Snylter Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Hvorfor bør han miste førerkortet? Fordi han kjørte forbi en annen bil? Fordi han ikke utgjorde noen åpenbar fare for andre? Fordi han var på feil sted til feil tid? Om en sjåfør mener han ikke er en åpenbar fare for andre bør han få kjøre i 130? lol... Du trenger å endre litt perspektiv.. Du må bare lære deg å lese. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 "Du må gå til fjellet, fjellet kommer ikke til deg deg." Les: Flytt til Tyskland, så får du reglene du ønsker. Husk å ta med deg €15 til godkjenning. 2 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Hvorfor bør han miste førerkortet? Fordi han kjørte forbi en annen bil? Fordi han ikke utgjorde noen åpenbar fare for andre? Fordi han var på feil sted til feil tid? Om en sjåfør mener han ikke er en åpenbar fare for andre bør han få kjøre i 130? lol... Du trenger å endre litt perspektiv.. Du må bare lære deg å lese. Du må lære deg å formulere meningene dine. Mener du at sjåføren "viste" at han ikke utgjorte noen fare for andre? eller mener du at i det viste deg i etterkant at han ikke utgjorde noen fare? 1 Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Du må kunne motbevise at dette er feil, enten med dashcam eller ved å bevise at det for din bil er fysisk umulig å oppnå slik hastighet på strekningen (som er ganske vanskelig å bevise). Men, moralpreik, koffor passere? Du drar henger. Du taper fint lite på å ligge i 70 og du har bedre kontroll om noko skjer. 1 Lenke til kommentar
ogl80 Skrevet 26. april 2016 Forfatter Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Stilte et spørsmål for en tid tilbake. Svarene her ble mange. Mange av dem faktisk også så provoserende at jeg ikke gadd å skrive noe mer. Konsentrerte meg heller om saken. Nå har politiet fått behandlet sin "begjæring om fortsatt beslag av førerkort" i tingretten. I forkant hadde jeg leid inn en tidligere politimann som gikk gjennom hendelsesforløpet, plassering av laser osv. og laget til en rapport vedrørende dette. Her var det virkelig mye som ikke stemte, uten at jeg går i detalj på det. Slutningen i tingretten ble:"Påtalemyndighetens begjæring om fortsatt beslag av førerkort tas ikke til følge." (Noe jeg er svært tilfreds med.) Kontaktet derfor politiet for å hente tilbake sertifikatet mitt som de nå har sittet på i 1,5 måned. De nekter imidlertid å levere det ut fordi de har anket kjennelsen videre til lagmannsretten. De jeg har forhørt meg med er enig med meg i at kjennelsen som foreligger fra tingretten er den som er gjeldende frem til saken er behandlet i lagmannsretten. Jeg bør visstnok også kreve erstatning for tap og merutgifter både privat og i arbeidssammenheng som følge av de ikke retter seg etter tingrettens kjennelse. Noen som vet med 100% sikkerhet om politiet har rett til å nekte å levere ut igjen sertifikatet? Endret 27. april 2016 av ogl80 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Noen som vet med 100% sikkerhet om politiet har rett til å nekte å levere ut igjen sertifikatet? Så lenge kjennelsen er anket er den ikke rettskraftig, dermed sitter du der... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå