Nordmann3 Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Det er sikkert et veldig dumt og idiotisk spørsmål, men det er noe jeg lurer på . Jeg så på en youtube video hvor en mann tok 200 armhevinger/pushups hver dag i 2 uker, og musklene vokste tydelig. Er det slik at bare musklene fortsetter å vokse når man fortsetter med 200 hver dag, eller trenger man mer vekt for at musklene skal bli større? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 (endret) Må øke belastning for å øke størrelse etterhvert, og øker du ikke vekt eller antallet iløpet av dagene vil du faktisk begynne å bli svakere igjen etter kroppen har vendt seg til de 200 repsene. Edot: skrivelief Endret 19. mars 2016 av Primer4 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Vil du bygge større muskler eller bli sterkere? Du kan ta masse armhevinger og pushups, men det vil ikke være særlig effektivt i lengden enten du vil bli sterkere eller bare legge på muskelmasse (du blir sterkere da også, men ikke like mye som hvis du skulle løfte tungt med få repetisjoner). Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Det som skjer når man øker antall repetisjoner er at man øker utholdenheten til musklene , man greier dermed å ta langt flere repetisjoner på samme belastning enn det man gjorde før. Hvor mye dette har innvirkning på størrelsen på selve muskelen kontra om man kun øker selve vektbelastningen man påfører musklene , er jeg usikker på , de fleste mennesker vil trolig ha en maks størrelse på musklene sine som er basert på flere parametre som : *Genetikk. *Styrke. *Utholdenhet. Nå tar jeg ikke for gitt at jeg er 100% riktig med dette innlegget da det er lenge siden jeg har holdt på med ordentlig trening , men kan i det minste bekrefte at å øke antall repetisjoner øker muskelstørrelsen om man trener riktig. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Relevant Hypertrophy er altså muskeløkning Relevant: myofibrillar/sarcoplasmic hypertrophy fra wikipedia In the bodybuilding and fitness community and even in some academic books skeletal muscle hypertrophy is described as being in one of two types: Sarcoplasmic or myofibrillar. According to this hypothesis, during sarcoplasmic hypertrophy, the volume ofsarcoplasmic fluid in the muscle cell increases with no accompanying increase in muscular strength, whereas during myofibrillar hypertrophy, actin and myosin contractile proteins increase in number and add to muscular strength as well as a small increase in the size of the muscle. Sarcoplasmic hypertrophy is greater in the muscles of bodybuilders while myofibrillar hypertrophy is more dominant in Olympic weightlifters.[20] These two forms of adaptations rarely occur completely independently of one another; one can experience a large increase in fluid with a slight increase in proteins, a large increase in proteins with a small increase in fluid, or a relatively balanced combination of the two. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Det er sikkert et veldig dumt og idiotisk spørsmål, men det er noe jeg lurer på . Jeg så på en youtube video hvor en mann tok 200 armhevinger/pushups hver dag i 2 uker, og musklene vokste tydelig. Er det slik at bare musklene fortsetter å vokse når man fortsetter med 200 hver dag, eller trenger man mer vekt for at musklene skal bli større? Hvis musklene vokser tydelig i løpet av to uker, kan man trygt mistenke superhavregryn. Eller kreativt videonarrativ, alt etter som. Ellers: hva som er "best trening" er helt og holdent avhengig av hva man ønsker å oppnå (ref. tabellen til Primer4). Å gjøre 200 reps pushups hver dag i 2 uker bygger en sinnssvak toleranse og utholdenhet i den øvelsen, men effekten ut over det er begrenset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå