Okdokk Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 (endret) Hei, Har i det siste hatt problemer med PC-en min, mistenker at det er enten CPU eller hovedkort, men vanskelig å si. Problemene er at jeg har fått blå-skjermer nå og da, tidligere når jeg skulle laste ned litt større filer, type 20-50GB da kom det ofte blå-skjerm, men ikke på mindre filer, type 0-2 GB. Tenkte at dette må være ram, tok ut den som var der og leverte til test hos selger, mens jeg satte i noen andre jeg har liggende, lavere frekvens på disse, senket blå-skjerm antallet, men fortsatt frysing nå og da. Ringte komplett.no fikk til svar at jeg kunne prøve å re-installere drivere, re-installerte maskinen, tenkte at det var en rask og enkel løsning, og det var en midlertidig løsning, funket i ca 2-3 uker, nå kommer blå-skjermene hyppigere og frysing kommer stadig oftere, både med kun titting på youtube og spilling. På grunn av økonomi så vil jeg være sikker på hva som kan være galt før jeg leverer inn noe. Så håper noen sitter med en tilsvarende opplevelse på dette som det jeg har gjort. På blåskjermen så er det to forskjellige feilmeldinger som kommer page fault in nonpaged area og memory management Ellers er alt oppdatert til nyeste versjon, bortsett fra nvidia, da jeg har lest om mange feil med den som er ute nå. Specs Windows 10 nvidia 780ti i7 4930k asus sabertooth x79 corsair ax860i samsung 840 evo WD Black 3TB Takker for alle tips! Edit: Fant en link til intel sin test på dette forumet https://communities.intel.com/thread/49314?start=0&tstart=0 Fikk pass. Endret 21. mars 2016 av Okdokk Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Page fault in nonpaged area & Memory Management Den maskinen har kun hatt windows 10 installert på seg eller har du oppgradert til 10? Er minnebrikkene like og plassert riktig på hovedkortet? Du kan sjekke om du finner drivere til hovedkortet på deres hjemmeside for å utelukke noe Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Hei, Har i det siste hatt problemer med PC-en min, mistenker at det er enten CPU eller hovedkort, men vanskelig å si. Problemene er at jeg har fått blå-skjermer nå og da, tidligere når jeg skulle laste ned litt større filer, type 20-50GB da kom det ofte blå-skjerm, men ikke på mindre filer, type 0-2 GB. Tenkte at dette må være ram, tok ut den som var der og leverte til test hos selger, mens jeg satte i noen andre jeg har liggende, lavere frekvens på disse, senket blå-skjerm antallet, men fortsatt frysing nå og da. Ringte komplett.no fikk til svar at jeg kunne prøve å re-installere drivere, re-installerte maskinen, tenkte at det var en rask og enkel løsning, og det var en midlertidig løsning, funket i ca 2-3 uker, nå kommer blå-skjermene hyppigere og frysing kommer stadig oftere, både med kun titting på youtube og spilling. På grunn av økonomi så vil jeg være sikker på hva som kan være galt før jeg leverer inn noe. Så håper noen sitter med en tilsvarende opplevelse på dette som det jeg har gjort. På blåskjermen så er det to forskjellige feilmeldinger som kommer page fault in nonpaged area og memory management Ellers er alt oppdatert til nyeste versjon, bortsett fra nvidia, da jeg har lest om mange feil med den som er ute nå. Specs Windows 10 nvidia 780ti i7 4930k asus sabertooth x79 corsair ax860i samsung 840 evo WD Black 3TB Takker for alle tips! Edit: Fant en link til intel sin test på dette forumet https://communities.intel.com/thread/49314?start=0&tstart=0 Fikk pass. Hei, har du tilfeldigvis samsung magician kjørende i bakgrunnen?, isåfall forsøk å deaktivere denne i oppgavebehandling og fra oppstart. Oppdater også til den siste firmvaren til ssd'n din. Ikke garantert men jeg hadde lignende problemer med min 840evo disk. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2016 Det er en oppgradert versjon ja, men som sagt så er den reinstallert. Ram er lik og riktig plassert i forhold til manualen. Nyeste drivere fra nettsiden er allerede installert. samsung magician er installert ja, kan prøve å kjøre en test uten den, også nyeste firmware. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Selv etter at programmet var avsluttet så fikk jeg blåskjerm, så får ringe komplett.no igjen å høre om at det går på reklamasjon. Edit: Snakket med komplett.no nå, de sier jeg velger selv hvilken del jeg kan sende inn, og at det er opp til meg å finne ut hva som er galt med maskinen... Endret 22. mars 2016 av Okdokk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Bruke programmet på vedlagte link for å identifisere problemet nærmere... http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Komplett har dårlig kundeservice, opp til kunden å finne problemet!? Endret 22. mars 2016 av WhaWuaWua Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 Det var det jeg fikk beskjed om ja, siden pc-en er selv bygget så er det opp til meg å finne problemet... Tror jeg må vurdere å finne ny leverandør for pc deler, komplett har alltid vært så grei til å hjelpe når det først var problemer... Lastet ned bluescreenview, kommer et eller annet om ntoskrnl, raskt google søk sier ram eller timing på ram, siste nevnte kan jeg trenge hjelp med å sjekke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Det du må gjøre er å feilsøke riktig! Noen spørsmål : Resatte du CMOS ( BIOS) når du skiftet minnebrikker? Nye minnebrikker kan også få feil hvis innstillingene til disse ikke er riktige. Derfor må man alltid sette SPD og slikt i bios på nytt når man skifter... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Post dump filene(.dmp) C:\Windows\Minidump\ alle i zip/rar Ge.tt Endret 22. mars 2016 av snippsat Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Det var det jeg fikk beskjed om ja, siden pc-en er selv bygget så er det opp til meg å finne problemet... Tror jeg må vurdere å finne ny leverandør for pc deler, komplett har alltid vært så grei til å hjelpe når det først var problemer... Her er jeg helt enig med Komplett, og jeg tror det er helt likt alle steder. Har du prøvd å kjøre med færre minnebrikker? Det er som regel to forskjellige konfigurasjoner du kan kjøre de i. Jeg kommer ikke inn på Asus sin hjemmeside, så jeg får ikke lastet ned manualen til hovedkortet ditt. Det er verdt å prøve hvis det er et minnespor som er gåent. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Det er 8 spor, og har prøvd med 2 og 4 brikker. Da jeg gikk over til 2 brikker så forsvant problemene umiddelbart, og varte frem til nå. Det du må gjøre er å feilsøke riktig! Noen spørsmål : Resatte du CMOS ( BIOS) når du skiftet minnebrikker? Nye minnebrikker kan også få feil hvis innstillingene til disse ikke er riktige. Derfor må man alltid sette SPD og slikt i bios på nytt når man skifter... Ja, måtte det da frekvensen på de andre brikkene var lavere. Endret 22. mars 2016 av Okdokk Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 Post dump filene(.dmp) C:\Windows\Minidump\ alle i zip/rar Ge.tt http://ge.tt/9Gmk65Z2 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Post dump filene(.dmp) C:\Windows\Minidump\ alle i zip/rar Ge.tt http://ge.tt/9Gmk65Z2 Nå virker ikke linken,du får prøve igjen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Har du prøvd å øke verdiene på minnebrikkene slik at de blir noe tregere? Kan være greit å øke spenning også et lite hakk i tilfelle hovedkortet måler dette feil og gir for lite. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 24. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2016 http://ge.tt/5KQaN7Z2 Har ikke prøvd det, de kjører med lavere frekvens enn det de støtter, men har ikke prøvd å senke de mer, eller å øke spenningen, skal ta en sjekk. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Problemet er driver for trådløst nettverk "Broadcom 802.11 Network Adapter wireless". Filen er "bcmwl63a.sys". 2: kd> lmvm bcmwl63a start end module name fffff800`56b80000 fffff800`57826000 bcmwl63a T (no symbols) Loaded symbol image file: bcmwl63a.sys Image path: \SystemRoot\system32\DRIVERS\bcmwl63a.sys Image name: bcmwl63a.sys Timestamp: Thu May 14 23:38:53 2015 (555515ED) CheckSum: 00AB2376 ImageSize: 00CA6000 Translations: 0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4 Som du ser her er driver fra mai 2015,se etter nyere Broadcom driver for Windows 10. Har du prøvd å øke verdiene på minnebrikkene slik at de blir noe tregere? Kan være greit å øke spenning også et lite hakk i tilfelle hovedkortet måler dette feil og gir for lite Ja greit dette,man bør også nevne at man alltid bør teste med Memtest86+ 9-tester alle må ha 0-feil kjøre 4-5 pass. Test-5(stress test for minnet) denne testen kan gi feil viss minne får for lite spenning. Test-5 er stort sette den eneste testen med kan gjøre noe ved selv, med som nevnt med og forandre spenning eller tilgangstider(høyere) til minnet. Feil i andre tester er minnet defekt. Endret 24. mars 2016 av snippsat Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Hvilke minnebrikker bruker du? 2 eller 4? Husk at det bør være 2 eller 4 som skal være matchende brikker.... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Alle dump filene slår ut på det samme . Så det er et driver problem som har laget alle BSod som han har fått(ikke minnet). Greit med minne forslag,men den opplagte feilen må fikses først Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 snippsat skrev (På 24.3.2016 den 11.05): Alle dump filene slår ut på det samme . Så det er et driver problem som har laget alle BSod som han har fått(ikke minnet). Greit med minne forslag,men den opplagte feilen må fikses først Om han mikser minnebrikker, så er det den opplagte feilen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå