Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i ryggen!

loketheking

Anbefalte innlegg

Våknet opp i dag, med svake smerter til høyre for midt i korsryggen, og det har forverra seg iløpet av dagen. spesielt når eg står å skal gjere daglidagse ting som feks. ta ut av oppvaskmaskina. Smerten forverres ved djupe indrag. Trener mye, og lurer på om dette kan komme av feil trening, evnt. overtrening? Smertene ligger rundt midt på korsryggen. 

- Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt en del problemer med ryggen. Noe er genetisk - har arva en røtten korsrygg av fatter.

Noe er trening, f.eks nær prolaps pga tung markløft. Trener man en del så kan man fort gjøre små feil, pga styrken øker mer/raskere enn teknikken. Veldig veldig mange som trener feil, om enn bare litt feil / for mye / for tungt. Etter 10 år så kan slikt sette sin merker.

Men jeg har aldri hatt sammenhengen ryggsmerte som øker ved tung/dyp pusting.

Det kan være en liten betennelse eller irritasjon i noe. Fordi du har vel ikke knekt / bristet ett ribbein?

Tipper en tur til legen din er der du begynner. Noen piller fikser nok dette.

Alternativt kan du snakke med fysioterapaut, eller teste ut yoga.

Ryggraden er sårbar - og korsryggen er mer eller mindre ett problem for mange.

Jogg en del - det hjelper for min rygg iallfall. Men ikke på asfalt / mølle og ha gode sko.

Eller gå lange turer i skogen.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...