Gå til innhold

Oppgradere

Anbefalte innlegg

Heisann! Fikk et tips av en venn om dette forumet, så jeg håper dere kan hjelpe meg. Jeg er litt lei av pc'en min, den bruker altfor lang tid til å rendre, crasher i D3D spill. Den skrur seg også bare sånn plutselig av midt i et spill eller film. Den lever faktigst sitt eget liv, og tar natta når den vil.

Hardware:

Abit KT7A

NVIDIA GeForce4 Ti 4200 AGP8X 128 mb

256 mb SD ram

80 GB WD SE

Creative SB Live!

Detaljert spesifikasjon

Jeg har lyst å bytte ut noen deler:

117320 Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 (1681,-)

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

118690 Asus P4S800 Hovedkort for S478/800mhz (708,-)

SIS648FX, ATA/133, ATX, DDR, 8X AGP, LYD

117211 Corsair Value S PC2700 DDR-DIMM 512MB (799,-)

Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

Totalt: 3 190,-

Alt er levert fra Komplett.no -- Noe som burde forandres på denne lista fra komplett?

Eller kan problemet ordnes på en annen måte?

Endret av Mats-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si noe om oppgraderingskomponentene, men problemet ditt høres ut som ustabilitet. Mulig jeg tar feil men jeg har opplevd slikt før selv. Og det kan være flere grunner til det. Default innstilling under control panel -> system -> advanced -> startup and recovery -> settings -> system failure -> automatically restart er at den er merket. Hvis du fjerner haka vil du se feilmeldinga du får når pc'en ellers ville ha startet opp pånytt under et spill. Det kan være konflikt, for høyt klokket cpu, temperatur eller andre ting...vet ikke.

Lenke til kommentar

king_pedersen: 122090 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

Kit w/two matched Value Select 256MB til 949,- blir litt dyrere da. Noen annet jeg burde forandre uten å gå opp i pris?

Lex-Icon: Har skrudd av "Automatically restart" nå, men jeg har fortsatt den samme problemet. Prossesoren er ikke klokket i det hele tatt, temperaturen ligger på 40-50. Bruker en Silent Viking TT vifte... Hvordan kan jeg finne konflikten? Noen tips på slik feilsøkning? Jeg har hatt tideligere problemer med defekt ram, men det skal være i orden nå.

Lenke til kommentar
Mats- Skrevet 21/11/2003 : 13:55

king_pedersen:

Lex-Icon: Har skrudd av "Automatically restart" nå, men jeg har fortsatt den samme problemet. Prossesoren er ikke klokket i det hele tatt, temperaturen ligger på 40-50. Bruker en Silent Viking TT vifte... Hvordan kan jeg finne konflikten? Noen tips på slik feilsøkning? Jeg har hatt tideligere problemer med defekt ram, men det skal være i orden nå.

Altså jeg er ikke guru på dette. Hvis du går inn på system -> hardware -> device manager og ikke finner noe utropstegn der, skal det i grunnen ikke være konflikt. Jeg vet ikke om du har vært inn på BIOS'en din. Men en idé ville ha vært å sjekke om agp fast write står på enabled eller disabled. Dersom den er enabled kan du prøve å se om det hjelper å disable den. Men som sagt det kan være mange årsaker til problemet ditt, og det er vanskelig å vite hva det er.

Lenke til kommentar

Dersom du vil ned i pris:

Velg AMD ... ?

Eks.:

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA
- nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire  969,15     
 116244 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton
- Socket A 333MHz bus, 512kb     775,00     
 112666 DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5
- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)  679,00     
 119451 GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA
- RetaiI Igloo2450 Light Til XP2800+          182,00     

Totalt: 2 605,15   

BTW: Vil ikke skape en AMD / INTEL diskusjon!!!!

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Lex-Icon: Nå har jeg testet agp fastwrite, satte den på Supported først og så igjen på not supported som den sto på orginalt. Men, samme feil. Jeg har prøvd endel andre spill, og har merket at alt kræsjer med D3D grafikk. Vis jeg kjører OpenGL funker alt fint. Det som er litt kjedelig er at de fleste spilla bare har D3D og ikke no mulighet for å sette spillet til å kjøre i OpenGL.

Finnes det noen flinke personer på dette området, som kunne tenke seg å komme med et innlegg? Det vil bli satt veldig pris på.

JEG76: Begynner å bli litt lei av AMD. Har lyst til å prøve noe nytt, derfor jeg har valg Intel. Har hatt AMD i 4 år nå. Takk uansett :)

Lenke til kommentar

Rota litt rundt i DirectX og fant frem dette:

The file nv4_disp.dll is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL).  You may be able to get a WHQL logo'd driver from the hardware manufacturer.

Driver Name: nv4_disp.dll
  Driver Version: 6.13.0010.4109 (English)
     DDI Version: 8
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 11/18/2002 14:15:00, 2684298 bytes
     WHQL Logo'd: No
 WHQL Date Stamp: None
             VDD: n/a
        Mini VDD: nv4_mini.sys
   Mini VDD Date: 11/18/2002 14:15:00, 1178138 bytes

Kan det være driveren som gjør at spilla mine plutselig bare skrur seg av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...