Gå til innhold

Tastatur sluttet å virke på mac! Krise

Anbefalte innlegg

Hei! Plutselig slutter tastaturet på macen min å virke. Prøvde å restarte den flere ganger, fungerer framdeles ikke. Har passord for å komme inn på macen, så nå kommer jeg meg ikke inn i det hele tatt. Dette er helt krise, holder på å skriver bacheloroppgave:((( har ikke sølt vann på den eller noe, det skjedde helt plutselig.

Etter å ha restartet et par ganger fikk jeg denne opp

"Hvis du ikke får skrevet passordet med tastaturet, er det mulig tastaturet ikke er kompatibelt mee filevault. Start maskinen på nytt og prøv med et annet tastatur, eller deaktiver filevault på mac maskinen. Oppgi passord for å deaktivere filevault på volumet "uten navn"

Får selvsagt ikke skrevet passordet uten tastatur, vet ikke hva filevault betyr heller

Håper noen snille kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv dette (evt. med et eksternt tastatur): Restart og hold nede tastene alt+cmd+p+r ved oppstart. Hold tastene nede til du har hørt oppstartlyden en ekstra gang eller to. Slipp tastene og la maskinen fortsette oppstarten. Bedre?

Filevault er Apples sikkerhet- og kryptisering-program, med eget kontrollpanel i Systemvalg.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...