Odd R. Valmot Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Se hele lista.Disse tunnelene får DAB-dekning snart Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Bare det kommer G4 nett, sånn at vi enda kan strømme musikken vår. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Jeg trodde Karmøytunnelen allerede hadde fått DAB, hadde bedre DAB-signaler enn i friluft da vi kjørte i de nye tunnelene mellom Bokn og Haugesund forrige helg. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 'Innsnakk', det høres nesten ut som stammespråk fra PR-bransjen men så er det altså muligheten til å gi beskjeder til radiolytterne.. Noe som bringer meg over til det siste ankepunktet mot DAB, at sivilforsvarets varslingsanlegg ser ut til å være avhengig av FM radio. Jeg klarer ikke helt å se for meg at det skal være så fordømt vanskelig å bruke DAB som databærer for sivilforsvarets varslingsanlegg. Er problemet at sivilforsvaret må oppgradere et 4-sifret antall varslingsanlegg til å lytte på DAB i stedet for FM eller ligger det noe annet fundamentalt bak som gjør det vanskelig å bruke DAB til dette formålet? Lenke til kommentar
G Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Hadde vel vært bedre å lagt pengene i bedre mobil bredbåndsdekning, enn en så avleggs teknologi som DAB+ ? Lenke til kommentar
Odd R. Valmot Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 'Innsnakk', det høres nesten ut som stammespråk fra PR-bransjen men så er det altså muligheten til å gi beskjeder til radiolytterne.. Noe som bringer meg over til det siste ankepunktet mot DAB, at sivilforsvarets varslingsanlegg ser ut til å være avhengig av FM radio. Jeg klarer ikke helt å se for meg at det skal være så fordømt vanskelig å bruke DAB som databærer for sivilforsvarets varslingsanlegg. Er problemet at sivilforsvaret må oppgradere et 4-sifret antall varslingsanlegg til å lytte på DAB i stedet for FM eller ligger det noe annet fundamentalt bak som gjør det vanskelig å bruke DAB til dette formålet? Sannsynligvis er det Nødnettet som overtar signaltransmisjonen for varslingsanlegget når FM stenges. Se denne: http://www.tu.no/artikler/flyalarmen-slutter-a-fungere-nar-fm-nettet-legges-ned/276334 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 (endret) Hadde vel vært bedre å lagt pengene i bedre mobil bredbåndsdekning, enn en så avleggs teknologi som DAB+ ? Dette er jo Radio Norge sin måte og fra Betalingsradio, da DAB har innebygget støtte for CAM Modul https://en.wikipedia.org/wiki/Conditional-access_module Tenk på dette som smartkortet du må ha i TVen for og få Digitaltv. eller satelitt. Ingen sier dette høyt, men skal nok ikke se bort i fra at mange av de vi har i dag som er ned dynket med søppel reklame for ditt og datt går over til betalings løsninger. Jeg selv har betalt for spotify siden det kom ut og er stor fornøyd med det. mobilen er koblet til bluetooth i bilen og har vært det i alle år. Dersom jeg på død og liv vil ha radio så setter jeg på streaming via telefonen der jeg har langt bedre lyd kvalitet en FM/DAB/DAB+ og kan høre på Radio 5 Bergen når jeg er i Tromsø eller hva som helst fra hvor som helst. DAB er og blir avlangs og er penger sløst NRK vil bare ikke innrømme at de har brukt linsenspenger på slikt tull som en brøkdel kommer til å bruke. Endret 19. mars 2016 av -Night- 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Syntes også det er rart at DAB lobbien trekker fra "høye" lytter tall, men det de ikke sier er at de gikk bort ifra å si det var DAB lytter til Digitale lyttere og så trekker med de som streamer også for og lure folk til og tro at DAB er populært. 2 Lenke til kommentar
Info-mann Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Hei. Du har helt rett Frobe. Karmøytunnelen og Husafjelltunnelen har Dab - Dab+ i dag. Noen som ikke opplyser dette til media. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå