AndersT2 Skrevet 19. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2016 Har ett litt irriterende problem med min HTPC. Bruker ett GTX 650 kort i den, mener å huske det er ett Gigabyte kort. Det som er problemet er at i surround anlegget mitt så kommer det ofte litt "dure" støy. Selve PCen står i rack i ett annet rom, så det er ikke fysisk PCen jeg hører. Støyen er der fortsatt om jeg setter lydanlegget på mute. Men la merke til nå at når jeg pauset en youtube video så stoppet det. Noen som vet hva det kan være? Det er ingen høyttaler kabler som ligger inntil strømkabler. Har forlagt dem med minimum 20cm avstand hele veien. Og strømkablene som er lagt er en type kabel som har skjerm laget for å fjerne akkurat 50Hz området som normale kabler i Norge bruker. Bak på komponentene som står i rack, så alt forlagt for å holde svak og sterkstrøm å lagt unna hverandre som mulig. Ved bruk at alt annet utstyr (BD spillere osv) så er det ingen støy overhode. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2016 Sjekk om det gjør noen forskjell å trekke ut video kontakten på PCen. Tenker at det kan være RF utstråling via kabelen. Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 29. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) Har du eget lydkort i nærheten av skjermkortet? Er det støy om du bruker en mikrofon i samme lydkort f.eks.? Endret 29. mars 2016 av SLapsy Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mars 2016 Bruker ikke mikrofon. Dette er en ren HTPC, ikke noe annet enn litt Trackmania fra tid til annen av spilling. Har ikke lydkort i den, annet enn det som er i hovedkortet. Kjører kun lyden ut via HDMI til prossessoren min. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 30. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2016 Ikke uvanlig at man får sann lyd fra jord. Har selv klippet bort all jording på hjemmekinoen(pc, prosessor, effekter) min pga dur. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april 2016 Hvis det er jordstøy, så er det underlig at det kun er når jeg spiller fysisk av noe på PCen, ikke nå jeg pauser innholdet. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 2. april 2016 Rapporter Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Nei, det er ikke pga jordsløyfe. Kan jo være noe galt med grafikkortet. Hva er resten av spesifikasjonene dine? Hadde du hatt mulighet til å beskrive støyen bedre? Eventuelt se om du kanskje kan få tatt den opp med noe. Endret 2. april 2016 av 6u4rdi4n Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2016 Husker ikke hovedkort nummeret, men skal være ett Gigabyte kort. CPU er i5 4690K, 16GB ram, og Kingston M.2 SSD og en annen SSD. Lyden høres egentlig ut som en WD black 7200rpm harddisk som skriver eller leser, men har kun SSDer i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå