Tmz Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Hei Bestiller noen varer fra nettet og jeg bor på et sted med en adresse som skrives med "å". Jeg kan desverre ikke legge inn norske bokstaver ifra siden jeg handler fra... Vil det komme frem om jeg skriver med "a" eller "aa" istedet? Postnummer og sånn bør jo gjøre det en smal sak å finne den riktig adressen, men alt sånn skjer kanskje med maskin idag så blir litt vanskelig kanskje? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Har aldri hatt problemer med dette selv. De klarer alltid å resonere seg frem til den riktige adressen. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 posten i norge pleier å være flink til akkurat det. Så lenge land er riktig så går det bra. Posten har tross alt både navn og adresse å gå etter. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Jeg pleier å erstatte æ med ae, ø med oe og å med aa. I tillegg er der slik at postnummer er unike i Norge, så de klarer seg vel strengt tatt med det i kombinasjon med gateadresse og navn. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 Ok da satser jeg på at det går i orden. Takker for raskt svar! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Bruk standarden der: å = aa ø = oe æ = ae Då blir det lett å tolke kva som er meint, om du begynder med dine eigne omskrivningar så blir det fort vanskeligare å tolke. I tillegg innheld adressa nok informasjon til at posten vanligvis finn mottakaren sjølv om delar av adressa er uleselig. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Så lenge navn og postnummer og sted er lesbart så kommer posten frem, dog noe forsinket. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 De sender jo bare til Norge. Så tar posten over. Jeg har jobbet i posten og har vært detektiv noen ganger for å finne riktig adresse. Man sorterte tusenvis av pakker i høyt tempo daglig, men noen få pakker ble likevel jobbet nøye med for å finne riktig adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå