Martin F Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hei. jeg har et problem som må løses. Jeg bygde ny pc nå nettopp, og valgte å kjøre AMD 2500. Jeg leste litt rundt, og kom til konklusjonen at AMD var avhengig av kraftig kjøling for å funke. jeg kjøpte derfor en Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition til å sette på CPUn. Jeg var usikker på hvor høy lyd det ville medføre, og skuffelsen ble stor da det viste seg at den var helt forjævlig høy! Det står 48 DB på vifta, og den går på full pupp hele tida. Jeg har ikke helt skjønt hvordan jeg får stilt den inn slik at den roer seg ned mellom kraftige operasjoner. Det følger med en sensor som jeg festa mellom cpu og vifte. Den leder til en regulator som jeg festa på baksida av kabinettet. Den fungerer nesten ikke i det hele tatt. Spørsmålet er derfor.... Kan jeg gjøre noe for å få den til å gå på lavere frekvens? Har jeg kjøpt overdimensjonert vifte? Må jeg ta av sensoren for å starte automatikken?(det er jo sensor på hovedkortet også, under CPUn) Finnes det noen form for lydisolasjonsremedier til en billig penge? Hva er akseptabel temp på en slik CPU? - Min kjører på under 40 for tiden....... På forhånd takk.(se spesifikasjoner i signatur) martin Lenke til kommentar
genesis Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 hvor stor er denne sensoren? trodde ikke at noenting skulle ligge mellom viften og CPU overflaten, ettersom kontakten da reduseres, eller varmen må igjennom senor før den kan forsette til vifta. du sier 40C, er dette ved load eller idle? Følger det ikke med noe viftestyringsgreier? finn ut hvordan "ekstra" utstyret ditt skal brukes ved å lese eventuelle medfølgende brosjyrer Lenke til kommentar
cdahl85 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 vil vært lurere å godt for en Thermaltake Extreme Volcano 12 CPU-Vifte. ca.80 spenn mere enn for den 11 versjonen. og har en støyforhold på 21 dBA, (ifølge komplett.no Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 vil vært lurere å godt for en Thermaltake Extreme Volcano 12 CPU-Vifte. ca.80 spenn mere enn for den 11 versjonen. og har en støyforhold på 21 dBA, (ifølge komplett.no *slap* Denne viften har 19dB som laveste hastighet da. Se på papirene som fulgte med. Der står det at hvis du tar av den jumperen på vifta et sted så kan du bruke det hjulet til å stille hastigheten på vifta med. Sett den laaaang ned. ca 1/4. Skulle fremdeles greie å klokke til 3200+, og da er den ikke fullt så bråkete lengre Lenke til kommentar
-=Neo=- Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 nei tror det ikke er noe feil... du hr vell ikke plasert en jumper på vifta da??? les instruksene på microplex.no her PS: Har samma vifte men har ingen problemer(enda)!!! Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 du river av sensoren og kaster den og bruker viftestyringa på 1/4 ca... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hvis har en flymotor som kun bråker 48 dB, så ta kontakt med Airbus og Boeing. Gardermoens naboer kommer til å lovprise deg. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg har xp 2500@ xp 3200 med Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition Kjører uten sensor greien og det funker kjempe bra det. Bruker å kjøre vifta på 1800 rpm, stille og rolig kanskje litt varm, men skal jeg spille de litt mer krevende tingene setter jeg bare opp rpm'en litt så funker det fett. Den har 47,5 grader sånn ca ved 1800 rpm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå