Gå til innhold

Hun har fått ansvaret for 120 veimilliarder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes også det virket litt uklart. La oss inderlig håpe at Statens Vegvesen blir fratatt alt som har med vegutbyggingvirksomheten. Med unntak av at de på lik linje som alle andre kan tilby sin konsulentekspertise for innleie til det nye vegmandatet. Selvsagt litt på anbudsrunder med helt private aktører da.

Først ved godt lederskap kan de kloke inneffektive intelligente hodene i tidl. Statens Vegvesen strammes opp.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg er litt usikker på hvorfor vi skal ha både Statens Veivesen, og et statseid firma til å bygge veier.

Hadde det ikke klart seg med et av dem?

Fordi SVV har for masse rart de holder på med. Det ville tatt for lang tid å optimalisere den organisasjonen der. Bedre med nye koster i rent landskap.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg ler av han stakkars politikeren som klager over at politikerne har blitt fratatt makt i veibygginsspørsmål. Det er jo det som er hele poenget. Nisser som han skal ikke lenger få trenere viktig utbygging av infrastruktur.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

Jeg synes også det virket litt uklart. La oss inderlig håpe at Statens Vegvesen blir fratatt alt som har med vegutbyggingvirksomheten. Med unntak av at de på lik linje som alle andre kan tilby sin konsulentekspertise for innleie til det nye vegmandatet. Selvsagt litt på anbudsrunder med helt private aktører da.

Først ved godt lederskap kan de kloke inneffektive intelligente hodene i tidl. Statens Vegvesen strammes opp.

De klarer ikke å vurdere de private aktørene godt nok eller lage gode nok avtaler, så det fører bare til at private aktører får et sugerør i statskassen. Mange faktureringstimer og lite gjort. Skjedd før..

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig en fare. Hva med å utnevne en egen person som rydder opp i det nye vegmandatet. Som holder skarp kontroll med disse fæle snylterne og hjelper de som er "dumme i pappen" med å komme i mål?

Høvdingdama, kan jo ikke ha styring på alt alene.  :)

Selv om hun på papiret ikke virket så dum som en del folk man ser i det offentlige.  :rofl:

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hvorfor vi skal ha både Statens Veivesen, og et statseid firma til å bygge veier.

Fordi SVV har for masse rart de holder på med. Det ville tatt for lang tid å optimalisere den organisasjonen der. Bedre med nye koster i rent landskap.

Min undring var hvorfor SVV skal opprettholdes ved siden av et nytt selskap. Hvorfor ikke enten det ene eller det andre?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Min undring var hvorfor SVV skal opprettholdes ved siden av et nytt selskap. Hvorfor ikke enten det ene eller det andre?

Fordi SVV holder på med masse som ikke har med veibygging å gjøre. Med litt flaks så flyttes all veibygging over til Nye Veier etter hvert.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det heter Nye Veier A/S og det heter Statens Vegvesen (kanskje liten bokstav i vei og veg). Et det sittende statsråds språkpreferanse som er bestemmende for rettskrivningen?

Nå har en jo sett mange eksempler på manglende forståelse for intelligent og kunnskapsbasert opptreden, så her er kanskje nok et eksempel på det samme!

Når Nye Veier en dag måtte svikte, er det bare å opprette et Nye Veier 2 og naturligvis beholde Nye Veier. Jeg synes at spørsmålene som stilles her i kommentarfeltet om forholdet mellom Vegvesenet og Nye Veier er svært relevante. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...