det ikke lekker, og den ikke kommer ned i oljen, må den gå inn i en eller flere sylindre og ut gjennom eksosen. Defekt toppakning eller sprekk i toppen er vanlig årsak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...