Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jamo s606 - hvilken forsterker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nesten vite budsjett. Men Onkyo er et godt valg i budsjettklassen. Relativt strømsterk og har ganske varm klang. 

Kan kikke på tx-nr636 og tx-nr747. 

Gode forslag på forsterker det. Men hadde holdt meg til 6x6 serien, 7 serien har normalt kun vært den samme med pre-out utganger i tillegg, 10W ekstra man ikke merker og ett stor prishopp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Budsjettet mitt var nu maks 2500-3000 på en forsterker. Må jeg enda høyere?

Kan hende jeg blir å kjøpe tx-nr636 men, er det noen andre til en litt rimeligere pris? si en tusenlapp mindre? eller blir dette den med go kvalitet for denne prisen ?

Endret av Goldwing1337
Lenke til kommentar

Onkyos 636 er Onkyo sin fjorårs modell, årets heter 646. Så lenge du ikke tenker å kjøpe det nye UHD Blu-ray formatet så er det uvesentlig hvilken du velger. 636 skal du kunne finne billigere hvis du finner ny, eventuelt kjøpe brukt.

Du kan også kikke på Pioneers 9xx serie, som er i samme pris klasse, men muligens litt lysere i klangen.

Disse modellene har anbefalt utsalgspris på 5-6000,-, men er som regel å finne ned mot 3000,-. Disse modellene er de som gir mest for pengene på markedet, da det er prispresserene. Har sett Onkyos 6 serie selges billigere enn 5 serien dems. Normalt så har det vært veldig mye å tape i kraft og innhold ved å gå lavere i pris.

Hvis du kikker litt etter brukt, så kan det ligge mye du bra du kan få til god pris, da det siste året har kommet nokså store endringer for de som er glad i hjemmekino, da både Atmos og HDCP 2.2 er kommer. Sistnevnte er ett must for UHD Blu-ray hvis man kjører signalene via forsterkeren.

Hvis du ikke ønsker brukt, så kan Denon også være ett alternativ. De er som regel aldri på tilbud, da det kun er Hifi Klubben som selger de., men ville ikke gått lenger ned enn X2200 versjonen dems, man da får du også en veldig god forsterker, selv om den nok er hakket over budsjettet hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...