Redaksjonen. Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Slik vil lederen for regjeringens nye veiselskap bruke dem best mulig.Hun har fått ansvaret for 120 veimilliarder Lenke til kommentar
Steinar Mathiesen Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Jeg er litt usikker på hvorfor vi skal ha både Statens Veivesen, og et statseid firma til å bygge veier. Hadde det ikke klart seg med et av dem? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Flere ledere, konsulenter - lønn, bonuser ja selvsagt - makt og økonomi. Lenke til kommentar
G Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 (endret) Jeg synes også det virket litt uklart. La oss inderlig håpe at Statens Vegvesen blir fratatt alt som har med vegutbyggingvirksomheten. Med unntak av at de på lik linje som alle andre kan tilby sin konsulentekspertise for innleie til det nye vegmandatet. Selvsagt litt på anbudsrunder med helt private aktører da. Først ved godt lederskap kan de kloke inneffektive intelligente hodene i tidl. Statens Vegvesen strammes opp. Endret 21. mars 2016 av G 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Jeg er litt usikker på hvorfor vi skal ha både Statens Veivesen, og et statseid firma til å bygge veier. Hadde det ikke klart seg med et av dem? Fordi SVV har for masse rart de holder på med. Det ville tatt for lang tid å optimalisere den organisasjonen der. Bedre med nye koster i rent landskap. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Jeg ler av han stakkars politikeren som klager over at politikerne har blitt fratatt makt i veibygginsspørsmål. Det er jo det som er hele poenget. Nisser som han skal ikke lenger få trenere viktig utbygging av infrastruktur. Endret 22. mars 2016 av Bruker-245639 Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Jeg synes også det virket litt uklart. La oss inderlig håpe at Statens Vegvesen blir fratatt alt som har med vegutbyggingvirksomheten. Med unntak av at de på lik linje som alle andre kan tilby sin konsulentekspertise for innleie til det nye vegmandatet. Selvsagt litt på anbudsrunder med helt private aktører da. Først ved godt lederskap kan de kloke inneffektive intelligente hodene i tidl. Statens Vegvesen strammes opp. De klarer ikke å vurdere de private aktørene godt nok eller lage gode nok avtaler, så det fører bare til at private aktører får et sugerør i statskassen. Mange faktureringstimer og lite gjort. Skjedd før.. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Er selvfølgelig en fare. Hva med å utnevne en egen person som rydder opp i det nye vegmandatet. Som holder skarp kontroll med disse fæle snylterne og hjelper de som er "dumme i pappen" med å komme i mål? Høvdingdama, kan jo ikke ha styring på alt alene. Selv om hun på papiret ikke virket så dum som en del folk man ser i det offentlige. Lenke til kommentar
Steinar Mathiesen Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg er litt usikker på hvorfor vi skal ha både Statens Veivesen, og et statseid firma til å bygge veier. Hadde det ikke klart seg med et av dem? Fordi SVV har for masse rart de holder på med. Det ville tatt for lang tid å optimalisere den organisasjonen der. Bedre med nye koster i rent landskap. Min undring var hvorfor SVV skal opprettholdes ved siden av et nytt selskap. Hvorfor ikke enten det ene eller det andre? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg er litt usikker på hvorfor vi skal ha både Statens Veivesen, og et statseid firma til å bygge veier. Hadde det ikke klart seg med et av dem? Fordi SVV har for masse rart de holder på med. Det ville tatt for lang tid å optimalisere den organisasjonen der. Bedre med nye koster i rent landskap. Min undring var hvorfor SVV skal opprettholdes ved siden av et nytt selskap. Hvorfor ikke enten det ene eller det andre? Fordi SVV holder på med masse som ikke har med veibygging å gjøre. Med litt flaks så flyttes all veibygging over til Nye Veier etter hvert. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Det heter Nye Veier A/S og det heter Statens Vegvesen (kanskje liten bokstav i vei og veg). Et det sittende statsråds språkpreferanse som er bestemmende for rettskrivningen? Nå har en jo sett mange eksempler på manglende forståelse for intelligent og kunnskapsbasert opptreden, så her er kanskje nok et eksempel på det samme! Når Nye Veier en dag måtte svikte, er det bare å opprette et Nye Veier 2 og naturligvis beholde Nye Veier. Jeg synes at spørsmålene som stilles her i kommentarfeltet om forholdet mellom Vegvesenet og Nye Veier er svært relevante. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå