Gå til innhold

Redirect etter sending av form

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bruker et form script for å motta påmeldinger, på en kjøreskole side jeg har laget. Alt har funket fint 1 helt år til nå.
Når man trykker send, så skal man bli videresendt til en success side, hvor det står at alt ble sendt inn.

Dette funker i Chrome, Firefox og Android. Hos Edge/Explorer og iOS fungerer det ikke, man blir bare værende på siden, og man tror at det ikke blir sendt inn.
Jeg får likevel påmeldingen på epost som vanlig.

Kan noen av dere se på saken og hjelpe meg og finne ut hva som er galt?
Dere kan bruke denne linken, og teste for å hjelpe meg: http://www.abc.mr.no/index.php?page=testform
Siden man skal bli sendt til etter innsending er: http://abc.mr.no/index.php?page=successbilb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1523

Dette blir vanskelig å teste fordi CORS ikke er tillatt på serveren som skal motta forespørselen. Tester gjerne når dette er i orden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Det betyr at serveren er konfigurert på en slik måte at du bare kan gjøre AJAX-kall til den når kallet gjøres fra samme domene – altså at du bare kan gjøre kallet fra samme server. Når du her legger ut siden på et annet domene for testing, så kan ikke påmeldingen sendes inn fordi funksjonaliteten som behandler påmeldingen er på en server som ikke tillater kall fra løsninger som er utenfor serveren. Dette er det som kalles cross-origin requests, eller CORS. 

Hvis du ikke vet hvordan du skal fikse dette problemet, anbefaler jeg å sende det videre til utvikler slik at vedkommende kan se på det. Hvis du er utvikleren, vel... Google er din venn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...