Goldwing1337 Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Har da tenkt å kjøpe et sett høyttalere av type jamo s606 som yter 210w max, og lurer på hvilken forsterker som hadde vært aktuelt her, gjerne en som gir litt bass men samtidig GOD lyd kvalitet da jeg er mer opptatt av det Takker for svar Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Må nesten vite budsjett. Men Onkyo er et godt valg i budsjettklassen. Relativt strømsterk og har ganske varm klang. Kan kikke på tx-nr636 og tx-nr747. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Må nesten vite budsjett. Men Onkyo er et godt valg i budsjettklassen. Relativt strømsterk og har ganske varm klang. Kan kikke på tx-nr636 og tx-nr747. Gode forslag på forsterker det. Men hadde holdt meg til 6x6 serien, 7 serien har normalt kun vært den samme med pre-out utganger i tillegg, 10W ekstra man ikke merker og ett stor prishopp. 1 Lenke til kommentar
Goldwing1337 Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2016 (endret) Budsjettet mitt var nu maks 2500-3000 på en forsterker. Må jeg enda høyere? Kan hende jeg blir å kjøpe tx-nr636 men, er det noen andre til en litt rimeligere pris? si en tusenlapp mindre? eller blir dette den med go kvalitet for denne prisen ? Endret 21. mars 2016 av Goldwing1337 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Onkyos 636 er Onkyo sin fjorårs modell, årets heter 646. Så lenge du ikke tenker å kjøpe det nye UHD Blu-ray formatet så er det uvesentlig hvilken du velger. 636 skal du kunne finne billigere hvis du finner ny, eventuelt kjøpe brukt. Du kan også kikke på Pioneers 9xx serie, som er i samme pris klasse, men muligens litt lysere i klangen. Disse modellene har anbefalt utsalgspris på 5-6000,-, men er som regel å finne ned mot 3000,-. Disse modellene er de som gir mest for pengene på markedet, da det er prispresserene. Har sett Onkyos 6 serie selges billigere enn 5 serien dems. Normalt så har det vært veldig mye å tape i kraft og innhold ved å gå lavere i pris. Hvis du kikker litt etter brukt, så kan det ligge mye du bra du kan få til god pris, da det siste året har kommet nokså store endringer for de som er glad i hjemmekino, da både Atmos og HDCP 2.2 er kommer. Sistnevnte er ett must for UHD Blu-ray hvis man kjører signalene via forsterkeren. Hvis du ikke ønsker brukt, så kan Denon også være ett alternativ. De er som regel aldri på tilbud, da det kun er Hifi Klubben som selger de., men ville ikke gått lenger ned enn X2200 versjonen dems, man da får du også en veldig god forsterker, selv om den nok er hakket over budsjettet hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Goldwing1337 Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2016 Takker for svar Anders skal lete litt videre nå! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Her er ett par alternative på Finn med det som virker som ok pris, lå på 8-9000,- eller mer som nye http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=72799498 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=72938644 Denne bør prutes litt ned: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=72886866 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå