Gå til innhold

Hello ypper til priskrig i sosiale medier


Anbefalte innlegg

Nummer på vask?

 

 

Ganske enkelt i grunn. Jeg har ikke behov for "nummer på vask". Men, en plass jeg jobbet, hvor det var jobbmobil for jobb/privatbruk om en annen, så kom det plutselig noen som ringte meg støtt. Enten så hadde forrige eier forlatt nummeret og venner hadde ikke oppfattet det riktig enda, eller så var de i humør for å kødderinge litt en fredagsettermiddag. Virket ut som om de var godt i gang med forspiel. Og de ga seg ikke med det første.

 

Så da tenkte jeg at ved å ha et ekstra billigabonnement, kunne ha råd til å ha et nummer passivt. Kan jo hende jeg får lyst å ha 2 aktive numre senere en gang.

 

Så nummeret er på en måte på vask, slik at folk skal oppfatte at det er ordentlig dødt i den andre enden.  :green:

Er ikke verre en det i grunn. (siden teleoperatørene ikke er flinke nok til å "vaske" numrene sine før viderefordeling)

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg hører fra duopolet er: 4G!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Og 4G er for folk flest irrelevant. Jeg forstår ikke hvorfor det er det eneste de snakker om. Pris, som stort sett er det eneste som skiller de forskjellige leverandørene snakkes det ikke om.

Lenke til kommentar

Har aldri fungert å ringe å be om bedre pris. De ler!

Derfor bytter jeg alltid til det abonnementet som passer meg best og jeg er ingen lojal kunde. Jeg synes alle burde gjøre dette for å presse prisene nedover.

 

Om ingen byttet abonnement fordi man ikke gidder spare de få kronene oppnår man heller aldri lavere pris.

 

Joda, det fungerer. Har et abonnement fra Talkmore i familien. Tok kontakt med Talkmore der jeg ba om å få samme pris som Ice tar for 1GB. Argumenterte med at det var bedre for begge parter om de ga meg samme pris, så slapp de å ringe meg opp i etterkant å tilby meg samme pris som Ice.no, og jeg slapp å kontakte Ice for å benytte angreretten. Fikk svar etter noen dager med at jeg skulle få samme pris som Ice tar i 12 mnd.

Lenke til kommentar

Ja for Hello er jo viden kjent for å ha "rent mel i posen". Tror ikke jeg har vært borti selskaper som har mer utspekulerte metoder for å prakke på kundene bindingstid enn det Hello har. Nå er det bedrifts-abb jeg har mest erfaring med, men hvorfor skal de ha en annen praksis ovenfor privatkunder.

 

http://www.mobito.no/det-selgeren-ikke-sier/

"Og Telenor er dessverre ikke den verste. For selv om utfordreren Hello har abonnement som heter «Frihet» og «Fleksibel» oppleves nok ikke vilkårene som verken frie eller fleksible. Hvis man som kunde får en ny medarbeider i avtaleperioden vil deres nye mobilabonnement få 24 måneders binding fra den dagen abonnementet aktiveres hos Hello. "

 

Så man inngår altså (som bedrift) først en "hovedavtale" med en løpetid på 24-60 måneder. Så i tillegg og uten å utdype det særlig tydelig, så legger Hello på ekstra bindingstid på alle abb inne i den avtalen. Og oppretter man 20-30 abb da siste 2 år før hovedavtalen går ut da, så risikerer man å måtte betale antall abb x 3000,- i bruddgebyr.

 

Så moralen er som alltid: Les hvert ett eneste ord med "liten skrift" i avtalen du signerer..

Lenke til kommentar

 

Nummer på vask?

 

 

Ganske enkelt i grunn. Jeg har ikke behov for "nummer på vask". Men, en plass jeg jobbet, hvor det var jobbmobil for jobb/privatbruk om en annen, så kom det plutselig noen som ringte meg støtt. Enten så hadde forrige eier forlatt nummeret og venner hadde ikke oppfattet det riktig enda, eller så var de i humør for å kødderinge litt en fredagsettermiddag. Virket ut som om de var godt i gang med forspiel. Og de ga seg ikke med det første.

 

Så da tenkte jeg at ved å ha et ekstra billigabonnement, kunne ha råd til å ha et nummer passivt. Kan jo hende jeg får lyst å ha 2 aktive numre senere en gang.

 

Så nummeret er på en måte på vask, slik at folk skal oppfatte at det er ordentlig dødt i den andre enden.  :green:

Er ikke verre en det i grunn. (siden teleoperatørene ikke er flinke nok til å "vaske" numrene sine før viderefordeling)

Offh, ja det problemet der dukker opp til tider.

Nummer som tidligere har vært i bruk og blir oppsagt blir liggende i "karantene" i 6 mnd. før det kan plukkes opp av ny bruker igjen. Jeg mener det bør være god tid. Men dette dukker opp til stadighet. " nytt nummer" er løsningen om ikke det er veldig bra såklart. regner jo med at kjenningene til den tidligere eieren oppfatter at han har fått nytt nummer etter hvert :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...