AndersT2 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Kjøpte ett 64GB SD kort i fra Proshop, produsert av SanDisk. Puttet det i og formaterte, og fikk 27,5 Gb (=32GB tipper jeg). Kortet er merket 64GB. Tenkte at problemet var at jeg var litt kjapp og formaterte Fat32, men samme hva jeg gjør om jeg formaterer til xFAT eller NTSF så er kortet 27,5 Gb. I Diskbehandleren så får jeg kun formatert, ikke slettet volum osv. Er det noe jeg gjør feil, eller er det en produksjonsfeil på kortet? (Feilmerket) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Formatterer du i PC eller mobil? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Mobil har ikke diskbehandler så vidt jeg vet. https://www.raymond.cc/blog/test-and-detect-fake-or-counterfeit-usb-flash-drives-bought-from-ebay-with-h2testw/ Prøv noen av de programmene der, kanskje minnekortet er bestilt fra ebay eller er defekt? Hvis det viser feil størrelse der også mistenker jeg minnepennen er problemet. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Åpne cmd, skriv "diskpart", så skriver du "list disk", her skal størrelsen stå. Ta så "select disk x" (der x er tallet på hvilken disk) og så "clean". Da vil alt som er på SD kortet bli slettet. Kanskje dette hjelper? Endret 20. mars 2016 av Bjonness406 Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Prøv og bruk dette programmet. https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/eula_windows/index.html Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 Ingen av det hjalp. Men tror jeg muligens har funnet feilen. Mulig kortleseren jeg bruker ikke støtter SDXC kort, kun SDHC og da greier de ikke se mer enn 32 GB. Får se om jeg finner noe som støtter SDXC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå