Sommerstjerne Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Jeg har gjort en booking på en leilighet via Booking.com men de har ingen omtaler, og jeg finner ikke frem når jeg søker på adressen. Nøkkelen skal hentes på en annen adresse, men jeg lurer litt siden den ikke har noen omtaler. Hvordan kan jeg finne ut om dette er realt? De har ikke krevd forhåndsbetaling såvidt jeg har sett. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 De gangene jeg har bestilt på den nettesiden har alt gått knirkefritt. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Booking.com er svært seriøse, jeg har brukt de uttalige ganger. De ganger jeg har hatt problem med "overnattingssted", husk at Booking.com kun er en salgskanal, har en rask epost til Booking.com fikset saken i løpet av noen få dager. Er du i tvil - ja da sender du en epost til Booking.com - og forklarer problemet/hva du lurer på. Endret 20. mars 2016 av Bolson Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Det er ulike aktører som opererer hos booking.com. Useriøse aktører ville nok rimelig fort blitt kastet hodestups ut av nettstedet. Så risikoen er nokså lav. Men det er alltid en risiko å booke et sted uten tilbakemeldinger. De har trolig nettopp startet opp med å tilby tjenester på booking.com. Men da har de jo all interesse å gjøre kunden fornøyd, slik at de kan få gode tilbakemeldinger i en kritisk periode som er oppstarten. Ellers har vel booking.com garantier vil jeg tro, men det kan du finne informasjon om selv. Endret 20. mars 2016 av Kron Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Har aldri hatt problemer med booking.com, men har hatt problemer med andre slike sider, derfor holder jeg meg til booking. Bruker dem utrolig mye og får alltid det jeg er lovet, men jeg passer på å sjekke at overnattingsstedet har omtaler, og leser omtalene. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Den gangen Booking.com imponerte meg mest var da jeg hadde booket et hotellsom i Cairns som ifølge beskrivelsen på booking.com hadde boblebad. Merket at det ikke stemte da jeg sjekket inn og de sa det måtte være skrivefeil eller "misforståelse" da jeg gikk ned i resepsjonen igjen og spurte. Noe slikt hadde de ikke på noen av rommene. Jeg sendte en beskjed til booking.com om kvelden og tenkte ikke mere på det. Bruker melde fra om slike feil slik at info kan oppdateres. Om morgenen lå det et brev fra "night manager" som var slengt under døren min. Der stod det at de hadde vært i kontakt med booking.com og at jeg uten ekstra kost skulle oppgraderes til presidentsuiten som faktisk hadde boblebad. 5 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Jeg booket et hotell i utlandet i fjor via Booking,com, og det fungerte helt supert .) Endret 24. mars 2016 av heartlife Lenke til kommentar
Sommerstjerne Skrevet 24. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2016 Vil noen ta en titt på denne? https://www.booking.com/hotel/es/apartamento-al-tarik-sevilla.no.html?aid=304142;label=gen173nr-1DCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaKoBiAEBmAEduAEHyAEN2AED6AEBkgIBeagCAw;sid=fd0a9363723f3dc0ce46e0bed39137d3;dcid=2 Den har ingen omtaler, noe jeg syns er litt rart, og lurer litt på hvordan skal gjøre det siden vi ankommer på natta der, og har ikke fått tilbakemelding fra de angående det. Fikk derimot rask tilbakemelding ved bestilling, og da virket ting veldig ordnet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Noen steder har ikke nattåpen resepsjon og da har de forskjellige ordninger for henting av nøkler. Noen ganger er det i en bar eller restaurant i nærheten og noen ganger har de en boks med kodelås på hvor de sender meg koden. Må innrømme å ha vært litt skeptisk et par ganger, men har aldri hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Sommerstjerne Skrevet 25. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2016 Ok, kanskje jeg bare skal ta en telefon til de til uka og avtale noe. Satser på at det ordner seg, det virker jo ellers veldig ordentlig og ordnet. 1 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) Vil noen ta en titt på denne? https://www.booking.com/hotel/es/apartamento-al-tarik-sevilla.no.html?aid=304142;label=gen173nr-1DCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaKoBiAEBmAEduAEHyAEN2AED6AEBkgIBeagCAw;sid=fd0a9363723f3dc0ce46e0bed39137d3;dcid=2 Den har ingen omtaler, noe jeg syns er litt rart, og lurer litt på hvordan skal gjøre det siden vi ankommer på natta der, og har ikke fått tilbakemelding fra de angående det. Fikk derimot rask tilbakemelding ved bestilling, og da virket ting veldig ordnet. jeg tror du kan være trygg med å booke fra det nettstedet. jeg booket fra det i fjor som sagt. Det var slik at på det hotellet vi kom på så måtte vi innsjekke oss via data da vi kom på hotellet selv. Var ingen resepsjon for innsjekking men hyggelige ansatte som tilbydde å hjelpe oss om noe ikke stemte.. Jeg lurte på om alt hadde gått i orden men alt var i orden. Så booking.com stoler jeg på!.Ønsker deg masse lykke til. Gøy med ferie Endret 25. mars 2016 av heartlife Lenke til kommentar
