skrujern123 Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Hei, jeg bodde på hotell under fagprøve uka mi, og hotellet serverte kun frokost og kveldsmat, ikke middag, har jeg rett på diettpenger? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Hei, jeg bodde på hotell under fagprøve uka mi, og hotellet serverte kun frokost og kveldsmat, ikke middag, har jeg rett på diettpenger? Har du skrevet reiseregning på dette? Siden det er under fagprøve er det vell litt uvist. Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2016 Har ikke gjort noe, lurer bare på hva lover og regler sier om dette Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Har ikke gjort noe, lurer bare på hva lover og regler sier om dette Hør med den tillitsvalgte i bedriften. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Slike ting er ikkje omtalt i lovverket. Så her må du sjå kva som er avtalt, både i forhold til bedrifta der du har hatt praksisen og fylkeskommuna som står for utdanninga. I utgangspunktet har du ikkje rett på diettpengar, men i arbeidslivet er det vanlig at ein avtaler ein kompensasjon for arbeidsoppdrag der ein ikkje har tilgang til eige kjøkken for å lage seg middag sjølv. Men det kan være at det står noke om diettpengar i arbeidskontrakta di. Uansett så er det ikkje verre enn at du fyller ut statens reiseregulativ-skjema og sender inn. Vanligvis er dette sett på som heilt kurrante utgifter å dekke, slik at det sjeldan er eit problem å få dekt slike småbeløp. Men du har altså ingen rett til å få dekt slike utgifter. Det vil nok også hjelpe godt på at du appellerer til at det er dyrt å leve på kjøpemat ei heil veke for deg som går på vidaregåande skule. Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2016 Takker for svar:) hvor kan jeg fylle ut et slikt skjema? Fikk svar fra arbeidsgiver at jeg ikke får diettpenger men.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Takker for svar:) hvor kan jeg fylle ut et slikt skjema? Fikk svar fra arbeidsgiver at jeg ikke får diettpenger men.. Da er det lite vits å fylle ut dette å levere til arbeidsgiver dessverre:\ vurder ny arbeidsplass.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå