Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyden og nettet fungerer ikke, kan ikke endre noe som helst på PCen

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg sitti og rota så mye rundt på pcen at jeg blir gal snart. Så jeg trenger litt hjelp. Jeg er har også generelt lite kunnskaper om PC og hvordan den fungerer, så ting blir forklart veldig basic her. Men prøver så godt jeg kan.

Jeg har en Lenovo, med windows 10. For noen uker siden fikk jeg opp en oppdatering fra AMD angående grafikkortet mitt. Så jeg trykket på oppdateringen, og alt gikk fint. Men så kom det en innloggingsapplikasjon til AMD Gaming evolve (eller noe i den duren), hvor feltene var fylt ut med et rart brukernavn og et veldig langt passord. I tillegg var noe av teksten på et annet språk jeg ikke skjønte mye av. Jeg fikk opp popups om gaming og alt mulig rart. Så jeg avinstallerte AMD-oppdateringen jeg hadde fått. Og det var da problemene startet.

Først hadde jeg problemer med å få projisert skjermen min og spille av en vanlig powerpoint på en prosjektor. Jeg feilsøkte litt rundt, og fikk dette til å funke igjen. Men jeg fikk stadig beskjeder om at grafikkortet mitt ikke var optimalt for å kjøre de og de programmene, og skjermen var ikke stabil. Så jeg søkte opp AMD-programvaren igjen, og installerte det jeg hadde avinstallert. Noe jeg aldri skulle gjort, for nå har pcen min klikket fullstendig. 

Jeg har ikke tilgang til nett (ingen alternativer kommer opp, verken kablet eller trådløst), og lydfunksjonen fungerer ikke lenger. Jeg prøver også å gjøre endringer på pcen på ulike nødvendige tjenester som er blitt deaktivert, men får da opp "Feil 1068: En undertjeneste eller gruppe som den er avhengig av, kunne ikke starte". Når jeg går inn på tjenestene på pcen er så og si alle  deaktivert. Jeg får heller ikke tilgang til å skru pcen tilbake i tid eller tilbake til fabrikkinstillinger, pga samme feilen. 

Jeg skjønner ingenting, det virker som om det ligger noe på pcen min som forhindrer meg i å gjøre noe som helst. Noen som vet hva jeg burde gjøre? Setter veldig stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at and driveren styrer så å si alt på maskinen din, men ikke nettverk.

Gå inn på lenovo sine sider og finn maskinen din. Last så ned nettverksdrivere.

Legg de på en minnepenn og se om dette fungerer.

På amd sine sider har du valg om å laste ned kun basic driver, den du vil ha. Og en driver pakke med gaming evolved. Sistnevnte tar rundt 300mb, mens kun driveren tar 20+

Lenke til kommentar

Da har jeg installert driverne til nettverk samt lyd. Ingenting fungerer enda, begynner å bli rimelig frustrert. Prøvde med en systemgjenoppretting nå, får opp dette:

post-381411-0-54118500-1458587001_thumb.jpg

I tillegg kommer dette opp hver gang jeg starter opp PCen. Ser litt shady ut..

post-381411-0-45785600-1458587000_thumb.jpg

Lenke til kommentar

For å gjøre det hele enkelt, klarer du å komme inn i sikker modus?

Om du klarer det, så kan du gå inn i egenskaper på System i kontrollpanelet. Gå inn på display drivere og sjekk om det står flere drivere der. Det kan hende at du har dubletter. sjekk om det står gule utropstegn i driver info om skjermen?

Slett i så fall driverne og install fresh igjen.

BmOnline

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at du har installert feil driverpakke.. Du har installert den MED Gaming Evolved. Du vil helst ha den uten. Jeg ville ha anbefalt som xClaymanx sa, at du bør gå inn på Lenovo sine sider, finne DIN maskin, og laste ned den driveren fra AMD. Sørg for at du tar den nyeste... Legg denne på en USB minnepenn, og avinstaller alle andre AMD Drivere på maskinen, forså å installere den nyeste. Dersom dette ikke fungerer, anbefaler jeg deg å kontakte Lenovo, og høre med de om de kan klare å fikse problemet.

Lenke til kommentar

Må vel bare påpeke at Gaming Evolved er en del av mange til driverpakkene til AMD , dette programmet kan settes til å autokjøres ved oppstart eller du kan slå det helt av om du konfigurerer programmet (noe som gjøres inne i selve programmet). 

Har du kjøpt et relativt nytt skjermkort mener jeg også at Gaming Evolved kan gi deg poeng som du kan utløse i noen få spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...