Civilix Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Jeg har nylig gått inn i jobb for "the man" etter å ha jobbet for meg selv de siste 5 årene. Men i dag fikk jeg en rart spørsmål fra byråkratiet, de lurer på om jeg har en attest for den tiden jeg har jobbet for meg selv, i form av "egenattest" eller firmaattest og egenkomponert underlag. Noen som har noen erfaring med hva det er de faktisk spør etter? Og/eller har noen maler/eksempler på hvordan dette burde gjøres? Jeg har solgt tjenester så har bare vært registret i enhetsregistret og ikke i foretaksregistret så tror ikke jeg kan få en firmaattest(men kan være feil), Eneste jeg kan se jeg har å levere er en utskrift fra enhetsregistret og et egenkomponert brev som bekrefter at jeg har jobbet for meg selv... Endret 17. mars 2016 av Civilix Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Er vel kanskje mer en beskrivelse av hva du har gjort, en rein oppramsing. Men bli ikke overrasket om de ikke forstår hva selvstendig næringsdrivet er, ble oppringt av noen som ville ha meg inn i ett vikarbyrå, de forsto ikke konseptet og insisterte på en attest fra min sjef, når jeg sa jeg kunne skrive den selv hevdet de at jeg bedrev ulovligheter.... "Alle har en sjef" var argumentet..... 2 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Er vel kanskje mer en beskrivelse av hva du har gjort, en rein oppramsing. Men bli ikke overrasket om de ikke forstår hva selvstendig næringsdrivet er, ble oppringt av noen som ville ha meg inn i ett vikarbyrå, de forsto ikke konseptet og insisterte på en attest fra min sjef, når jeg sa jeg kunne skrive den selv hevdet de at jeg bedrev ulovligheter.... "Alle har en sjef" var argumentet..... å gud bedre meg , jeg hadde spurt om og snakke men hannes sjef ... 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 å gud bedre meg , jeg hadde spurt om og snakke men hannes sjef ... for ikke å si sjefen til konsernsjefen... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Jeg har nylig gått inn i jobb for "the man" etter å ha jobbet for meg selv de siste 5 årene. Men i dag fikk jeg en rart spørsmål fra byråkratiet, (...) Byråkratiet? Hvem er det, mer spesifikt? Firmaattest får du ikke om du bare har vært oppført i enhetsregisteret, og ikke i foretaksregisteret, nei. "Egenattest" blir vel noe slikt som agvg skriver, altså en attest du skriver selv, og litt mer detaljert enn det som kan leses ut fra næringskoden i enhetsregisteret, om hva du egentlig har drevet med i foretaket i den tiden du har drevet. (det siste, altså hvor lenge foretaket har eksistert, kan du i alle fall dokumentere, som antydet...) Regnskapsopplysninger kan jo også hjelpe, men da må du nesten spørre hva "byråkratiet" egentlig vil vite... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå