Gå til innhold

Operativsystem..

OKKOKK

Anbefalte innlegg

Morn morn morn! For det første vil jeg takke alle som hjalp meg me å ikke velge Solaris 9 :cool: Tror ikke det var så lurt heller...Men uansett lurer jeg på om noen av dere kan anbefale meg et annet operativsystem men som ikke er Windows, Linux eller BSD ;) ......?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morn morn morn! For det første vil jeg takke alle som hjalp meg me å ikke velge Solaris 9 :cool: Tror ikke det var så lurt heller...Men uansett lurer jeg på om noen av dere kan anbefale meg et annet operativsystem men som ikke er Windows, Linux eller BSD ;) ......?

FreeDOS.. drDOS, MSDOS.. Velg en DOS da :p

Lenke til kommentar

SkyOS

SkyOS is an operating system writtem from scratch for x86 PC's. As required for a modern operating system it supports features like multiprocessor support (SMP), virtual memory, memory protection, multitasking and threading etc. Additionally SkyOS has a built-in GUI system named SkyGI.......

Lenke til kommentar

AtheOS (fritt/gratis)

OS/2 (koster peng)

BeOS (gratis)

FreeDOS (fritt/gratis)

QNX (gratis i visse versjoner)

Og en ganske omfattende liste på http://dmoz.org/Computers/Software/Operating_Systems/ .

Lykke til i din søken etter å skille deg ut (vi har vel alle vært 14), men husk -- CS-server kan du bare kjøre på Windows og Linux (og muligens *BSD, men ikke flere).

Endret av slime mold
Lenke til kommentar

Beklager å ødelegge moroa, men dette var jo et spørsmål du har tatt opp for ikke mindre enn noen få dager siden. Og som dengang, stiller jeg spørsmålet:

Når du i utganspunktet ikke virker særlig erfaren innen OS-verdenen, hva skal du da med et totalt ubrukelig operativsystem hjemme hos deg selv? Primært burde Windows holde - ønsker du å leke er Linux tingen -- ønsker du å ha enda mer moro er FreeBSD enda morsommere.

Har du nok av penger er Macintosh utrolig morsomt. Mac OS X er virkelig dagens beste operativsystem. Lekker utforming (rålekker, faktisk), proffesjonnelt, sikkert og med en grunnsolid basis i BSD UNIX - som gir den god stabilitet og infrastruktur.

Hva skal du med noe utover dette?

Lenke til kommentar
Er ikke Athene bare en linux med spes. GUI?

Noen som har nevnt Athene her? Ikke som jeg kunne se iallfall ;)

Om det er AtheOS du mener så er det et OS skrevet fra scratch(kernel, vindussystem og det hele) av en fyr som heter Kurt Skauen(ikke så ulikt skyOS). Utviklingen av atheOS har stagnert litt og det er derfor Syllable har blitt "forket" ut av atheOS.

http://syllable.sourceforge.net/

Lenke til kommentar

Er du seriøs med alle disse postene dine? eller prøver du bare å irritere livet av alle i linux-forumet?

Haster!..

OKKOKK  Skrevet: 20/11/2003 : 19:25

Hei hei!

Dette haster: Hva kan jeg gjøre for å ta opp noe fra TV2 WEB TV?

Forum: Linux / Unix

Haster!..

OKKOKK  Skrevet: 20/11/2003 : 19:15

Dette haster: Hva kan jeg gjøre for å ta opp noe fra TV2 WEB TV?

Forum: Programvare

Den stakkars..

OKKOKK  Skrevet: 19/11/2003 : 23:12

Morn morn! Jeg har et lite problem med at når jeg setter i en diskett i floppy stasjonen så vil den ikke formatere, for da kommer det bare opp en dum melding på skjermen: "Windows kunne ikke fullføre formateringer" - Veldig irriterende!!

Noen som kan hjelpe meg?

Forum: Linux / Unix

OKKOKK  Skrevet: 19/11/2003 : 23:04

Morn morn! Jeg har et lite problem med at når jeg setter i en diskett i floppy stasjonen så vil den ikke formatere, for da kommer det bare opp en dum melding på skjermen: "Windows kunne ikke fullføre formateringer" - Veldig irriterende!!

Noen som kan hjelpe meg?

Forum: Programvare

Synen dette vitner om direkte dumhet :grumpy:

OKKOKK: Er det jævlig artig å ha folk irritert på seg eller hvorfor gjør du dette, har du vært til behandlig av dette? (viss du ikke har vært råder jeg deg til å ringe en psykiatiker snares! :grumpy: )

Lenke til kommentar
Har vel lov til det... Men uansett så synes jeg at MenuetOS så ganske så kult ut, mens ReactOS ser ut som en voldtatt Flodhest - No Offence...

Når du spør, må du regne med å få svar. Du spurte etter operativsystem som fremdeles er under utvikling. ReactOS er et meget spennende prosjekt - men for å kunne bruke det kreves det faktisk litt erfaring.

Jeg synes du skal holde deg til Windows, jeg - og hva er så galt med det? For din del fungerer alt der, og du har alt du trenger. Hvorfor knote hverdagen mer til? Jeg har også prøvd å svare seriøst på dine spørsmål, men nå ble det raskt litt vanskelig... når jeg så hensikten.

Og angående ditt diskett-inlegg: Hvorfor har du postet dette til tilnærmet samtlige kategorier på forumet? Det går ikke an.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...