Kneipp Skrevet 18. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 Hva er det som skjer egentlig? Krig for standarder? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 Har hørt rykte om at noen Trøndere sendte litt Karsk til Nvidia driverteamet som takk for de gode og stabile driverne de fikk til Windows 10 og at dette ble drukket rent fra Ingeniørene til Nvidia. Noen dager etterpå begynte effekten å forsvinne og de kunne gi ut en bedre driver som fungerer mer normalt : https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/4a0fs1/warning_for_nvidia_gpu_users_your_hardware_could/ 1 Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2016 (endret) Har hørt rykte om at noen Trøndere sendte litt Karsk til Nvidia driverteamet som takk for de gode og stabile driverne de fikk til Windows 10 og at dette ble drukket rent fra Ingeniørene til Nvidia. Noen dager etterpå begynte effekten å forsvinne og de kunne gi ut en bedre driver som fungerer mer normalt : https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/4a0fs1/warning_for_nvidia_gpu_users_your_hardware_could/ Jeg synes ikke Vidar Riseth og Vegard Heggem bør bestemme framerates for NVIDIA. Jeg har GTX 650 Ti BOOST og alt over 362.00 er ubrukelig for meg. 364.51 også. Er vi flere? Endret 21. mars 2016 av Kneipp Lenke til kommentar
thomit Skrevet 21. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2016 Yes, de to driveroppdateringene etter 362 har vært problematiske. Bl.a. forsvinner innstillingene for G-Sync i Nvidia Control panel. Jeg fortsetter på 362 inntil videre. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2016 Og dere har gjort en helt "REN" installasjon av driverne? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 22. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Custom og clean, som alltid. Når jeg rullet tilbake til 362 brukte jeg i tillegg seneste versjon av DDU (Display Driver Uninstaller). Endret 22. mars 2016 av thomit 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 Tja, vi bør vel passe på at Nvidia utviklertemaet ikke får tilgang på karsk med det første , utifra hva jeg nå har lest er det helt kaotisk med de siste driverne til Nvidia og en del problemer med flere skjermkort. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 Custom og clean her også. Men Vulkan da... den ble vel først introdusert med 364.xxx serien? Jeg merker meg også at steam har hatt heftige oppdateringer på emnet 'Vulkan' Jeg forstår ikke helt hva det dreier seg om, en konkurrent til DirectX? Kan det være noe kluss der? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 Custom og clean her også. Men Vulkan da... den ble vel først introdusert med 364.xxx serien? Jeg merker meg også at steam har hatt heftige oppdateringer på emnet 'Vulkan' Jeg forstår ikke helt hva det dreier seg om, en konkurrent til DirectX? Kan det være noe kluss der? Nja , de fleste spillene i dag bruker ikke Vulkan, så det burde derfor heller ikke være et problem med driveren pga dette. Vulkan vil kun "kjøres" når spillene krever det. Feilen i Nvidia sine drivere er på helt andre områder som : *Installasjon. *Stabilitet. *DirectX12 Og gudene vet hva mer de har rotet med , uansett så anbefaler jeg å sjekke forumene til Nvidia eller gå tilbake til siste versjon som fungerte for din del og avvente til det ser ut som de nyeste driverne fungerer som de skal. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2016 Custom og clean her også. Men Vulkan da... den ble vel først introdusert med 364.xxx serien? Jeg merker meg også at steam har hatt heftige oppdateringer på emnet 'Vulkan' Jeg forstår ikke helt hva det dreier seg om, en konkurrent til DirectX? Kan det være noe kluss der? Nja , de fleste spillene i dag bruker ikke Vulkan, så det burde derfor heller ikke være et problem med driveren pga dette. Vulkan vil kun "kjøres" når spillene krever det. Feilen i Nvidia sine drivere er på helt andre områder som : *Installasjon. *Stabilitet. *DirectX12 Og gudene vet hva mer de har rotet med , uansett så anbefaler jeg å sjekke forumene til Nvidia eller gå tilbake til siste versjon som fungerte for din del og avvente til det ser ut som de nyeste driverne fungerer som de skal. Brukerfeil er fortsatt den største feilen 2 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2016 Men når drivere ødelegger GPUer... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2016 Lakus : Har du noe konkret å sikte til? Har bare hørt rykter selv , men kan det stemme? Vet at noen har fått blåskjerm med driverne ved ekspress install men at Nvidia rådet til å legge disse inn manuelt isteden. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 8. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 Custom og clean her også. Men Vulkan da... den ble vel først introdusert med 364.xxx serien? Jeg merker meg også at steam har hatt heftige oppdateringer på emnet 'Vulkan' Jeg forstår ikke helt hva det dreier seg om, en konkurrent til DirectX? Kan det være noe kluss der? Nja , de fleste spillene i dag bruker ikke Vulkan, så det burde derfor heller ikke være et problem med driveren pga dette. Vulkan vil kun "kjøres" når spillene krever det. Feilen i Nvidia sine drivere er på helt andre områder som : *Installasjon. *Stabilitet. *DirectX12 Og gudene vet hva mer de har rotet med , uansett så anbefaler jeg å sjekke forumene til Nvidia eller gå tilbake til siste versjon som fungerte for din del og avvente til det ser ut som de nyeste driverne fungerer som de skal. Brukerfeil er fortsatt den største feilen Ikke i dette tilfellet. Har nå sjekket forumene til nvidia... og ja, det virker som det har skjedd noe fra overgangen 361/2.xxx til 364.xxx for mange av oss. 362.000 er den siste driveren som funker for meg Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. april 2016 Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 Huff... Dette blir dog en antagelse fra meg , men om du ser en bevist ustabilitet fra 362 serien og oppover kan det være at kortet ditt har nådd Nvidia sin "End of life" , dvs hvor de rett og slett ikke gir videre støtte rent teknisk på produktene som er X antall år gamle. Selv om eldre kort teknisk sett ikke burde ha problemer å fungere knirkefritt i W10 er det en enkel sak å sabotere dette om man ønsker at eierne skal gå over til nyere kort , sånn sett er det eneste rådet jeg kan gi deg å prøve og teste nye drivere og se om det løser seg , fortsetter trenden sånn fremover selv om du rapporterer problemene til selskapet så er det trolig bevist handling fra selskapet i forhold til eldre kort. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 8. april 2016 Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 Men Vulkan da... den ble vel først introdusert med 364.xxx serien? Jeg merker meg også at steam har hatt heftige oppdateringer på emnet 'Vulkan' Jeg forstår ikke helt hva det dreier seg om, en konkurrent til DirectX? Kan det være noe kluss der? Nja , de fleste spillene i dag bruker ikke Vulkan, så det burde derfor heller ikke være et problem med driveren pga dette. Vulkan vil kun "kjøres" når spillene krever det. Feilen i Nvidia sine drivere er på helt andre områder som : The Talos Principle var vel det første spillet som kom med Vulkan, i tillegg til OpenGL og DirectX. http://www.anandtech.com/show/10047/quick-look-vulkan-performance-on-the-talos-principle Neste ut er forhåpentlig Ashes of Singularity. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 2. mai 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2016 365.10 looking good.. Kan virke som det har løsnet seg for nvidia med denne driveren for noen av oss kanskje? Hos meg er flyten tilbake i hvertfall. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2016 365.10 looking good.. Kan virke som det har løsnet seg for nvidia med denne driveren for noen av oss kanskje? Hos meg er flyten tilbake i hvertfall. Kjempebra! Bra at antagelsene mine tidligere ikke stemte. Slike kort har livets rett i noen år til. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2016 364-branchen (som også 365 er en del av) inneholder store endringer i lavnivå driverkomponenter (blant annet i GPU firmware) spesielt for Maxwell. De har nok kanskje vært litt kjappe på avtrekkern før de pushet ut public WHQL-drivere spør du meg... Neste større oppdatering kommer i juni, men den blir ikke like omfattende som 364. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå