Gå til innhold

overklokking av intel i5-6600

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med overklokking av min cpu. Går inn på BIOS også videre til ai tweaker for å overklokke. Når jeg skal velge hvor mye jeg vil overklokke den til og trykker enter så går den tilbake bare til det som stod der fra før. Kan ikke bruke tall som går høyere enn 39, men alt annet under 39 går. Har prøvd å velge sync per core og sync all cores, men samme resultat. Prøvd også xmp og manuelt ..  

Noen som har peiling på hvorfor dette skjer? 

bruker Asus z170 pro gaming hovedkort, gigabyte 970 gtx, 16gb ddr4 ram, intel i5-6600 3,3 - 3,9ghz. 

Endret av Assassin1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.tomshardware.co.uk/forum/328783-28-what-unlocked-mean

Har selv ikke fulgt med og prøvd noe særlig siden sandybridge.

Men begrepene er samme K versjon er ulåst.

De andre må vel bruke base clock eller gammeldags måte, sette FSB (Front Side Bus) til høyere hastighet.

Sette volt på ram,cpu og hovedkort, den gamle måten var mere risikofult for defekt hovedkort.

Når man i dag ofte kun låser opp cpuen, men alikevel kan du ende med defekt hovedkort siden er ikke sikkert Cpuen\Nordbridge takler dette.

Er klar det blir litt vanskelig forklaring men vet ikke jeg kan forklare på en annen måte, kanskje noen andre kan hjelpe deg bedre?

Uansett tror jeg du er heldig om hvis du får overklokket noe mere her, høres ut som hovedkortet sitt Chipset ikke takler mer eller er låst til under 39.

Lenke til kommentar

Ja jeg får lese litt og prøve å forstå det, men hvis det er risikabelt for delene i pcen så tviler jeg sterkt på om jeg vil risikere å overklokke med mindre jeg får en som har god erfaring med det til å gjøre det.

Jeg prøvde meg istad med bios instillingene og klarte da å få opp ghz uten å røre på de talla på sync per core osv .. Men da måtte jeg ta opp volt på blk frequenzy hvis jeg ikke tar feil. Prøvde ikke å loade instillingene da jeg er redd det vil skade maskinen.

Lenke til kommentar

Skjønner. 

Kanskje han kjøpte feil selv, kjøpte en ny 6600K og solgte så den gamle men pakket den i feil emballasje?

Uansett .. Hvis han solgte den som 6600 så er ikke dette en unlocked CPU. Du kan ikke klokke den ved å øke multiplikator - og som nevnt så kan du nok ikke klokke den i det hele tatt lenger fordi Intel satt ned foten for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...