Gå til innhold

Pc til videoredigering

Anbefalte innlegg

Dual head skjermkort og 2 skjermer er også et must.

Helt enig og for å gjenta meg selv til det kjedsommelige: Til videoredigering får man aldri nok arbeidsplass på skrivebordet - Kjør toskjermsløsning! Anbefales på det sterkeste :!:

Har skiftet fra GeForce til ATI hjemme (og angrer litt) og bruker endel Matrox på jobben på toskjermslønsing. Er mest fornøyd med driverene og kvalitet til Matrox, deretter kommer GeForce som nummer to pga (i mine øyne) bedre funksjonalitet på driverene for toskjermsløsning enn ATI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Premier er ikke akurat kjent for å være noe pro program, Final Cut er mer highend, men visstnok ikke så mye vanskeligere å bruke.

Jobber ikke noe særlig med film på pc, men har hørt at det er masse fil problemer med Premier.

Jo, Premiere er kjent for å være nettopp et avansert program. Sammen med After Effects er det glimrende. Men skal du kun bruke maskinen til å redigere på hadde jeg uten tvil gått for mac. Holder meg langt borte fra mac på fritiden, men når jeg skal redigere og har mulighet til å gjøre det på en mac gjør jeg selvfølgelig det. Final Cut Pro regnes faktisk som det beste redigeringsprogrammet i forhold til prisen og det er slettes ikke vanskelig. Både Premiere og After Effects finnes til mac og mac er en kjappere redigeringsmaskin. På skolen har vi to stk. G4 med dual-screen og Final Cut Pro og det er deilig.

Det at Hollywood i stor grad benytter seg av Final Cut Pro burde egentlig gjøre saken klar. Skal maskinen kun brukes til redigering, er mac best.

Lenke til kommentar

Det nytter vel ikke å bli klokere angående hva som er best av pc og mac. Den krigen vil vel alltid være der.... Det er vel helst en vanesak, og jeg vet om mange som jobber med videoredigering på pc, og de er stort sett fornøyd med det.

Jeg har jo nesten bestemt meg for hva jeg skal kjøpe, men enda ikke blitt helt klok... Det er så mange gode råd, men jeg tror ikke alle har erfaring fra videoredigering... Derfor ønsker jeg litt mer tips fra de som driver med dette til daglig. Det er stort sett bare snakk om å lage småfilmer på denne pc'en, men jeg har ofte flere prosjekter på gang. Jeg vil som sagt ikke bruke mer enn 30k, og det er litt kjedelig om jeg glemmer noen viktige elementer her som jeg må ut med i etterkant... :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37

ikke for å spore av den opprinnelige diskusjonen, men er det bedre med den nye amd64 cpuen til videoredigering? eller har det ikke så mye å si...

Har mye av de samme spørsmålene som gøril, men har ikke like mye penger, jeg vurderer å følge anbefalingene til videoredigereren eller kjøpe mac..

Lenke til kommentar

Ser at du blir anbefalt XP pro framfor home. Legger også merke til at de ikke sier noe om hvorfor.

Vær klar over at du ikke trenger Pro på en maskin som ikke skal logge seg på et domene. Bortsett fra den muligheten, og litt policy- innstillinger osv, er faktisk disse to versjonene like, de blir oppgradert like ofte osv.

Du kan jo sammeligne selv, og se hvor mye av dette du trenger til videoredigering. Men det er jo klart at man sikkert føler seg litt "proffere" når det står pro på oppstartsbildet..

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/how...y/choosing2.asp

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...