Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i kvelden igår fylt på vann 4-5 ganger i radiatoren med et mellomrom på en time cirka. Har fått en mekaniker til å sjekke dette uten å løfte bilen opp, og fant null lekkasje rundt radiatoren. Og lurte på en ting, må man fylle i frostvæske sammen med vann eller er det slik at sjøl om æ fyll 100% vann så skal ikke vannet forsvinne så fort? Er en opel vectra 03 mod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva du fyller på skal det ikke forsvinne. Men pga. frostbeskyttelse, korrosjonsbeskyttelse og smøring av vannpumpe må du blande i frostvæske.

Få trykktestet systemet. Sjekk også etter vann i olja og hvit røyk i eksosen. Hvitt skum under oljelokket eller på peilepinnen tyder på lekasje internt i motoren.

Edit: Litt hvit røyk er normalt, da forbrenninga naturlig gir vanndamp. Men er det mye har du trolig gåen toppakning.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Hadde litt hvit røyk når jeg stoppa på shell for å fylle på første gangen igår, men var borte ganske fort. Skal få den trykk testet snarest og skal få peilet olja å se om det kommer hvit skum på peilepinnen.

Fikse det er en manuell girkasse xv48417 er regnr

Edit: har sjekka lokket på olja og på peilepinna, den var svart og fin.

Men glemte å skrive at når jeg startet bilen igår etter jobb hørte det ut som at det var en sjark jeg kjørte også rister det i bilen nesten som at driv reima dytter bilen fram og tilbake når jeg står i roog når jeg trør inngassen øker tempoet på den dunke lyden fra panseret

Endret av Goldwing1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...