GolfRolf Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Booking.com er kjempestor aktør (den største?). Så de har mye å tape på å opptre dårlig. Har brukt dem mye. Er mer skeptisk til hotels.com. Siden booking.com er en formidligstjeneste er det viktig å ha god dialog med dem du leier/bestiller rom fra. Når du ankommer, når du ønsker avreise etc. Har brukt dem ofte. Og bruker dem gjerne igjen. Tips: Merk at du får ekstra rabatt om du kjører bookingen gjennom kickback.no. Har du nok døgn via booking.com får du tilbud forbeholdt gode kunder. Disse vil du få om du logger deg inn på siden deres. Opprett en profil på forhånd og de sender deg tilbudt til det/de stedene du oppgir du skal reise til. Jeg har gjort en booking på en leilighet via Booking.com men de har ingen omtaler, og jeg finner ikke frem når jeg søker på adressen. Nøkkelen skal hentes på en annen adresse, men jeg lurer litt siden den ikke har noen omtaler. Hvordan kan jeg finne ut om dette er realt? De har ikke krevd forhåndsbetaling såvidt jeg har sett. Lenke til kommentar
Sommerstjerne Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 Supert, da virker ting ok og safe! Vi ankommer natta i Malaga. Noen anbefalinger angående hotellopphold der, den ene natta? Vi må da ta taxi til hotellet. Må det bestilles før, eller står de klare? Og hvilke hotel vil dere anbefale, nære flyplassen eller sentrum? Vi skal reise videre dagen etter. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 (endret) Har kun gode erfaringer både med Booking.com og Hotels.com. Begge aktørene har vært svært kjappe og behjelpelige de to eller tre gangene jeg ikke har fått rommet jeg har bestilt eller blitt trekt for mye fra hotellet. Bruker stort sett bare disse to sidene, og nyter god av bonusovernattinger i blant. Det største problemet med Booking er at de på en ellers ganske enkel og oversiktlig nettside har gjort masse grusomme valg med pop-ups og "tilbud" som dukker opp hele tiden, noe som kan forverre inntrykket av tjenesten. Endret 24. januar 2017 av Snikpellik Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 7 bookinger på booking.com. Aldri hatt noe problem. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Det eneste man skal passe seg litt for, og det gjelder for alle bookingportaler, er hvor de plasserer hotellet på kartet. Her skryter mange hoteller på seg en bedre beliggenhet, men sjekker man adressen kan man se at det ikke stemmer. Spesielt i Beijing var dette et problem. Husker jeg booket et hotell i Playa del Carmen som hade skrytt på seg strandbeliggenhet som ikke helt stemte, fikk meg en god kilometers gåtur for å finne hotellet. Selv om jeg kunne sende dem en link til Google Streetview hvor de selv kunne se at hotellet lå et helt annet sted så ville ikke booking.com oppdatere beskrivelsen, de sa det var hotellet selv som måtte gjøre det. Det var i 2010 og jeg ser hotellet er riktig plassert nå så de har muligens forbedret rutinene siden dengang. 1 Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Jeg har nå hatt 111 bookinger med booking.com og aldri hatt et eneste problem. Har fått tilbake penger for avbestillinger, avbestilt masse uten problemer, alle stedene har vært akkurat som forventet. Ble svindla den ene gangen jeg brukte hostels.com, så holder meg alltid til booking nå. Elsker også appen deres. 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Jeg har nå hatt 111 bookinger med booking.com og aldri hatt et eneste problem. Har fått tilbake penger for avbestillinger, avbestilt masse uten problemer, alle stedene har vært akkurat som forventet. Ble svindla den ene gangen jeg brukte hostels.com, så holder meg alltid til booking nå. Elsker også appen deres. Opplever de to tjenestene som ganske like og har brukt begge masse så det hørtes ut som et spesielt tilfelle. Hva skjedde med hotels.com og var det faktisk dem eller hotellet som gjorde noe de ikke skulle? Lenke til kommentar
Anomym Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 Vi hadde booket en leilighet For 12 dager gjennom booking.com på et sted kalt «Vale» i Split, Kroatia. Når vi kom fram på stedet forstod vi raskt at dette ikke var det vi hadde bestilt. Leiligheten befant seg inne i et lugubert strøk, med bilde av damer over alt. Navn på alle dører, kameraer over alt, og prostituerte som gikk inn og ut. Vi snakket med befolkningen som var der og de kunne bekrefte at det ble gjort prositusjon i leiligheten hvor vi skulle leie. Dette er veldig traumatiserende når man befinner seg på en bryllupsreise. Vi prøvde å komme i kontakt med stedet igjen for å avbestille og levere tilbake nøkler, men da møtte vi på en svært dårlig holdning. Han møtte ikke opp, så vi leverte bare nøklene igjen på rommet som vi også informerte vedkommende om. Vi har til nå vært i kontakt med booking.com hver dag siden hendelsen flere ganger på Mail og telefon (opp imot 12 dager), men de sier de ikke kan ta ansvar for saken, og de mener vi må få pengene tilbake fra utleier stedet. Utleier stedet benekter selvfølgelig alt og vil ikke gi penger tilbake. Dette er nok på grunn av at prostitusjon er ulovlig i Kroatia. Vi tar derfor denne saken videre med Forbrukerrådet. Kundeservice på booking.com var også tragisk, der det var lite omtanke om saken, de la på flere ganger når vi prøvde å fikse saken. Veldig lang tid på å få svar på telefonen, lite hjelp og tok null ansvar for saken. Selv om det er de som leide ut stedet på hjemmesiden deres. Vi ser også at booking.com fortsatt leier ut stedet. Det er jo helt synsykt å leie ut et hore hus til turister. Det er vår værste opplevelse innen reise liv. Ikke støtt dette firmaet!!! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 Anomym skrev (18 timer siden): Vi hadde booket en leilighet For 12 dager gjennom booking.com på et sted kalt «Vale» i Split, Kroatia. Når vi kom fram på stedet forstod vi raskt at dette ikke var det vi hadde bestilt. Leiligheten befant seg inne i et lugubert strøk, med bilde av damer over alt. Og dere la ut omtale og bilder på booking.com? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå