Gå til innhold

Studiekompetanse?

Anbefalte innlegg

Du kan ærlig talt ikke kalle noen med ambisjoner for barnslige og klønete; for så å korrigere grammatikken hans når du selv skriver på et nivå som en småflink åttende-klassing ville klart. Har det noen gang innslått deg at vedkommende kanskje har dysleksi, eller bare generelle skrivevansker?

Hvis noen her skal defineres som en umoden gjøk, er det deg. Hvilken moden og voksen person skriver nedlatende og spydig mot ungdom som har ambisjoner? Måten du skriver på får det til å se ut som om du har kjent vedkommende så lenge du kan huske, og du vet alt om denne personen. Du har en del folkeskikk å lære før du prøver å være lærer på et offentlig forum.

Videre sier de ofte at kravet er karakter X i faget Y, men hvis du kan vise til realkompetanse eller annet som veier over karakterene dine, spiller det ærlig talt ingen rolle. I karriere- og skolevalg er det alltid fravær som kommer først.

Sist men ikke minst, er det virkelig så ille å være badevakt at du må bruke det som et eksempel på hvilket yrke vår neste generasjons elever med lavt snitt skal velge? Uansett om man blir hundefører, rakettforsker eller professor innen nevrovitenskap spiller man sin rolle i samfunnet, en rolle man ikke hadde klart seg uten.

Hvor skulle man gjort av alt søppelet sitt dersom ingen kjørte søppelet til fyllinga? Hvordan skulle vi hatt strøm om ingen vedlikeholdte strømnettet vårt? Hvordan ville du fått handlet i kassa på butikken uten kassedama?

Skaff deg noen manerer, tørk av deg gliset og prøv å være hjelpsom istedenfor en gigantisk drittsekk.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbe som narkotika fører i politiet? For det første heter det hundefører. For det andre kreves det minimum 3 i norsk skriftlig og muntlig for å komme inn på politihøgskolen. Du er sikkert ikke særlig gammel, men skal du komme inn på politihøgskolen må du forbedre norsken din kraftig. Slik du skriver for øyeblikket villet du ikke fått noe annet enn karakteren 1 vg3. Dessuten kreves det videreutdanning etter politihøgskolen for å bli hundefører, og skal du ha noen sjanse for å komme inn der må du ha gode karakterer å vise til fra 3 årige  politihøgskole

Virker umodent og lite gjennomtenkt det du skriver. Blir på samme nivå med unger som går i barnehage og barneskole. Hva vil dere bli når dere har blitt voksen? Jeg vil bli president i USA. Jeg vil bli fotballspiller for Manchester United. Veit du i det hele tatt hva narkotika er?

Jeg tok meg friheten å markere noen feil i innlegget ditt. Det er mulig jeg har oversett noe, men her ser du at du har litt å jobbe med.

Trådstarter er ikke gammel, men jeg er eldre enn deg. Og jeg tror ikke du er gammel nok til å uttale deg om hva som kreves for å oppnå karakterer i vg3.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke helt riktig rettingen din. Selv om politihøgskolen skrives med stor "P"  Mye av det andre du har rettet er det du som tar feil. Jaja, gidder ikke å bruke mer tid på dette tullet. 

Tøft liv.. Jeg skjønner at når man har dårlig selv, er det lett å tråkke ned på andre. Fått litt boost i selvtilitten eller?

@Trådstarter, du gjør det kjempe bra. Stå på. Dette klarer du. Det er de kriminelle i samfunnet som sliter. 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke helt riktig rettingen din. Selv om politihøgskolen skrives med stor "P"  Mye av det andre du har rettet er det du som tar feil. Jaja, gidder ikke å bruke mer tid på dette tullet. 

Hvis ikke du gidder å bruke mer tid på tull du selv er ansvarlig for når du får svar, foreslår jeg at du er litt mindre nedlatende og bastant neste gang.

Du kan spørre norsklæreren din om de feilene du ikke forstår.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det ikke riktig å gå til angrep mot fjernto for hans personlige bakgrunn heller, kriminelt medvirkende eller ei.

Jeg mener vi skal gå tilbake til samtaleemnet trådstarter begynte med - jeg synes selv det er interessant å høre hva folk har å si.

Endret av Jimbo8
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...