djgudleif Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Jeg betalte ca 33-35% skatt og tjente omlag 22000 i måneden etter skatt i fjor, men jeg sa opp på dagen i oktober og fikk ca halv lønning i november. Fant ikke ny jobb før februar i år. Får jeg igjen vesentlig mye mer på skatten ettersom jeg ikke jobbet et helt år og skatten var beregnet etter full lønn i 12 måneder? JEG MÅ HA PENGEEER i sommer, klarer nesten ikke å vente på oppgjøret, er så spent... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Du betaler jo prosenter av inntekten, så om du ikke hadde lønn i halve november og hele desember kan man jo anta at du heller ikke betalte skatt disse månedene? Du gikk jo glipp av halv skatt i desember, det får du jo igjen, men utenom det så er det jo prosentvis likt uansett. Det blir ikke noen store summer igjen om du verken hadde inntekt eller betalte skatt de månedene Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2016 (endret) Men er ikke 35% skatt i måneden beregnet etter hvor mye jeg kom til å tjene det året basert på fjoråret? Så hvis jeg ikke tjente så mye som jeg skulle så er jo 35% for mye. Mulig jeg tar feil, men det er sånn jeg tenkte hvertfall. EDIT: Jeg skjønner hva du mener nå, nvm Endret 21. mars 2016 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Men er ikke 35% skatt i måneden beregnet etter hvor mye jeg kom til å tjene det året basert på fjoråret? Så hvis jeg ikke tjente så mye som jeg skulle så er jo 35% for mye. Mulig jeg tar feil, men det er sånn jeg tenkte hvertfall. Du skulle nok ha betalt ett par prosent mindre ja, så du får igjen mer enn om du ikke hadde sluttet. Virker som om du har betalt alt for mye skatt uansett så du får nok godt tilbake. 35% er ganske mye! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Men er ikke 35% skatt i måneden beregnet etter hvor mye jeg kom til å tjene det året basert på fjoråret? Så hvis jeg ikke tjente så mye som jeg skulle så er jo 35% for mye. Mulig jeg tar feil, men det er sånn jeg tenkte hvertfall. Du skulle nok ha betalt ett par prosent mindre ja, så du får igjen mer enn om du ikke hadde sluttet. Virker som om du har betalt alt for mye skatt uansett så du får nok godt tilbake. 35% er ganske mye! Det spørs nå på hvordan økonomien er ellers, så vidt jeg husker betalte jeg 36% skatt tidligere, men hadde da ikke noe lån i det hele tatt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Det spørs nå på hvordan økonomien er ellers, så vidt jeg husker betalte jeg 36% skatt tidligere, men hadde da ikke noe lån i det hele tatt. Jo det er forsåvidt sant. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2016 (endret) Jeg har et lite billlån av banken (100.000 ca) og 400.000 i studielån! Jeg lagde egentlig denne tråden for å hype meg selv opp, håper jeg får igjen mye! Endret 21. mars 2016 av ikkespisgress Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Så vidt jeg kan se er alt du vil "tjene" på at du ikke jobbet den halve skatten i desember som du ikke fikk. Altså, en halv måntlig skatteinnbetaling ekstra, eller rundt 5000 ett sted om du tjener 22000 pr måned etter skatt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Dette er trivielt å regne ut med utallige kalkulatorer på nett, så får du se akkurat hvor mye du får igjen eller må betale. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå