Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å finne et USB 3.0 - WiFi-adapter (150Mbs)

Anbefalte innlegg

Hei!  :)

Jeg trenger hjelp / tips til å finne et USB 3.0 trådløst nettverksadapter.

Altså. en USB dings som plukker opp det trådløse nettverket i leiligheten.

(Ja, jeg foretrekker kabel og vet at det er best, men dette er altså ikke mulig!)

Jeg anser de to første kriteriene, som MUST

Kriterier:

- Det må ha et sterkt signal! (Det skal gå ca. 7-13 meter gjennom to vegger av gips)

- Det må støtte minimum 150 Mbps, siden dette er hastigheten på nettverket vårt.

- Burde koste mindre enn 500,- (Ikke et must dog..)

- Burde helst gå på USB 3.0, men om det ikke finnes må vel USB 2.0 sikkert fungere... 

- En fordel om det finnes i Norge, fra norske kjeder / butikker / bedrifter etc... og at man kan bestille det på internett  :thumbs:

Håper noen kan hjelpe meg  :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å se for meg hva du er på jakt etter.

Er det et USB WIFI adapter (dings) du trenger til PC'n for å hente wifi signal fra en router som står en plass i et annet rom?

Den enkleste måten å sjekke om du får wifi signal frem til det rommet du skal bruke nettet, er å teste dette med en app på mobiltelefonen. Det hjelper jo ikke å ha den fineste dingsen hvis du ikke har signal dit.

Lenke til kommentar

Du kan også bruke en trådløs bridge/client for å ta imot wifi-signal og så sende videre over kabel. De har som regel større, flere og bedre antenner enn USB-dongler, og er mer fleksible mtp. plassering. Det kan da også deles ut kablet nett til flere enheter. 

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å se for meg hva du er på jakt etter.

Er det et USB WIFI adapter (dings) du trenger til PC'n for å hente wifi signal fra en router som står en plass i et annet rom?

Den enkleste måten å sjekke om du får wifi signal frem til det rommet du skal bruke nettet, er å teste dette med en app på mobiltelefonen. Det hjelper jo ikke å ha den fineste dingsen hvis du ikke har signal dit.

1.

Jepp det er akkurat dette som er tilfelle. Ruteren står i et annet rom, og jeg ønsker å koble meg på denne :)

2.

Jeg får wifi singal. Bruker allerede en slik dings i dette øyeblikk. Denne er veldig gammel dog, og støtter maks 30 mbps. (Jeg får ihvertfall maks 30 download på speedtest, så regner med at dette er maks.)

Derfor ønsker jeg anbefalinger på en som støtter 150 mbps :-)

Lenke til kommentar

Du kan også bruke en trådløs bridge/client for å ta imot wifi-signal og så sende videre over kabel. De har som regel større, flere og bedre antenner enn USB-dongler, og er mer fleksible mtp. plassering. Det kan da også deles ut kablet nett til flere enheter. 

Jeg har allerede en slik dings, og har veldig dårlige erfaringer med den.  :hm: Kanskje var jeg bare uheldig med den jeg kjøpte for noen år siden dog...

Lenke til kommentar

Takker for forskjellige svar  :)

Jeg tok imot et tips fra en av de første tilbakemeldingene og sier meg fornøyd med denne løsningen inntil videre!  :thumbup:

Jeg fant frem en eldre ethernet bridge (Linksys WET610N) som jeg hadde liggende, og bestemte meg for å gi denne en siste sjanse, ettersom jeg aldri har fått den til å fungere tidligere...

Etter mye om og men, ble det greit til slutt  :dremel:

Gikk fra 30 mbps til 55-70 mbps med denne.
En helt grei forbedring i mine øyne  :yes:

Jeg er fremdeles ikke helt i mål, og skylder på ruteren ettersom den er forhistorisk.

(Har en Zyxel NBG460N )
Regner med at med en ny ruter med litt sterkere signaler vil man få en ytterligere forbedring  :thumbs:  

Endret av Rims
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...