Gå til innhold

960 4gb eller vente på pascal?


Anbefalte innlegg

Har et 660gtx som er på siste verset.

Trenger hørselvern for å spille Gta5 :)

 

I dag har komplett en bra pris på msi twinfrozr 960gtx 4gb.. 2199.

 

Dette er en pris jeg kan leve med, er vant til å kjøpe big volume serien, så 60fps på ultra settings er ikke noe jeg er vant til.

 

Har en fx8320 oc til 4ghz x8

16gb ram.

 

Spørsmålet er om jeg skal kjøpe et 960, eller vente til pascal?

 

Mange kilder sier q2 for pascal, men vi har ikke engang fått høre modelnavn eller release date, så q3 er kanskje mer realistisk.

 

Kan vente en stund, men helst ikke for lenge.. vente til pascal, kjøpe 960 eller la pascal presse 970 ned i pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noe grunn å ha over 2 GB minne på GTX 960.

Må være hvis du skal ha større presentasjonsbilder på flere gigabyte.

 

Skal du ha så mye skjermkort minne bør du minst ha GTX 970\980 i minstefall.

Ellers må du nok overklokke GPU ganske mye før nytten av minne kommer. Ingen spiller med GTX 960 på over full HD.

Med mindre det er CS GO eller andre lett krevende spill.

 

Hvis du bruker windows kan du håpe på i beste fall få tak i Sapphire Radeon R9 380X brukt til samme pris som GTX 960 muligens bedre kjøp med hva du får igjen for pengene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ser ikke noe grunn å ha over 2 GB minne på GTX 960.

Må være hvis du skal ha større presentasjonsbilder på flere gigabyte.

 

Skal du ha så mye skjermkort minne bør du minst ha GTX 970\980 i minstefall.

Ellers må du nok overklokke GPU ganske mye før nytten av minne kommer. Ingen spiller med GTX 960 på over full HD.

Med mindre det er CS GO eller andre lett krevende spill.

 

Hvis du bruker windows kan du håpe på i beste fall få tak i Sapphire Radeon R9 380X brukt til samme pris som GTX 960 muligens bedre kjøp med hva du får igjen for pengene.

 

Tester jeg har sett tidligere har vist 0 fps mer med 4GB minne, enn med 2GB for GTX960 og R9 380.

 

Men så kom jeg over denne artikkelen. Ganske interessant, og det ser ut som 4GB kan ha noe for seg på disse kortene likevel. Ihvertfall i enkelte spill.

Lenke til kommentar

Har et 660gtx som er på siste verset.

Trenger hørselvern for å spille Gta5 :)

 

I dag har komplett en bra pris på msi twinfrozr 960gtx 4gb.. 2199.

 

Dette er en pris jeg kan leve med, er vant til å kjøpe big volume serien, så 60fps på ultra settings er ikke noe jeg er vant til.

 

Har en fx8320 oc til 4ghz x8

16gb ram.

 

Spørsmålet er om jeg skal kjøpe et 960, eller vente til pascal?

 

Mange kilder sier q2 for pascal, men vi har ikke engang fått høre modelnavn eller release date, så q3 er kanskje mer realistisk.

 

Kan vente en stund, men helst ikke for lenge.. vente til pascal, kjøpe 960 eller la pascal presse 970 ned i pris?

Er i samme båt, handlet en demo brukt 970, men er usikker på jeg bør beholde den. har 45dager på å bestemme meg:P 

 

Men ser at du ikke har verdens beste cpu akkuratt+ x60 kommer ikke ut på en god stund enda, (x80 og x70 kommer først vissnok). Så ville kanskje handlet en billig 960 2gb om jeg var deg. Trur ikke 4gb har noe for seg annet enn at de kanskje selger lettere på bruktmarkedet i etterkant.

 

4gb 960 er nesten kun verd det for folk som skal SLI såvidt jeg vet.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

 

Ser ikke noe grunn å ha over 2 GB minne på GTX 960.

Må være hvis du skal ha større presentasjonsbilder på flere gigabyte.

 

Skal du ha så mye skjermkort minne bør du minst ha GTX 970\980 i minstefall.

Ellers må du nok overklokke GPU ganske mye før nytten av minne kommer. Ingen spiller med GTX 960 på over full HD.

Med mindre det er CS GO eller andre lett krevende spill.

 

Hvis du bruker windows kan du håpe på i beste fall få tak i Sapphire Radeon R9 380X brukt til samme pris som GTX 960 muligens bedre kjøp med hva du får igjen for pengene.

 

Tester jeg har sett tidligere har vist 0 fps mer med 4GB minne, enn med 2GB for GTX960 og R9 380.

 

Men så kom jeg over denne artikkelen. Ganske interessant, og det ser ut som 4GB kan ha noe for seg på disse kortene likevel. Ihvertfall i enkelte spill.

 

Jeg ler hver gang noen viser til tester der mere vram er bedre, når fps er under 60  :rofl:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...