_iblis_ Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Earth Hour 2016 Ja, da var det denne tiden på året igjen. Slukk lyset én time for klimaet og bli med på Earth Hour den 19. mars 20.30-21.30. Så da håper jeg alle entusiastene her har automatikken i orden. Klokken 20:30 kjøres følgende event her hjemme: Start event 20:30 Lagre all statusinformasjon på belysningen i huset til variabler (On/Off/Dim, Effektforbruk) Sjekk modus på huset (Borte/Hjemme) Hvis Borte: All belysning i huset blir slått av. Hjemme: All belysning i huset blir slått av. Autolys blir aktivert med dimmet lys på kritiske steder (toalett, kjøkken, Nattlampe til ungene, osv..) Stop event 21:30 Aktiver belysning i samme tilstand den var før eventen startet ved å hente informasjon fra variablene. Kalkuler effektforbruk spart ved å hente informasjon fra variablene. Send pushover-melding med tekst "Godt jobbet, du har spart Jorden for ##kWh!" Del gjerne deres egne Earth Hour eventer her. 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Jøye meg! Jeg nøyer meg med å passe på at naboene slår av lysene sine. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Lagre all statusinformasjon på belysningen i huset til variabler (On/Off/Dim, Effektforbruk) Aktiver belysning i samme tilstand den var før eventen startet ved å hente informasjon fra variablene. Hei, jeg er VELDIG interessert hvis du vil dele hvordan du gjør dette. Takker. Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 Hei, jeg er VELDIG interessert hvis du vil dele hvordan du gjør dette. Takker. Lagring av status informasjon og selve eventet kjøres via openHAB her hos meg. Men Moskus har jo laget et script for deg til HS3 som gjør akkurat det samme. http://board.homeseer.com/showpost.php?p=1198160&postcount=3 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Takk, den hadde jeg glemt av... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Takk, den hadde jeg glemt av... FY! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå