Windoge Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Merket i går når jeg skulle kjøre til jobb at det var 1-2 cm med dødgang før bilen tok i håndbrekket. Når jeg stoppet bilen merket jeg at venstre hjul bak var overopphetet, og at årsaken til dette trolig var at bremsene "bremser" på skiva. Den sitter altså fast. Noen forslag til hvordan jeg skal få fikset dette? Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Er du heldig løsner det med ett hammerslag på bremsetrommel, men vil anbefalle deg å demontere og å smøre opp komponentene inne i bremsetrommelen. Er du fingernem og har en greit utstyrt verktøykasse så greier du dette selv... har du ingen erfaring med dette så få en du kjenner som kan dette til å bistå deg . Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2016 Ble fortalt at det kanskje var selve armen som håndbrekkwireren går inn i som kan ha låst. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Du skriver ikke årsmodell, men jeg regner med at det kanskje er håndbrekk som går rett på caliperen på denne. Sansynligvis, så er det enten deffekt håndbrekkwire eller calipper. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Du skriver ikke årsmodell, men jeg regner med at det kanskje er håndbrekk som går rett på caliperen på denne. Sansynligvis, så er det enten deffekt håndbrekkwire eller calipper. 2004. Foreløpig ser det ut som den har løsnet av seg selv etter en natt i garasje. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Sikkert treg calipper, rustet fast. Kompis har samme bil, nettopp fikset det. Byttet alt bakre bremser, calippere, skiver klosser. 6 tusen for deler, 9 tusen med arbeid. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 Virker ikke som det er selve calipperen. Skrudde av bakdekket, og prøvde fjærbelastningen i armen som selve håndbrekkwiren går inn i, og den gled fint frem og tilbake. Mistenker derfor at det kan være rust i selve håndbrekkwiren, og at den derfor må byttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå