Gå til innhold

Høyrentekonto hos Santader - erfaringer?

Garney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke noe hokus-pokus. Du åpner kontoen, setter inn penger på den, og så får du renter deretter. Viss renten er bedre der enn der du har penger nå, er det bare å bytte.

(men Santander har minsteinnskudd på 100 000kr, så du må minst sette inn dette for å få renta).

Lenke til kommentar

Har brukt den i flere år, helt siden den het "Bankia". Har vært godt fornøyd og det koster ingenting. Ingen gebyrer. 

Du må ha minsteinnskudd på 100 000 for å få høyrente, hvis under blir det spare rente på 1.90. Bra det også.

Det er nok blant de beste på rente nå. Var det før, men ikke i mellom.

Har osgså konto hos Sparesmart som er lignende bank. Der er renten 1.80. Sparesmart er en av de bankene som har forpliktet seg til å være blant de 5 med høyest rente (se finansportalen).
Da renta var ganske mye høyere, oppe i 6-7 % fulgte de det og hadde rente oppe i det, mens Santander i perioden da holdt seg lavere på rente.
Så man må følge litt med.

Akkurat nå har jeg tatt ut nesten alt fra begge kontoene og godt inn på aksjer og fond med det i stedet. Men man er sjølsagt sikrest med bankonto. Det kan fremdeles ses som en bra rente, for all del 

Lenke til kommentar

Det eneste minuset med Santander er at de ikke støtter bankid på mobil. Dermed får jeg aldri sjekket hvor mye penger jeg har der :p

Det kan jo være bra det også forsåvdt... så får jeg ikke brukt de heller.

Endret av xibriz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har konto der. Overførelser tar gjerne litt tid, spesielt innskudd, ellers er jeg fornøyd. Gjelder kredittkortet deres og.

Overføringer ser som regel ut til å komme neste virkedag. I verste fall om to virkedager. Tar det lenger tid for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...