Bolson Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Ja, så det. Er det beregnet på fiberkunder? Skjønner ikke helt poenget at folk skal bli tvingt til å ha dette hvis man ikke behøver modemfunksjonen. Kanskje det er for å sikre at visse folk ikke kjøper Jensen, for så å ringe CD for å melde om problemer. Brukes av Canal Digital og Telenor på fiber, COAX, VDSL og ADSL. På COAX må man ha modem i tillegg, hvordan det er på fiber vet jeg ikke, på VDSL og ADSL er modemet innebygd. Edit: Ser at man også har "modem" på fiber. Endret 20. mars 2016 av Bolson Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 Meget konkuranskedyktig? Syns jeg må flytte for å få bayonette. Ganske idiotisk. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Hva har du røyka i dag LMH1? Canal Digital/Get/ Altibox skal sponse folk med kurs i pfSense? pfSense er ikke noe værre å sette opp en annen router. Om noen har problemer med det er det ikke ISP sin skyld heller kundens Nei ha faktisk ikke det, hvis pfsense er så lett som du sier kunne du gitt kurs hehe. Jeg sier bare hvor tåpelig det er å kaste bort kundene sine penger på noe som ikke brukes. Blir jo som flyselskapene skal tegne ulykke forsikring enn å gi billigere pris. Er jeg blandt de få her som er i mot zyxell så får det heller være. For min del hadde det vært bedre om de finner andre løsninger. Skulle gjerne flyttet men minsteprisen for bolig jeg er på jakt etter er 2.5 million så for den summen burde man klare å få bedriftavtale der man får langt bedre utstyr, men det er idiotisk ja da prisene er ganske mye høyere. Endret 20. mars 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
GA Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Meget konkuranskedyktig? Syns jeg må flytte for å få bayonette. Ganske idiotisk. Det er veldig få mennesker i Norge som faktisk kan få Bayonette, så jeg sammenligner ikke med de. Jeg får 500/50 til under 500,- i måneden. Jeg personlig trenger absolutt ikke 500 ned engang, men ønsker 50 opp så derfor har jeg valgt det over 100/20 som koster 150,- mindre pr måned. Hvis jeg hadde kunnet fått 1000/1000 til samme pris så hadde jeg selvfølgelig takket ja, men jeg har ikke en eneste gang savnet noe på hastigheten ned. Hva har du røyka i dag LMH1? Canal Digital/Get/ Altibox skal sponse folk med kurs i pfSense? pfSense er ikke noe værre å sette opp en annen router. Om noen har problemer med det er det ikke ISP sin skyld heller kundens Nei ha faktisk ikke det, hvis pfsense er så lett som du sier kunne du gitt kurs hehe. Jeg sier bare hvor tåpelig det er å kaste bort kundene sine penger på noe som ikke brukes. Blir jo som flyselskapene skal tegne ulykke forsikring enn å gi billigere pris. Er jeg blandt de få her som er i mot zyxell så får det heller være. For min del hadde det vært bedre om de finner andre løsninger. Skulle gjerne flyttet men minsteprisen for bolig jeg er på jakt etter er 2.5 million så for den summen burde man klare å få bedriftavtale der man får langt bedre utstyr, men det er idiotisk ja da prisene er ganske mye høyere. Jeg klarer ikke å ikke le LMH1. Du mener at man burde få bedriftavtale(som normalt er både forholdsvis tregt og mye dyrere enn for private), og dessuten topp notch nettverkutstyr(regner med du her mener 10Gbit fiber) i enhver rimelig leilighet? (2,5mill i Oslo eller andre storbyer er ikke mye for en leilighet). Og samtidig mener du at 500,- i måneden er for mye? P.S: Som de aller fleste andre, så skulle selvfølgelig jeg også ønske at verden var sånn at man fikk 10gb/10gb til 100,- i måneden med hjelp til alt av merkelige oppsett man ønsker(f.eks. PfSense). Men ingen bedrift i verden ville klart det uten å gå konkurs, og det samme gjelder faktisk dine krav også(samler her fra flere forskjellige tråder) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 I tillegg er bedriftsutstyr jevnt over virkelig krevende å sette opp. Har selv diverse Cisco routere, og det er ikke for amatører. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Hva har du røyka i dag LMH1? Ut fra tidligere innlegg tror jeg LMH1 røyker hver dag. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Normalt ville jeg ha sagt noe som "I want some", men Gud hjelpes, det vil jeg ikke... 1 Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Jeg bor i borettslag, og her fulgte faktisk ikke modem med leiligheten, siden det først ble oppgradert til internett via kabel etter at jeg flyttet inn her i 2005. Grunnen til at CD anbefaler eget utstyr er både for support og "fremtidige klager". For noen uker siden sendte CD ut en epost med link til denne siden: https://kabel.canaldigital.no/sneglefart?utm_source=nb&utm_medium=email&utm_content=bedre_nett&utm_campaign=kabel-a_uke08_2016 Vil tro at CD sliter med veldig mange folk som kjøper en billig ruter og klager på dårlig nett, selv om de har 50Mbs/s.En familie idag har vel rundt 10 "dingser" som ruteren må gi båndbredde til, og der svikter billigere rutere. Endret 20. mars 2016 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Normalt ville jeg ha sagt noe som "I want some", men Gud hjelpes, det vil jeg ikke... Samme her, whatever LMH1 røyker tror jeg ingen har godt av det. Sorry, skikkelig OT. Endret 20. mars 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 En familie idag har vel rundt 10 "dingser" som ruteren må gi båndbredde til, og der svikter billigere rutere. Jeg har hatt en eldre versjon av denne, en 2812, og selv med 4 personer i heimen og 3 leieboere, med tilsammen ca 25-30 dingser, har det aldri vært problemer med ytelsen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Det er veldig få mennesker i Norge som faktisk kan få Bayonette, så jeg sammenligner ikke med de. Jeg får 500/50 til under 500,- i måneden. Jeg personlig trenger absolutt ikke 500 ned engang, men ønsker 50 opp så derfor har jeg valgt det over 100/20 som koster 150,- mindre pr måned. Hvis jeg hadde kunnet fått 1000/1000 til samme pris så hadde jeg selvfølgelig takket ja, men jeg har ikke en eneste gang savnet noe på hastigheten ned. Jeg klarer ikke å ikke le LMH1. Du mener at man burde få bedriftavtale(som normalt er både forholdsvis tregt og mye dyrere enn for private), og dessuten topp notch nettverkutstyr(regner med du her mener 10Gbit fiber) i enhver rimelig leilighet? (2,5mill i Oslo eller andre storbyer er ikke mye for en leilighet). Og samtidig mener du at 500,- i måneden er for mye? Da får du langt bedre avtale en meg, får valget mellom 999 kr per måned for 500\50 mbit eller 500\500 til 850 kr per måned (Fiber). Enten må det være fordi du får rabatt på grunn av du har komplett avtale (Ikke mini) ellers må du blir sponset på en måte. Det er mener jeg er ganske dyrt sammenlignet bayonette, men er det 2 mulighetene jeg kan gå for så er det vel det. Snakker ikke om noe til 10gb/10gb til 100,- i måneden. Her finner du på noe selv. Endret 20. mars 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå