Gå til innhold

Skru ned hastigheten på PSU

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer, har psu en tendens til å gå veldig varm hvis man(jeg) kobler om vifta i den fra 12v til 7 evt. 5volt?

for jeg vil gjerne ha ned hastigheten på vifta, iogmed at det er psu som bråker mest i maskinen min...

(dette ER et casemod inlegg) :smile:

fint om dere kunne svare på dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle nok gå bra.

Kjører selv min PSU-vifte på 5 volt, ikke noe problem.

Pass bare på at du har nok kjøling ellers i kabinettet.

Det er viktig å sjekke om vifta starter i det hele tatt når man setter ned volten, men ved 7 volt skulle nok det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Min erfaring (muligens ikke verdt shit for deg, hehe) viser at man kan kjøre 250W psu'er uten vifte, selv med 2 hd, 2 brenner/dvd, overklokka skjermkort og cpu, 2 lydkort, 1 nettverkskort osv.

Jeg har gjort dette på mange pc'er over lang tid nå.

Vet ikke hvordan dette funker på f.eks. en 450W psu.

Lenke til kommentar

Sett inn en "Noisekiller" i poweret ditt!

Det er en liten dings som monteres inni poweret og justerer hastigheten på vifta etter temperaturen...

Det vil si at når det ikke trengs kjølingt går vifta så vidt rundt, men når du trekker mye strøm og poweret blir varmt stilles hastigheten automatisk opp.

Jeg har en slik en både på cpuvifta og i poweret.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

Mvh, Joakim Skovlund

Joakim Skovlund

[ Denne Melding var redigert av: jskovlun på 2002-02-26 19:27 ]

Lenke til kommentar

Min psu er merket "w/noise killer", men gikk på omtrent full rulle hele tiden. Etter å ha byttet alle vifter med større for så å kjøre dem på 5/7 volt, var det psu som bråkte. Tipper at NC`en ikke var Getotech sin utgave. Ihvertfall skaffet jeg en 80mm vifte i front til innblåsning og kjørte den samt psu-vifta på 7 volt, og støyen ble redusert med 3/4, og kabinett-tempen holder seg fremdeles på 3-4 grader over omgivelsene...

Lenke til kommentar

Noisekillern i min strømforsyning funker utmerket, vifta kjører på full guffe i et par sekunder, for deretter å ramle ned til under halve hastigheten så den nesten ikke høres.

Hadde jeg bare hatt noe sånt på CPU-vifta...

Quote:

Hvordan setter jeg vifter til 7 volt?

Du kobler + på 12V og - på 5V.

ThaPiRAyA

kickass.gif

[ Denne Melding var redigert av: GalFisk på 2002-02-28 10:31 ]

Lenke til kommentar

ja noisekiller er nok et bra valg, men det jeg egentlig var ute etter,var om det er noen som har noe erfaring med at psu feks stopper pga for lite kjøling? det er det jeg er redd for :smile:

men den felles meningen er vel at det egentlig ikke gjør noe å skru ned hastigheta på vifta?

da blir det 5v på meg :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...