Gå til innhold

Hva avgjør hvem som dør og overlever i en flyulykke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Nå har en de siste årene prøvd og prøvd og prøvd å"ødelegge den norske sikkerhetskulturen ved å henvise til at britisk sektor driftes mye rimeligere. Det kan hende britene er rimeligere i kroner, men britene har betydelig høyere kostnader i liv. Grunnen til at britene har hatt så mange ulykker er fordi arbeiderne har blitt gitt F i i alle år. Denne ulykkesrapporten beviser det klart og tydelig. Med andre ord, det er ikke vi som driver ting for dyrt, det er britene som har for lav respekt for menneskeliv.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

Hva ligger bak "Norsk olje og gass" sin vurdering av EBS vs rebreather? Ingen kritikk her altså, bare ett rent nyfikent spørsmål. Er for eksempel rebreatheren lettere å håndtere samt lettere i vekt? Hvor lang tid gir det for eksempel brukeren vs EBS systemet? Vedlikeholds kostnader og levetid på systemene er jo også intereseant informasjon å få med seg i en slik artikkel som dette.

Endret av EremittPåTur
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hva ligger bak "Norsk olje og gass" sin vurdering av EBS vs rebreather? Ingen kritikk her altså, bare ett rent nyfikent spørsmål. Er for eksempel rebreatheren lettere å håndtere samt lettere i vekt? Hvor lang tid gir det for eksempel brukeren vs EBS systemet? Vedlikeholds kostnader og levetid på systemene er jo også intereseant informasjon å få med seg i en slik artikkel som dette.

Jeg ble fortalt at en var redd for at folk skulle sprenge lungene sine ved å puste inn for mye luft og glemme å puste ut på vei opp. Ikke at jeg ser hvordan en pustelunge vil fungere i praksis da det vil være full panikk ved tilsvarende hendelser som omtalt i artikkelen her.  Så jeg synes at begge løsningene er en  form for falsk trygghet, der jeg faktisk har mest tro på britene sin variant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...