Redaksjonen. Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 - En stor begivenhet!Her flyr det nye redningshelikopteret for første gang Lenke til kommentar
alfabeta Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Kan noen forklare hvorfor ikke NH90 byttes ut med disse? Siden denne produsenten tydeligvis klarer å lage et helikopter... Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Gleder meg å se disse maskinene på Sola lufthavn.. :-) Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Ikke en dag for tidlig. Disse helikoptrene er utredet i årevis, og nå venter jeg på sluttsummen til alle disse utredningene. Det dreier seg om milliardbeløp. Pga forsinkelsene, har det i tillegg gått med milliardbeløp for å holde de gamle veteranflyene i luften. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Kan noen forklare hvorfor ikke NH90 byttes ut med disse? Siden denne produsenten tydeligvis klarer å lage et helikopter... Tja, AW101 er tre meter lengre, 1,4 m høyere og har fire tonn ekstra minstevekt å drasse på. Jeg finner ikke noen spesifikasjoner på hvor stor hangar Nansen-klassen har og hvor store helikoptre den er fysisk i stand til å operere med, men heller ikke dens nære slektninger Álvaro de Bazán-klassen og Hobart-klassen bærer noe større enn mellomstørrelse helikoptre (MH-60 Seahawk i begge tilfeller). Lenke til kommentar
oceana Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Kan noen forklare hvorfor ikke NH90 byttes ut med disse? Siden denne produsenten tydeligvis klarer å lage et helikopter... Tja, AW101 er tre meter lengre, 1,4 m høyere og har fire tonn ekstra minstevekt å drasse på. Jeg finner ikke noen spesifikasjoner på hvor stor hangar Nansen-klassen har og hvor store helikoptre den er fysisk i stand til å operere med, men heller ikke dens nære slektninger Álvaro de Bazán-klassen og Hobart-klassen bærer noe større enn mellomstørrelse helikoptre (MH-60 Seahawk i begge tilfeller). Da jeg var ombord på Nansen var det ikke mye plass til overs til større helikopter uten at man begrenset bruken av hangaren til kun helikopteret og lite annet. Så NH90 er nok så stort som det kan bli for kystvaktformål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå