Leo_ Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Jeg har en Kicker Solobaric 12L5 som takket for seg i dag. Er det noen som vet hvor jeg kan få overhalt denne? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Er dette en passiv sub? I så fall bør en nesten hvilken som helst Kicker-leverandør kunne skaffe reserveelement og sette det inn. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Det er et passivt element for bil ja. Jeg kunne selvsagt kjøpt et nytt, men L5 er ikke i salg lenger og L7 koster skjorta ny... Derfor hadde jeg et stille håp om at noen kunne rekone elementet for meg.Alternativt kunne jeg fått tak i et brukt element, men et kjapt søk på finn.no avdekket kun elementer med 2x2 ohm. Forsterkeren min bør nok helst gå i 2 ohm, altså 2x4 ohms element, som jeg har nå. Finner jeg et brukt sådan er det høyaktuelt, det hadde vært fint med et identisk element så jeg slapp å bygge ny kasse. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Nå har du jo en gyllen sjangse til å bytte ut dritten, og kjøpe noe som spiller bedre (noe det meste gjør) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 Hehehe, jeg ser tanken, men tidliger eier av bilen lagt litt innsats i å bygge funksjonelt, og jeg har ikke tid til å gjøre hele jobben på nytt. Subben har etter forholdene fungert helt greit, til tross for en veldig liten kasse. Jeg skulle nok ønska at det spilte dypere, men når en liten bil fremdeles har funksjonelt bagasjerom er det en løsning jeg ikke gidder endre på. Nei, det er nok bare to realistiske løsninger, å rekone eller få tak i et annet element som dropper rett inn. Sistnevnte betyr nok en brukt L5 eller en ny eller brukt L7. Penger er forsåvidt også et tema, jeg har flusst med andre prosjekter på gang og de fleste av dem kniver hardt om lommeboka... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 Du skulle vel ikke ha personlig erfaring med Kicker KX700.5 forsterker vel? Etter det jeg kan se skal den ha en klasse D forsterker på subkanalen. Den er oppgitt til minst 2 ohm, mens andre Kicker klasse D skal være gode for 1 ohm. Hadde vært interessant å hørt om noen har prøvd å lasta denne ned i 1 ohm. Det virker å være bedre tilgang på 2x2 ohms elementer på finn... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Du skulle vel ikke ha personlig erfaring med Kicker KX700.5 forsterker vel? Etter det jeg kan se skal den ha en klasse D forsterker på subkanalen. Den er oppgitt til minst 2 ohm, mens andre Kicker klasse D skal være gode for 1 ohm. Hadde vært interessant å hørt om noen har prøvd å lasta denne ned i 1 ohm. Det virker å være bedre tilgang på 2x2 ohms elementer på finn... Har faktisk testet en sånn i 1ohm, og det fungerte fint. Jeg satte multimeter inn på forsterkeren og prøvde meg forsiktig frem med volumet, og det var kun 0.2v spenningsfall (14.5-14.3v) på full pupp, men da visste vi også at dynamo og batteri samt kabler var tipp topp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå