Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Registrere .no domene med whois proxy tjeneste?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har lyst til å registrere et .no domene, men ville foretrukket at opplysningene mine ikke er synlige ved et whois søk. Så langt har jeg ikke funnet noen som tilbyr dette for .no domener.

Er ganske uerfaren når det kommer til dette, så en pekepinn hadde vært satt pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle registrarer i Norge er forpliktet til å innhente riktige opplysninger.

Sakset fra NorID:

16. Bruk av registrert informasjon

16.1 Ved registrering samtykker søker i at domenet, kontaktinformasjon og registreringstidspunkt gjøres offentlig tilgjengelig på internett, blant annet gjennom Norids whois-database. Tilgang vil også kunne bli gitt via andre internett-teknologier. Fødselsnummer for privatpersoner er ikke en del av kontaktinformasjonen og vil ikke bli gjort offentlig tilgjengelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle registrarer i Norge er forpliktet til å innhente riktige opplysninger.

Sakset fra NorID:

16. Bruk av registrert informasjon

16.1 Ved registrering samtykker søker i at domenet, kontaktinformasjon og registreringstidspunkt gjøres offentlig tilgjengelig på internett, blant annet gjennom Norids whois-database. Tilgang vil også kunne bli gitt via andre internett-teknologier. Fødselsnummer for privatpersoner er ikke en del av kontaktinformasjonen og vil ikke bli gjort offentlig tilgjengelig.

Ahh, greit nok. Takk for svar! :)

Alternativet er jo .com fra GoDaddy med privat registrering.

Hos meg får du bare opp GoDaddy om du whois'er domenet mitt.

Jepp, det var noe slik jeg tenkte på til å begynne med, før jeg fant ut at privatpersoner også kan ha .no domene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...