Gå til innhold

Trackmania Turbo den 24.mars

Anbefalte innlegg

Noen her som skal skaffe seg TM turbo? Er beta demo for øyeblikket som avsluttes imorgen så for de som ikke er sikker på om se skal skaffe seg dette anbefaler jeg å teste ut betaen ikveld:)

Men jeg lurte på en ting. Spillet kommer ut på Skjærtorsdag (helligdag), så vil det si at det ikke er mulig å skaffe seg dette i butikk før på lørdag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men om jeg kjøper å laster det ner da? når kan jeg begynne å spille det? noen som vett? Kommer jo ut på torsdag, men vil det si 0000 natt til torsdag? Noen som vet?

Du kan laste det ned på torsdag ja, men klokkeslett er jeg usikker på. Jeg vil tro at spillet blir gitt ut på et satt tidspungt i statene(eller hvor dem nå lager spillet), og at vi må regne ut hvilket klokkeslett det blir her i Norge :)

Lenke til kommentar

Men om jeg kjøper å laster det ner da? når kan jeg begynne å spille det? noen som vett? Kommer jo ut på torsdag, men vil det si 0000 natt til torsdag? Noen som vet?

Du kan laste det ned på torsdag ja, men klokkeslett er jeg usikker på. Jeg vil tro at spillet blir gitt ut på et satt tidspungt i statene(eller hvor dem nå lager spillet), og at vi må regne ut hvilket klokkeslett det blir her i Norge :)

Står dette på xbox store siden. "Du kan laste ned dette spillet på forhånd, men du kan ikke spille det før 00:01 CET på lanseringsdatoen"men er 00:01 CET norsk tid?

Lenke til kommentar

CET er norsk tid, ja. Jeg forhåndsbestilte i går etter å såvidt ha testet betaen på søndag. Var gøy å spille Trackmania igjen, og selv om TMT ikke er like feature-full som enkelte andre TM-spill virket det veldig lovende.

takk for svar! Da blir det spilling imorgen kveld. Bare synd jeg skal på jobb på torsdag:(

Lenke til kommentar

Har så vidt testet TMT på XBone, så har tre fire kjappe spørsmål.

1. Er det ikke mulig å fargelegge bilene hver for seg? Hvis jeg f.eks setter på et norsk flagg på en bil, får alle de tre andre også det. WTF?

2. Hvis jeg lar spillet generere en bane, kan jeg da redigere den etterpå? Klarer ikke helt å se hvordan man gjør det. Er jo kjipt å ikke kunne lage en bane automatisk, og så redigere den litt så den blir bedre. De to jeg har laget så langt fungerte ganske bra, men begge hadde steder der man må lete etter banen man skal kjøre på. Hater sånt. Vil gjerne endre litt så det blir tydeligere hvor man skal.

3. Er det ikke mulig å få flere biler? Ikke at det er nødvendig, men hadde absolutt foretrukket et større utvalg.

4, Og den malingen, ja. Er det ikke mulig å male bilene selv lengre? Er man nødt til å bruke ferdige decals osv? Noe av det beste med de gamle var jo at man fikk dekorere bilene selv ned til minste detalje. Savner det allerede i TMT. :(

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Har så vidt testet TMT på XBone, så har tre fire kjappe spørsmål.

1. Er det ikke mulig å fargelegge bilene hver for seg? Hvis jeg f.eks setter på et norsk flagg på en bil, får alle de tre andre også det. WTF?

2. Hvis jeg lar spillet generere en bane, kan jeg da redigere den etterpå? Klarer ikke helt å se hvordan man gjør det. Er jo kjipt å ikke kunne lage en bane automatisk, og så redigere den litt så den blir bedre. De to jeg har laget så langt fungerte ganske bra, men begge hadde steder der man må lete etter banen man skal kjøre på. Hater sånt. Vil gjerne endre litt så det blir tydeligere hvor man skal.

3. Er det ikke mulig å få flere biler? Ikke at det er nødvendig, men hadde absolutt foretrukket et større utvalg.

4, Og den malingen, ja. Er det ikke mulig å male bilene selv lengre? Er man nødt til å bruke ferdige decals osv? Noe av det beste med de gamle var jo at man fikk dekorere bilene selv ned til minste detalje. Savner det allerede i TMT. :(

Har ikke svar men håper det med malingen blir fikset i en update, for som du sier så blir alle bilene malt når jeg maler èn bil. forstår ikke tankegangen. Men ett spørsmål jeg har er hvorfor musikken stopper når bilen stopper, går det an å gjør sånt at musikken er på hele tiden og ikke går opp å ner hele F#"$gs tiden? 

Lenke til kommentar

Musikken stopper ikke med Spotify. ;) Men ifølge knappeguiden er det en "music booster". På XBone er det der Select var før. Tror du kan bruke den til å ha musikken gående hele tiden, men er ikke sikker.

Anyway, førsteinntrykket jeg fikk er dessverre ikke helt bra. Banedesignen i Campaign er helt horribelt, med boost rett inn i en vegg, skarp sving helt i starten, og baner der man må lete for å finne ut hvor man skal. Det meste retter seg opp etter å ha prøvd banen noen gange og vet hvor man skal, men likevel. Skjønner heller ikke hvorfor man ikke kan trykke B for å gå tilbake til forrige meny, og i hvertfall ikke hvorfor jeg ikke får se tiden jeg trenger for neste medalje. Når jeg først velger Gold, Silver og Bronze får jeg jo tidskravet til alle sammen, men tar jeg f.eks Bronze får jeg bare Improve, uten å si hvor mye jeg trenger. Er jo ganske kjipt, da det kan være snakk om 20+ sekunder, eller bare ett eller to sekunder. Må jo helt ut til valg av bane og så velge banen på nytt for å sammenligne den beste tiden min mot medaljen jeg vil ha. Idiotisk.

Men bortsett fra sånt lover spillet faktisk ganske bra. Er allerede over 530 World Challenges å leke med, og spiller man online er det nok så godt som uendelig baner å velge i. De kan også sorteres etter hva slags løp man ønsker (full fart, stunts osv), så man får nok lett tak i baner man vil ha. :) I tillegg er det splitscreen for hele fire spillere (!) Ekstremt bra i 2016. :D

Lenke til kommentar

Se der, ja. Kom meg til neste område (Valley), og da endret spillet seg drastisk. Mye mer enn jeg hadde forventet. Bilen sitter mye bedre på veien, veien er stort sett mye bedre og tillater høyere fart, og det er lett å se hvor man skal. Var ikke stor fan av Canyon, men Valley var knall! :D Fikk faktisk en gullmedalje der på første forsøk, og er 0.12 sekunder fra gull på det første løpet. Blir neppe å bruke mye tid på Canyon, men Valley? Pwnage. :p Gleder meg til å teste de to siste også.

Lenke til kommentar

Se der, ja. Kom meg til neste område (Valley), og da endret spillet seg drastisk. Mye mer enn jeg hadde forventet. Bilen sitter mye bedre på veien, veien er stort sett mye bedre og tillater høyere fart, og det er lett å se hvor man skal. Var ikke stor fan av Canyon, men Valley var knall! :D Fikk faktisk en gullmedalje der på første forsøk, og er 0.12 sekunder fra gull på det første løpet. Blir neppe å bruke mye tid på Canyon, men Valley? Pwnage. :p Gleder meg til å teste de to siste også.

Er det pc du spiller på?

Lenke til kommentar

Spilt nærmest i ett strekk nå siden kl 18, er på bane nr 96. Utrolig kult spilt, banene begynner å bli ganske komliserte etterhvert, kan være litt frustrerende første gjennomkjøringene, men gjenspillingsverdien blir desto høyere. Går for silver på hver bane hittil, da får jeg åpnet opp alt unntatt de 40 siste banene.

Ikke så veldig fan av den offroad bilen nå som banene har blitt vanskeligere, blir mye restarts. Liker for så vidt at de 4 bilene er merkbart forskjellige å kjøre, men nå som jeg skifter bil for hver tiende bane rekker jeg aldri helt å bli vant til hvordan de kontrolleres

Lenke til kommentar

Er på løp nr 36 nå, og har blandede følelser for dette spillet. På det beste er det svært bra. Jeg elsker baner hvor man får kjøre raskt, og ting som loops, corkscrew, lange hopp osv er en fryd. Men samtidig er det mye jeg misliker med dette spillet. Fysikken i seg selv er nesten en game-breaker for meg. Har ikke tall på hvor mange jeg har måtte restarte et løp pga fysikken. Bare jeg er så vidt borti noe flyr bilen alle mulige retninger. Selv om jeg lander perfekt hender det seg at bilen spretter flere titalls meter i en tilfeldig retning, og som regel snur den seg i luften. Men det verste er at den ofte styrer seg selv. I en av banene i Lagoon er det to hopp litt etter hverandre helt i starten. Hvis jeg bare holder inne gassen går det første hoppet fint, men jeg flyr ut i det andre. Enten er bilen ikke satt inn på banen rett, ellers styrer den litt til siden av seg selv. Uansett er det rimelig kjipt.

Som "konklusjon" så langt dropper jeg å kjøre Canyon og (til en stor grad) Lagoon, men holder meg til Valley og Stadium. Blir nok ikke mange gullmedaljer på meg heller med det første. Bronze går som regel fint i Valley og Canyon, og sølv er ikke så alt for vanskelig med litt øvelse. Men gull i Canyon og Lagoon? Glem det. På den positive siden er det jo lett å søke opp ting online, så blir nok mest å spille baner der som går på fart, og helst på asfalt, hvis det er mulig å søke på det.

Lenke til kommentar

Spiller det på PC med 165hz skjerm + xbox360 kontroller og synes det er fantastisk bra. Er på bane 30 nå og har fått trackmaster (platinum?) på alle samt ranked #1 i Norge på mange av de. Blir ikke fornøyd med tiden hvis jeg ikke kommer på top5 i Norge. Gull får jeg som regel på første forsøk, så synes de kunne hevet vanskelighetsgraden litt, ihvertfall på white series :p

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Spiller det på PC med 165hz skjerm + xbox360 kontroller og synes det er fantastisk bra. Er på bane 30 nå og har fått trackmaster (platinum?) på alle samt ranked #1 i Norge på mange av de. Blir ikke fornøyd med tiden hvis jeg ikke kommer på top5 i Norge. Gull får jeg som regel på første forsøk, så synes de kunne hevet vanskelighetsgraden litt, ihvertfall på white series :p

Spar talen til VM!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...