Redaksjonen. Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Mener staten stoppet GTL-eventyr.Drivstoff-gründer krevde 950 millioner i erstatning. Tapte nok en gang mot staten Lenke til kommentar
Håvar Bettum Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Lover, regler og rettssikkerhet må være lik for alle. Denne saken er bare en av uendelig mange eksempler hvor Staten kan gjøre akkurat hva de føler for, uten å ansvarliggjøres for andres tap. Staten har også helt andre regler og virkemidler for hvordan de krever inn hva de finner for godt, mens alle andre bare må godta den risikoen det innebærer å ikke ha samme rettigheter. Dette er et seriøst problem som må rettes opp i, det kan ikke være enklere for staten å slå noen konkurs enn det er for andre kreditorer, ei heller at de har prioritet foran andre uskyldiges tap som følge av dette. Dette er faktisk risikofaktorer alle må kalkulere med og er direkte prisdrivende i vårt allerede for kostnadstyngede land. Politisk risiko med stadig endret regelverk en annen. Jeg håper virkelig denne saken kommer til Høyesterett. Først og fremst for å få slike urimelige saker belyst, for å håpe på en rettferdig dom med Staten som motpart er som å tro på Julenissen. 5 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Nå har jeg ikke satt meg inn i saken, men å saksøke staten... Det krever vanvittig pågangsmot, ekstremt mye tid og svært gode nerver. Staten aksepterer ikke et nederlag og anker og anker og rævkjører saksøkerne så det holder. 2 Lenke til kommentar
KWPHWF43 Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Nå har jeg ikke satt meg inn i saken, men å saksøke staten... Det krever vanvittig pågangsmot, ekstremt mye tid og svært gode nerver. Staten aksepterer ikke et nederlag og anker og anker og rævkjører saksøkerne så det holder. Denne saken bør gå til Høyesterett og den kan kanskje finansieres gjennom crowdfunding. Det bør ihvertfall vurderes. Staten er ikke lenger deg og meg, men en motstander. 2 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Denne saken på linje med elbiler, mer effektive og billigere flyreiser, hybridbiler, og egentlig ALT som har å gjøre med sparte penger for vanlige dødelige har et felles problem som heter "tapte inntekter for staten". Det vil aldri spille noe rolle om non hadde funnet på perpetum mobile-motor som går på ren luft og trenger ikke noe drivstoffpåfylling - så lenge staten får ikke pengene de forventer så vil de enten dolke i ryggen "biodrivstoff" produsenter (husk saken med biodiesel som "plutselig" måtte punge ut like mye som diesel fra olje) eller på en eller annen måte dolke i ryggen forbrukerne (elibiler blir snart avgiftsbelagt og bompengefritaket forsvinner). 5 Lenke til kommentar
Roar Handberg Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Dette viser jo nok en gang at det ikke er mye vits i å prøve seg mot staten.. Alle regler har to sider, vår side og statens side. Og staten kan tolke alle regler akkurat som det passer dem selv. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå