Gå til innhold

[Løst] 9, o, l og . fungerer ikke på bærbar

aklla

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med at 9, o, l og . ikke fungerer på min bærbar, disse står jo på skrå nedenfor hverandre så det er nok en feil som er årsaken til at ingen av de fungerer.

De var treige og vanskelige en stund, så jeg skrudde opp pc`n for å fjerne støv og annet dritt som kunne ha ødelagt, det hjalp veldig i ca 10 minutter før det kuttet helt.

Jeg måtte tidvis trykke veldig hardt ned for at de skulle fungere men har nå kuttet helt.

Pil ned fungerer heller ikke forresten, knappene kjennes helt normale ut, de fungerer bare ikke :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja. bruker eksternt tastatur nå, det fungerer strålende. er kjipt med nytt tastatur ettersom det er "bygget inn" i dekselet og ikke løst slik det pleier å være på laptopper. vanskelig å få det løst tror jeg.

Lenke til kommentar

Det er ikke sånn tastatur, men som dette:

81V6rEA--xL._SL1500_.jpg

Som du ser er tastaturet en del av dekselet og ikke bare å fjerne slik som i videoen.

Ser ikke helt lett ut å ta det ut under heller, ser ut som om det sitter godt

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jo da, men tastaturet sitter fortsatt fast i dekselet, men jeg måtte kanskje kjøpt nytt deksel også...

Men uansett, skrudde opp igjen nå, fant ett brudd på kabelen mellom tastaturet og hovedkortet, fikset dette med litt papp og teip, nå fungerer den smertefritt :D
Usikker på om papp og teip er i henhold til servicemanualen men det funker nå :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...