€tt@n Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Hei Folkens, Klør i pc-bygging fingrene om dagen og har en stund tenkt på å bygge meg en skikkelig liten gaming maskin uten at det går på bekostning av hardwaren som kan puttes inn. Har en stund fulgt med på utviklingen av Ncase M1: https://www.ncases.com/ M1 måler: H: 240mm B: 160mm D: 328mm og rommer 12,6 liter. Lenge tenkt at det blir det kabinettet jeg kommer til å velge når jeg går i gang med å bygge en ny mini itx gaming maskin. Men nå har jeg fått nyss om at det kommer en utfordrer på markedet om veldig kort tid. Dette kabinettet heter Dan Cases A4X: https://www.dan-cases.com/dana4.php A4X måler: H: 200mm B: 112mm D: 327mm og rommer 7,25 liter. Jeg må ærlig innrømme at dette kabinettet ser mye mer tiltalende utseendemessig i mine øyne, samt at det er vesentlig mindre i volum. Liker også veldig godt outlayen i kabinettet med pci-extender osv. Dette kabinettet er jo så lekkert at det garantert går igjennom WAF-testen Eneste som bekymrer meg litt ift. A4X'en er mulighet for cu kjøling ved overklokking. CPU kjøler begrensningen er satt til maks 48mm høyt (inkludert vifte). Det betyr at man kan f.eks. benytte seg av Noctua L9i. Har lett etter noen overklokking resultater ift. Skylake 6700k og denne men finner ikke veldig mye info egentlig da kjøleren er en del eldre og de fleste tester omfavner sandy/ivy bridge prosessorer Evt. bygge et system rundt Broadwell-E med denne kassen kunne vært spennende, da Broadwell forhåpentligvis blir kjølig. Uansett mye spennende i vente ift. små og lekre high-end systemer i nær fremtid. Gleder meg som en unge til å se temp tester osv. når de endelig kommer ut for salg. Ønsket bare å dele entusiasmen min med dere hehe Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Ser at Lian Li har hatt en finger eller to med i design og byggeprosessen til A4X. Så jo riktig så lekkert ut Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2016 Ser at Lian Li har hatt en finger eller to med i design og byggeprosessen til A4X. Så jo riktig så lekkert ut Jepp det har de... Utrolig lekker liten sak Dessverre blir den dyr (estimert til å ligge rundt €200-230), men til sammenligning så er jo gaming laptoper ikke akkurat billige de heller og denne blir jo en drøm å ha med seg på LAN/gaming kvelder osv Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Hadde vært kjekt med noe sånt til LAN ja. Lysten til å dra på LAN forsvant når jeg kjøpt et Hightower Lian Li kabinett. Ble rett og slett for mye å drasse med seg. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2016 Hehehe ser den ja.. Sitter selv med et Define R3 som jeg har hatt en god stund nå. Er egentlig veldig fornøyd med kabinettet i seg selv, men det er ett ork å drasse med seg (bor i 6 etasje uten heis) for en lan helg osv. Lysten på noe mindre har vært til stedet en god stund nå, men virkelig økt når jeg fikk kjennskap til A4X'en.. Uff kommer nok til å blakke meg på en oppgradering til den når litt reviews, temps og erfaringer kommer ut Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 (endret) Raijintek Pallas gjor det fryktelig bra i en test jeg las nylig. Den må være ypperlig her mtp plass. Endret 18. mars 2016 av Thobjo Lenke til kommentar
kjeita Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Det er noen som har ventet litt på denne ja. Den heter forresten kun Dan A4. SFX, kommer av at den kun støtter SFX og SFX-L strømforsyning. De fleste jeg vet om vil komme til å bruke Corsair sin nye SF600 (sfx) som kom på markedet sist uke, eller Silverstone sin 700W Platinum SFX-L strømforsyning (ikke kommet enda). Hvis man ser på Silverstone sin 500W SFX-L, så burde man heller gå for Sharkoon SFX 500W. Den har samme design, men ikke problemene med lyder som Silverstone sin har. Til vifte så tror jeg mange vil gå for Cryorig C7, men du kan ikke forvente massiv overklokking i dette kabinettet. Vil du lese mere så bare kos deg gjennom alle disse sidene: https://hardforum.com/threads/dan-a4-sfx-the-smallest-gaming-case-in-the-world.1799326/ Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 Takker for god innspill her ift. cpu vifte og nye psu'er som er på vei Jeg har lest det meste på hardforum, så sitter egentlig bare å venter på at kickstarter kampanjen skal begynne. Men i mangel på ny informasjon så har jeg også lest meg en del opp på Ncase M1 også. Det som er ganske tiltalende med M1 er at man kan kjøre aio på både gpu og cpu der (vel og merke bare 120mm på hver), eller en NH-D9L for cpu og en 240mm aio løsning for gpu. Det vil jo gi litt rom for overklokking samt at støynivået holdes nogenlunde nede. Jeg er dog ikke like fan av designet på M1 vs A4, men gleder meg til det kommer noen bilder med de ved siden av hverandre slik at man kan se den faktiske størrelses forskjellen. Lurer nesten på om det er hensiktsmessig å gjenbruke i7-3770k min (som er delidded med CLU) for A4'en da temp på denne er veldig god selv overklokket til 4.5GHz?!?! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Silverstone Sugo SG13 er et godt alternativ, det har plass til fullengde Titankort. Snasent kabinett på 11,6 liter. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Silverstone Sugo SG13 er et godt alternativ, det har plass til fullengde Titankort. Snasent kabinett på 11,6 liter. Snasent er vel ikke akkurat ordet jeg ville brukt for å beskrive det der. Stålkabinett med plastfront er rett og slett kjedelig. Grillen i front gjør ikke saken noe bedre akkurat. Den børsta finishen gjorde det marginalt bedre. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Det finnes i 2 utgaver, en med "tett" front også. Det er formfaktoren jeg liker best med det da det er langt nok til standard grafikkort. Alle andre små kabinetter i samme størrelse er lagd for nanokort. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Dette er også et alright alternativ, men for nanokort. Cooler Master Eliter 110 Mini-Itx Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 Har lest meg opp litt på SG13 i dag, da jeg er i planleggningsfasen for en itx build for en venn. Men en ting jeg ikke helt har funnet ut av er om kabinettet kan benytte seg av en 140mm AIO (f.eks. Kraken X41) foran i tillegg til å ta et titan kort? Vet at det fungerer med 120mm AIO som f.eks. Kraken X31. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Hei Ettan, Tror ikke Titan kortet og X41 vil fungere på SG13, kanskje hvis du finner en AIO som har like stor radiator som 140mm viften? Ta en titt på post 109 her: http://www.overclock.net/t/1494564/silverstone-sugo-sg13-mini-itx-owners-club/100 Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 God kveld Jetz Takk for link, og ja det blir nok en krasj med X41 og reference nvidia kort her ja... Tror nok det bare er like greit å belage seg på å måtte bruke X31. Den kjøler jo nokså bra, i hvertfall når vi snakker Z170 og ikke X99 cpu'er. Burde funke greit men en 4.4-4.5GHz oc for 6600k/6700k med X31 tror du ikke? I verste fall så får man bare kjøre push/pull og øke rmp'en på viftene litt under de varme dagene på sommeren Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Heisann Ettan Tror nok at X31 vil funke knall til 4.4-4.5GHz, bare med en vifte, tipper du bikker knapt 70c+ med den OC! Skal du over 4.4-4.5GHz ville jeg tatt en titt på Corsair H80i GT.. denne har etter rykter bedre pumpe enn gamle H80i samt tykkere radiator enn X31. En annen ting du må vurdere er å få lagd kortere kabler fra PSU, vil bli ett sant lite spagettihelvete med ordinære kabler som følger med PSU.. tenker da på airflow vettu! Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Den H80i GT har veldig stiv tubing. Har lest meg opp på build logen til en kar som begynte ut med den. Men pga den stive tubingen "bulte" det ut på toppen av kabinettet. Det folk anbefaler sterkest til denne kassen er X31 Ja har sjekket opp det rundt kabler til PSU. Silverstone har et sånt kit med kortere kabler som heter PP05-E. De kablene er 350mm lange så hjelper litt på. Men skulle funnet et sett som bare hadde vært typ 150mm lange Det hadde holdt i massevis ihvertfall iht. hva disse skriver: http://www.techspot.com/review/959-silverstone-sugo-sg13/ Endret 31. mars 2016 av €tt@n Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) I tillegg koster SG13 500,- -- som er det slike kabinetter skal koste. Med prislapper på 1500-2000,- (og det er ikke inkludert frakt, som vil heve priskostnadene ytterligere), blir de ovennevnte kabinettene automatisk uinteressante. Uansett om de er selvstendige prosjekter eller ikke, så er slike prislapper helt hinsides noe sunn fornuft, slik jeg ser det. Spesielt når man har alternativer som SG13, Raijintek Metis og og Fractal Design Node 202 i norske butikker. Greit nok at de øvrige kabinettene er enda mindre (og i følge flere penere), men priskostnadene er fortsatt helt latterlige. Det betyr også tap i fremtiden mtp. salg av PCen, da en ikke akkurat klarer å overbevise kjøpere med at kabinettet har så høy verdi; i deres øyner er et kabinett et kabinett. Endret 31. mars 2016 av La Menthe Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Du er inne på noe det La Menthe med at SG13 kun koster 500kr. Personlig synes jeg kabinettet ikke ser så alt for bra ut, men pris og muligheter ift. komponenter og kjøling gjør det svært attraktivt. For min del så driter jeg litt i at f.eks. Dan's A4 kommer til å koste ca 2000-2500,-. Jeg støtter han så gjerne når han legger så mye tid, effort og penger ned i dette. Samt tar den sjansen han gjør (som privatperson) for å prøve å komme opp med noe nytt, som er akkurat det jeg har lett etter og ønsket meg. I tillegg er det (i mine øyne) et helt nydelig design som ingen andre produsenter på markedet kan konkurrere med Jeg bryr meg heller ikke om gjensalgverdien av det da det blir et kabinett jeg kommer til å ha i lang tid, sikkert igjennom flere oppgraderinger. Det er jo tross alt slik at datadeler er aldri en investering, det synker i verdi fort og blir utdatert nesten uten unntak. Det eneste som bekymrer meg litt med Dan's A4 er cpu kjøle muligheter. Jeg håper så veldig på at noen cpu kjøleprodusenter kan komme opp med en bedre løsning enn det som finnes der ute som er 48mm eller lavere. Jeg er en entusiast på pc fronten og ønsker ikke å bli begrenset på overklokking muligheter for mye. Men fortsatt en stund til det vil komme for salg så mye kan skje innen den tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå