Gå til innhold

Her flyr det nye redningshelikopteret for første gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke en dag for tidlig.

Disse helikoptrene er utredet i årevis, og nå venter jeg på sluttsummen til alle disse utredningene.

Det dreier seg om milliardbeløp.

Pga forsinkelsene, har det i tillegg gått med milliardbeløp for å holde de gamle veteranflyene i luften.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare hvorfor ikke NH90 byttes ut med disse? Siden denne produsenten tydeligvis klarer å lage et helikopter...

 

Tja, AW101 er tre meter lengre, 1,4 m høyere og har fire tonn ekstra minstevekt å drasse på.

 

Jeg finner ikke noen spesifikasjoner på hvor stor hangar Nansen-klassen har og hvor store helikoptre den er fysisk i stand til å operere med, men heller ikke dens nære slektninger Álvaro de Bazán-klassen og Hobart-klassen bærer noe større enn mellomstørrelse helikoptre (MH-60 Seahawk i begge tilfeller).

Lenke til kommentar

 

Kan noen forklare hvorfor ikke NH90 byttes ut med disse? Siden denne produsenten tydeligvis klarer å lage et helikopter...

 

Tja, AW101 er tre meter lengre, 1,4 m høyere og har fire tonn ekstra minstevekt å drasse på.

 

Jeg finner ikke noen spesifikasjoner på hvor stor hangar Nansen-klassen har og hvor store helikoptre den er fysisk i stand til å operere med, men heller ikke dens nære slektninger Álvaro de Bazán-klassen og Hobart-klassen bærer noe større enn mellomstørrelse helikoptre (MH-60 Seahawk i begge tilfeller).

Da jeg var ombord på Nansen var det ikke mye plass til overs til større helikopter uten at man begrenset bruken av hangaren til kun helikopteret og lite annet. Så NH90 er nok så stort som det kan bli for kystvaktformål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...